۱) بورس کالا، داغ تر از همیشه بود. کاتد مس به ۷۴میلیون تومان رسید! ارفع، چادرملو و ذوب آهن شمش خود را بالای ۴٫۲میلیون تومان فروختند.

۲) نرخ دلار صنعت پتروشیمی برای این هفته ۱۱۸٫۶۰۲ ريال تعیین شد.

۳) معامله‌کنندگان از عرضه اندک پلی‌اتیلن سبک خطی در ترکیه خبر می‌دهند. محصول ایرانی هم در این بازار نایاب شده است در حالی که پیشتر ایرانی ها به سختی محصول خود را می فروختند.

۴) مجلس نشینان با مصوبه ای مبنی بر تداوم معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

۵) نرخ اخزا معادل بانکی نزولی و به نفع p.e بازار است. بالاترین نرخ اخزا معادل بانکی ۱۹٫۲درصد است.

۶) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. این آیین‌نامه به نحوی تنظیم شده که وزارت نفت از طریق اعطای تنفس خوراک (عدم دریافت بهای خوراک در سال های اول و تعویق آن به سال های دورتر) اوراق بهادار جذابی را منتشر کند که مالکان نقدینگی ترجیح دهند به جای سپرده‌گذاری در بانک، در این اوراق سرمایه‌گذاری کنند.

۷) مدیرعامل کگل می گوید این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور می‌باشد و با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

۸) روز گذشته علی لاریجانی در خصوص مکانیزم ماشه به اروپا هشدار داد. وی گفت اگر اروپا رفتار اشتباهی کند، ایران در همکاری با آژانس تغییر رویه می دهد.

۹) بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه بر “پایبندی” خود به توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

۱۰) روز گذشته در بیروت معترضان به خیابان آمدند. ۴۰۰ نفر زخمی شده اند. تصاویر منتشر شده از درگیری ها شبیه به جنگ خیابانی است و از اعتراض گذشته است.

۱۰) رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، دونالد ترامپ همواره یک رئیس جمهور استیضاح شده خواهد بود، فارغ از اینکه نتیجه محاکمه‌اش در مجلس سنا چه خواهد بود.

۱۱) ایران خودرو در تولید هایما به روز شد. ایران خودرو خراسان می گوید تمام تعهدات جاری را انجام داده است.

۱۲) «دیوید شینگر»، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در امور خاور نزدیک، اعلام کرد که واشنگتن در حال تهیه فهرست جدید تحریم مقامات سیاسی عراق در دولت فعلی و سایر مقامات خارج از دولت است.

۱۳) روز گذشته در برلین، سیاسیون در خصوص لیبی گرد هم آمدند. لیبی صحنه درگیری ها است و تولید نفت از ۱٫۲میلیون بشکه به ۷۲۰هزار بشکه کاهش یافته و حالا بنادر کشور هم به دست ژنرال حفتر افتاده است. در لیبی، ترکیه با روسیه به صورت نیابتی می جنگد. اروپا نگران است که راه داعش از لیبی به اروپا هموار شود لذا یونان هم می گوید در مقابل لشکر کشی ترکیه ، می ایستد. دیروز همه به توافق رسیدند که به جنگ نیابتی پایان دهند.

۱۴) روز گذشته فولادی ها در جلسه ای با ایران خودرو شرکت کردند. ایران خودرو می گوید به تولید پایدار ۲۰۰۰ خودرو در روز رسیده و قصد دارد به جای خرید CKD تا حد ممکن، تولید داخل را به کار گیرد و از فولادی ها خواست تا ورق مورد نیاز را تامین کنند.

۱۵) در مجمع مرقام گفته شد، افزایش سرمایه حداقل ۴۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت تا پایان امسال انجام خواهد شد.

موفق باشید. ۳۰ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *