مدیریت نظارت بر ناشران از رویکرد جدید سازمان بورس برای نظارت بهتر و تغییر ساختار این حوزه مهم خبر داد که طی آن همه ۶۷۸ شرکت توسط سه اداره نظارت خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید محمد علیزاده با اعلام رویکرد جدید هیات مدیره سازمان بورس برای ایجاد اصلاحات و پاسخ به نیازهای روز شرکت ها و فعالان  به بورس پرس گفت : در پی توسعه بازار سرمایه و گستردگی همه جانبه و افزایش تعداد شرکت ها و حجم معاملات و …. و بعد از تفویض برخی اختیارات به بورس و فرابورس ، ساختار مدیریت نظارت بر ناشران تغییر کرد.

وی ادامه داد: تا پیش از این ، همه ناشران تحت نظارت دو اداره بر نظارت بورسی و فرابورسی بودند اما از شنبه همه شرکت ها فارغ از اینکه در بورس یا فرابورس و بازار پایه حضور دارند و ثبت شده نزد سازمان باشند در سه دسته ناشران گروه مالی و خدماتی ، ناشران گروه شیمیایی و غذایی و ناشران گروه صنعتی و معدنی دسته می شوند .

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که این علت محدود کردن شرکت ها به این سه دسته چیست و هر گروه شامل چند شرکت بوده و توسط چه افرادی نظارت خواهند شد به بورس پرس توضیح داد: دلیل این دسته بندی ، هم سنخ کردن شرکت ها و طبقه بندی با هدف تمرکز بیشتر بر نظارت است .

علیزاده افزود:

گروه ناشران مالی و خدماتی از جمله همه بانک ها ، بیمه ها ، شرکت های واسطه گری مالی و لیزینگ شامل حدود ۱۹۷ شرکت ، گروه شیمیایی و غذایی ۲۲۴ شرکت و ناشران گروه صنعتی و معدنی ۲۵۷ شرکت بوده که مسئولین این سه گروه هم به ترتیب حمید روشن قلب، ولی الله جعفری و علی‌اکبر خادم  هستند.

وی ادامه داد: در کنار این سه گروه ، اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی هم وجود دارد که با مسئولیت میثم قاسمی اداره می شود.

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره مزایای ترکیب جدید ساختار هم توضیح داد : در وضعیت جدید کلیه شرکت‌های تحت نظارت فارغ از اینکه در بورس یا فرابورس یا در بازار پایه درج شده باشد، تحت نظارت یک اداره قرار دارد و رویه های نظارتی یکسانی در خصوص آنها اعمال می شود . ضمن آنکه در ساختار جدید، فرآیند تهیه گزارش در خصوص یک صنعت و استفاده از آنها در انجام وظایف نظارتی با سرعت بیشتری صورت می پذیرد.

به گفته علیزاده ، ترکیب جدید ساختار مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس ، طی ابلاغیه ایی به همه شرکت ها اطلاع داده  شده و صابر جعفروند مدیر اداره سابق نظارت بر ناشران فرابورسی هم بعد از چند سال تلاش مجدانه به عنوان رئیس اداره مبارزه با پولشویی سازمان بورس منصوب شد .

ساختار سازمانی جدید مدیریت نظارت بر ناشران

بورس پرس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *