پتروشیمی ، متانول ، اولفین

طی آذر ماه #زاگرس با کاهش نرخ فروش نسبت به متوسط ۸ ماه قبل ازان مواجه است، این مساله در #شفن و #شخارک هم صادق است اما به لحاظ مقداری وضعیت فرق می کند.

در این سه متانول ساز مقدار فروش به طور کلی رشد با اهمیت داشته به شکلی که زاگرس ۲۲درصد، فناوران ۲۳درصد و خارک ۸۴درصد بالاتر از تناژ همیشگی، فروش محصول داشته اند!

در مورد اولفین خارک، #پارس و #نوری فضا متفاوت است. ازین جهت که در نرخ فروش محصولات اولفینی طی آذر نسبت به ۸ ماه قبل کاهشی دیده نمی شود لذا نوری با ۶۳درصد افزایش در مقدار فروش و پارس با ۱۷درصد افزایش در مقدار فروش نسبت به میانگین ماه های قبل وضعیت خوبی پیدا کرده اند.

قیمت محصولات اولفینی خارک، پارس و نوری ۶درصد بالاتر از میانگین ۸ ماه قبل است. قیمت محصولات متانولی خارک، شفن و زاگرس ۱۶درصد کمتر از ماه های قبلی است.

به طور کلی چون نگرانی از عدم فروش محصولات اولفینی ها وجود داشت، این گزارش خوبی برای این شرکت ها بود تا نگرانی ها کاهش یابد.

 

پتروشیمی ، پلیمر

طی ماه های اخیر شاهد ضعف در فروش مقداری پلیمری ها بودیم اما در آذر #شبصیر #شغدیر و #جم_پیلن با یک جهش توانستند فروش مقداری خود را ۳۰درصد تا ۵۵درصد بالاتر از میانگین ماه های قبلی ثبت کنند.

در #شاراک هم مقدار فروش ۱۰درصد بالاتر از میانگین ماه های قبلی بود اما #مارون ۲درصد و #جم ۱۲درصد کمتر از ماه های قبلی تناژ فروش داشتند.

به لحاظ نرخ فروش شغدیر ۶درصد بالاتر از متوسط ماه های قبلی ظاهر شد.

شبصیر در حد ماه های قبلی بود. شاراک، جم و مارون ۲ تا ۵ درصد کاهش نرخ داشتند و جم پیلن هم در محصول اصلی ۱۷درصد ارزان تر از ۸ ماه قبل محصول فروخت.

به طور کلی افزایش حجم فروش مقداری در پلیمری ها قابل مشاهده بود.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *