یک معامله‌گر بازار سهام باید بامطالعه منابع مختلف و آموزش باکیفیت، دانش ابتدایی خود را بالا ببرد…

اصل اساسی در معامله‌گری سهام، یادگیری اصول اولیه بازار سرمایه و کسب دانش صحیح می‌باشد و ازاین‌رو نیاز است که یک معامله‌گر بازار سهام بامطالعه منابع مختلف و آموزش باکیفیت، دانش ابتدایی خود را بالا ببرد. اما یادگیری هنر معامله‌گری در بازار، نوعی مهارت است و کسب این دانش و مهارت زمان‌بر است.
برای سرمایه‌گذاران جدید (غیرحرفه‌ای) که مایل‌اند معامله‌گری در بازار سرمایه را بیاموزند توصیه‌هایی را مطرح می‌کنیم.

چگونه می‌توانم شروع کنم؟

* در ابتدا با تحقیق و جستجو یک کارگزار خوب برای انجام معاملات خود پیدا کنید. بهتر است کارگزارتان امکان خریدوفروش آنلاین را پشتیبانی کند تا در صورت مسافرت بتوانید معاملات خود را مدیریت کنید.
نکته: در ابتدا شما می‌توانید حساب مجازی بازکنید و بر روی حساب مجازی خریدوفروش کنید.

* مطالعه کتب و مجلات و همچنین استفاده از اینترنت به‌عنوان منبع مطالعه هم مفید است. در هر سطحی از معامله‌گری و با هر میزان تجربه، همیشه نیازمند مطالعه و کسب دانش بازار هستید.
تالار مجازی بورس ایران منبع خوبی از مقالات متعدد درباره آشنایی با بازار سرمایه و اصول پایه‌ای بازار سهام را برای شما فراهم می‌کند.

* در ابتدای کارتان نیاز به یک مشاور سرمایه‌گذاری دارید.

یک راهنما می‌تواند همچون استاد راه‌بلد، یک دوست، یک استاد تحصیل‌کرده و… مسیر صحیح سرمایه‌گذاری را به شما نشان بدهد. فقط مهم این است که این مشاور، درک درستی از بازار داشته باشد. بهترین معیار برای انتخاب مشاور سرمایه‌گذاری مراجعه به سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار است. (www.seo.ir)

* سایت‌ خبری پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (www.sena.ir)، سایت سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (www.codal.ir) و سایر منابع اطلاع‌رسانی شده در سایت سازمان بور، منابع خوبی برای سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به بازار سهام رادارند، می‌باشند. در نظر داشته باشید که در بازار اطلاع از اخبار و به‌روز بودن کمک بزرگی برای موفقیت شما در حرفه معامله‌گری می‌کند.

* قطعاً در شروع حرفه معامله‌گری اطلاعی از روش‌های تحلیلی بازار همچون تحلیل تکنیکال و بنیادی ندارید ! بنابراین با شرکت در کلاس‌های آموزشی این دوره‌ها می‌توانید اطلاعات خود را به‌صورت تخصصی بالابرده و از دیدگاه متخصصین و تحلیل‌گرانی که در این قبیل کلاس‌ها به‌عنوان مدرس حضور دارند، یاد بگیرید و آگاه شوید تا بهتر بتوانید در مورد سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کنید.

* شرکت در همایش‌ها و سمینارهای بازار سرمایه ضمن اینکه دانش و بینش شمارا در مورد سرمایه‌گذاری بالا می‌برد باعث آگاهی از نقطه نظرات اساتید بازار سهام خواهد شد. بنابراین از فرصت‌ها استفاده کنید.

با ما بورس را بشناسید.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *