۱) حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران می گوید ژاپن در زمینه «شکستن تحریم ها» علیه ایران پیشنهاد جدیدی مطرح کرده است. روز گذشته خبرهایی مبنی بر مذاکره تلفنی آبه و ترامپ نیز مورد تایید قرار گرفت.

۲) پروژه ۱۱ میلیارد دلاری خط لوله نورد استریم ۲ برای صادرات گاز روسیه به اروپا که چند هفته تا تکمیل شدن فاصله داشت، به دلیل تهدید تحریمهای آمریکا متوقف شد.

۳) ایران اویل در خصوص متانول گفته در جنوب شرق آسیا تعطیلی برخی پتروشیمی ها و کاهش عرضه ها از قیمت متانول حمایت می کند. و تقاضا را برای واردات متانول از چین افزایش می دهد. در خاورمیانه عرضه کنندگان از تحویل محموله ها خودداری نمودند تا مذاکرات قیمتی به سرانجام برسد. از این رو معامله گران درجستجوی دریافت محموله از از چین هستند. از این رو نرخ باربری از جنوب و مرکز چین به سنگاپور و بانکوک افزایش می یابد. در کره بدلیل تعطیلات حجم معاملات اندک بوده است. تقاضا یرای متانول در فصل سرما تقویت شده و عرضه این محصول محدود بوده است.

۴) در سوئد، بانک مرکزی آن کشور نرخ بهره وام بین‌بانکی را از محدوده منفی خارج کرد که اهمیت این تصمیم را می‌توان تأثیر آن بر دیگر کشورهای اروپایی دانست که ممکن است در آینده نزدیک، به‌تبع از سوئد، آن‌ها نیز نرخ بهره خود را از محدوده منفی خارج و به صفر یا حتی نرخ مثبت برسانند. این مساله باعث می شود فشار تقاضا از شاخص دلار برداشته شود و افت شاخص دلار منجر به تقویت کامودیتی ها گردد.

۵) معاون سرمایه گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه می گوید خط نورد گرم ۲ مبارکه ۵۰۰روز دیگه به بهره برداری می رسد.

۶) پس از معامله بلوک ۵درصد سهام های.وب طی روز گذشته، تقاضای خرید به سمت این سهم حرکت کرد.

۷) وزیر امور خارجه هند برای سفری دوروزه امروز به تهران می‌آید.

۸) روز گذشته برخی منابع گفتند که FATF مورد تصویب قرار گرفته اما بعد مشخص شد که مذاکراتی در خصوص آن در جریان است و هنوز چیزی به تصویب نرسیده و نهایتا باید هر تصویبی در صحن مجمع باشد.

۹) یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق می گوید ۸ میلیارد صادرات به عراق داریم. از وقتی جنوب عراق از ایران خرید کمتری می کند، شمال عراق در خریدها قوی تر عمل کرده و جای آن ها را پر نموده است.

۱۰) لاستیک یزد در بازار دوم فرابورس درج و آماده عرضه شد.

۱۱) آمارها نشان می‌دهد که درنیمه نخست امسال ۱۳.۵میلیون میلیاردتومان پول در اقتصاد ایران به چرخش درآمده است.در نیمه نخست امسال کل حجم نقدینگی دست‌کم ۶.۵ بار در اقتصاد ایران چرخیده است.

۱۲) پارلمان بریتانیا خروج نهایی این کشور از اتحادیه اروپا را برای ۳۱ ژانویه تصویب کرد.

۱۳) پیروز حناچی شهردار تهران از تبدیل کارخانه سیمان تهران به مکانی فرهنگی خبر داد.

۱۴) وزارت نفت سوریه از حملات پهپادی به تاسیسات نفت و گاز این کشور خبر داد.

۱۵) کره شمالی به آمریکا هشدار داده که هزینه انتقاد از وضعیت حقوق بشر این کشور را خواهد پرداخت.

۱۶) گفته می شود توافق تجاری چین و آمریکا به نفع فایرا خواهد بود. چین بعد از جنگ تجاری صادرات آلومینیوم را به سمت کشورهایی برد که ایران در آن ها فروشنده بود لذا جای ایران را گرفت. حالا قیمت ماده اولیه هم افت سنگینی داشته و شرایط به نفع فایرا شده است.

۱۷) حمایت هلدینگ سیدکو از زیرمجموعه ها، نزدیکی بعضی شرکت های سیمانی به دریای خزر و نفوذ در بازارهای صادراتی جدید، رونق فروش سیمان در برخی مناطق مانند استان های شمالی کشور، برنامه تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه از این محل در بعضی شرکت های سیمانی، و نیز چشم انداز افزایش تقاضای سیمان به سبب اجرای طرح مسکن ملی است.

موفق باشید. ۱ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *