در تالار مجازی بورس ایران، با سرمایه مجازی معامله کنید تا خود را در معرض آزمایش و امتحان قرار دهید…

* هرچقدر یک معامله‌گر، ریسک بیشتری را به نسبت کل ارزش خالص دارایی‌های خود قبول می‌کند، قطعا میزان احساسات بیشتری را نیز با خود به معامله وارد می‌کند. وقتی‌که فکر درگیر یک معامله یا سرمایه‌گذاری می‌شود، احتمال بروز اشتباه را در افراد به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال دو معامله‌گر را در نظر بگیرید، که هر دو بر روی یک شاخص یکسان سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ اما اگر یکی از آن‌ها، درصد بسیار بیشتری از دارایی‌هایش را وارد معامله کرده باشد و درواقع، ریسک بیشتری متقبل شده باشد، به‌احتمال بسیار قوی، نوع نگاهش به چارت متفاوت خواهد بود و واکنش‌های کاملاً متفاوتی هم از خود نشان خواهد داد.

نکته مهم آن است که هرچه قدر سرمایه بیشتری را وارد معامله کند، به همان اندازه احساسات بیشتری را هم وارد معامله پیش‌رو خواهد کرد و با هر افت و خیزی در بازار، ریسک شدیدی‌تری را هم تجربه خواهید کرد! وقتی‌که نسبت به یک موقعیت، بیش‌ازحد احساساتی شوید، ممکن است یک اصلاح کوتاه‌مدت در آن موقعیت، یک اصلاح قوی و شدید تلقی شود که قادر است حتی حد ضررتان را هم جابه‌جا کند.واضح است که تحت تأثیر احساس شکست، به‌سرعت، با در نظر گرفتن کسب سودی اندک در مقایسه با سرمایه اولیه‌تان، و یا در نقطه سربه‌سر، از معامله خارج می‌شوید.

البته این شرایط بهتر از تحمیل ضرر است اما

این قبیل رفتارها می‌توانند ذهنیت معاملاتی شمارا بهم بریزد و منجر به رقم خوردن اشتباهات بعدی و بیشتری شوند. قبول ریسک بیش‌ازحد یا احساسات در یک معامله می‌توانند شمارا دچار اضطراب ساخته و باعث می‌شود نتیجه ود نظر برایتان رخ ندهد.از دو معامله‌گری که یکی، ریسک بالاتری را متقبل شده است و شخصی که ریسک کمتری را در بازار سهام متوجه خود ساخته است، آن فردی که ریسک بیشتری را پذیرفته است، اغلب تحت تأثیر افکار و اتفاقات رخ نداده قرار می‌گیرد و نمی‌تواند همچون معامله‌گری که با منطق و بهره بردن از استراتژی دست به معامله زده، شاهد نتایج مطلوب در معاملاتش باشد.

* وقتی در حساب آزمایشی (تالار مجازی بورس ایران) و با سرمایه مجازی معامله می‌کنیدخود را در معرض آزمایش و امتحان قرار دهید و یاد بگیرید و تمرین کنید تا بتوانید زمانیکه سرمایه اصلی و واقعی وارد بازار کردید توانسته باشید، حد ریسکتان را بدست آورده باشید و بر اساس استراتژی معاملاتی خود برای انجام معاملات مؤثرآماده شوید.

* یکی از دلایل تفاوت در نگاه دو معامله‌گری که در شرایط یکسان به چارتی می‌نگرند، می‌تواند ناشی از نتایج به‌دست‌آمده‌شان در معاملات اخیرشان باشد. با این تفاسیر، معامله‌گری که در معاملات اخیر خود، سود کرده است، با نگرشی دیگر، در مقایسه با معامله‌گری که اخیراً مدام ضرر داده است، به چارت نگاه خواهد کرد. درواقع، سرمایه‌گذاران خرد، مدام عملکرد سرمایه‌گذاری را تحت نظر دارند و فکر می‌کنند چون تا به اینجا، روند، صعودی بوده است، پس در آینده هم شرایط به همین نحو خواهد بود.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *