به طور قطع برای کسب سودهای مستمر در بازار سرمایه باید نوعی مهارت خاص کسب کنید…

یک معامله‌گر باید طرح و نقشه برای معاملات خود داشته باشد و بر مبنای استراتژی از قبل تعریف شده، با اجرای سیستم خود اقدام به معامله نماید.
صِرف، تدوین استراتژی و سیستم خرید و فروش کافی نیست و شما باید یک معامله‌گر باشید یعنی طرح و نقشه معامله خود را اجرایی کنید و در عمل از یک تحلیل‌گر به یک معامله گر تبدیل شوید.
آیا پروسه تبدیل شدن یک تحلیل گر به یک معامله گر یک پروسه اکتسابی است؟ به عبارتی آیا معامله گری ذاتی است؟ یعنی برخی ذاتاً معامله گر به دنیا می آیند!؟
مهارت معامله‌گری کاملاً اکتسابی می باشد.

چگونه می توان همانطور که بازار را تحلیل می کنیم به همان روش معامله کنیم و فاصله تحلیل با عمل را کم کنیم تا تبدیل به معامله گر شویم؟

قطعا افراد نیازمند کسب نوعی مهارت خاص می باشند! اما آیا اساساً کسب مهارت نیاز است و این مهارت خاص چگونه مهارتی است؟
به عنوان مثال برای اولین بار وارد بازار سرمایه می شوید تسلط شما نسبت به فردی که سالیان سال در بازار فعالیت می‌کند بسیار کم‌تر است. شما بعد از کسب تجربه طی شکست‌ها و موفقیت‌های به دست آمده، می‌توانید به فردی با تسلط و حرفه‌ای در معامله در بازار تبدیل شوید.پس معامله‌گران به نسبت مهارت خاصی که به دست می‌آورند می‌توانند درصد موفقیت خود را در بازار سرمایه بالاتر ببرند.

درست است در نگاه اول شما وارد بازار سهام شدید با وجود اینکه تکنیک و مهارتی هم نداشتید ، در برخی معاملات هم به نتیجه مطلوبی دست یافتید. اما ، افراد حرفه‌ای در بازار اصول معامله‌گری را می‌دانند و در دراز مدت سود و موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد ! پس به طور قطع برای کسب سودهای مستمر در بازار باید نوعی مهارت خاص کسب کنید !

چه نوع مهارتی !؟
به صورت کلی شما باید رفتار طبیعی و ذاتی بازار را درک کنید و عکس العمل طبیعی مغز خود در برابر حالت های روانی ترس، طمع، شک و… را بشناسید. در این صورت بهتر می توانید متوجه شوید که این مهارت خاص چگونه حاصل می شود.

آموزش بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *