یک – پرداخت سود به سپرده گذار از محل زیان وام گیرنده

دو- بیمه تکمیل درمان و شخص ثالث در همه شرکتهای بیمه ای زیانده هستند و تقریبا همه انواع دیگر بیمه از جمله بیمه عمر به شدت سود آور است ، شرکتهای بیمه ای ، زیان تکمیل درمان و ثالث را از محل سود دیگر انواع بیمه جبران می کنند. فرد بیمه عمر می دهد و شرکتهای بیمه ای این پول را می گیرند زیان بیمه تکمیل درمان را می دهند.

سه – پرداخت حقوق بازنشستگی به بازنشستگان تامین اجتماعی از محل زیان ١٣ میلیون بیمه شونده است ( تامین اجتماعی باید حق بیمه دریافتی از ١٣ میلیون بیمه شونده را سرمایه گذاری کند تا از محل سود این نوع سرمایه گذاری در آینده به ١٣ میلیون بیمه شونده فعلی ، حقوق بازنشستگی پرداخت کند اما ٩۵ درصد آن را به بازنشستگان فعلی ، حقوق پرداخت می کند )

چهار – نسبت سود خالص به ارزش بازار یک شرکت بورسی نشان می دهد سرمایه چند ساله باز می گردد ، با سود سپرده موجود خرید سهام شرکتهائی توجیه دارد که سرمایه پنج ساله باز گردد ، شرکتهائی که سرمایه پنج ساله باز نمی گردد نهایتا سهامدار زیان می کند ، سود سهامدار فعلی از محل زیان سهامدار آتی پرداخت میشود.

پنج – استقراض از بازار با سود ماهانه بطور متوسط ٣ درصد ، در ٩٠ درصد موارد با زیان همراه است. ٩٠ درصد استقراض کنندگان گیر افتاده اند نه اینکه ندانند.

شش – پرداخت حقوق به دو میلیون و ۶٣٠ هزار کارمند دولت به مبلغ ١١١ هزار میلیارد تومان در سال از محل ١٣٣ هزار میلیارد تومان مالیات انجام میشود ، هزینه پرسنل دولتی که از ۴ نفر ٣ نفر مازاد هستند از محل مالیات از فعالین اقتصادی تامین میشود، مالیات صرف پرداخت حقوق به کسانی میشود که ٧۵ درصد آنها در یک دولت دیجیتال مازاد هستند ، بگونه ای دولت ماهیت گلد کوئیستی دارد، آموزش و پرورش را با ۶٠٠ هزار پرسنل با الگوی ترکیه می توان اداره کرد.

هفت – به ٢ میلیون و ١٠٠ هزار بازنشسته سالانه دولت ۴۶ هزار میلیارد تومان کمک می کند که ٢٠ هزار میلیارد تومان آن از محل مالیات است ، متوسط سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری ، ۵١ سال است . هزینه بازنشستگی زود ترس از جیب مالیات دهنده پرداخت میشود. صندوق های بازنشستگی گونه ای ساختار گلدکوئیسی دارند.

هشت – همه کسانی که از اردیبهشت ٩٨ به بعد خانه خریده اند ضرر کرده اند چون قیمت مسکن نزولی بوده است. زیان خریداران مسکن ، سود فروشندگان مسکن است .

نه – اجاره املاک تجاری در ٩۵ درصد موارد بالاست و با سود ناشی از فروش نمی خواند ، سود مالک مغازه از طریق زیان مستاجر تامین میشود.

ده – اجاره املاک مسکونی معادل قیمت ٣٠ تا ۶٠ سال املاک مسکونی است ( منطقه تا منطقه فرق می کند) ، اجاره کردن واحد مسکونی بهتر از خرید واحد مسکونی است ، سود مستاجر از محل زیان مالک تامین میشود.

محمد حسین ادیب :

به بهبود شیوه ها بیاندیشید نه بهبود افراد ، از کجا بدانیم فعال اقتصادی به بهبود شیوه ها معتقد است نه بهبود افراد ، اگر سیاست ها را نقد کرد و نه اشخاص را ، به بهبود شیوه ها معتقد است ، آدم ثروتمند سیاست ها را نقد می کند و آدم فقیر ، اشخاص را ، در قسمت اظهار نظر ممبر ها در اینستاگرام محمد حسین ادیب، ممبر هائی که افراد را نقد می کنند و نه شیوه ها را اگر در بیزینس شخصی خود نیز همین گونه عمل کنند، علل اشتباهات خود را در تجارت پیدا نمی کنند و بعید است اینگونه افراد ثروتمند باشند اگر هم ثروتمند هستند از روی شانس است و دیر یا زود آن را از دست می دهند.

در هر ده موردی که یک عده از محل زیان دیگران ثروتمند میشوند دیر یا زود رابطه معکوس میشود و زیان اینها محل سود دیگران میشود ، اندکی صبر ، اینها صلیب خویش می برند .

تیم تحقیقاتی محمدحسین ادیب

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *