۱) بلومبرگ در خصوص بورس ایران می گوید بازاری دارای فهرست ۶۰۰ تایی سهام كه ارزش کل این بازار ۱۳۰ میلیارد دلار و نقدینگی روزانه ش بطور متوسط ۱۵۰ میلیون دلار است و نکته این بازار اين است که پایین ترین ارزشگذاری سهام در دنیا را دارد و تقریباً هیچ سرمایه گذار خارجی در اين بورس حضور ندارد و سرمایه های خارجی در بورس تهران کمتر از نیم درصد است.

۲) مدیرعامل ذوب آهن می گوید این شرکت در تلاش است که به ظرفیت اسمی ۳٫۶میلیون تنی برسد. دولت هم وعده داده دو معدن سنگ آهن در اختیار این شرکت قرار دهد. روز گذشته ذوب توانست رای دادگاه را برای توقیف اموال صندوق بدهکار به شرکت ذوب آهن بگیرد که بر وضعیت این شرکت اثر مثبت دارد.

۳) فولاد خوزستان با استفاده از زیر مجموعه خود در سال آینده ۲٫۵میلیون تن بر تولید گندله خود می افزاید.

۴) بانک ملت، غشهداب، بفجر، بانک سینا و خگستر در گزارش های خود خبر از تجدید ارزیابی دارایی داده اند.

۵) چهار شرکت ذوب روی اصفهان، مهر آیندگان، کلر پارس و لاستیک یزد طی بهمن عرضه می شوند.

۶) امروز ترامپ استیضاح می شود اما احتمالا سنا رای مثبت به استیضاح ندهد.

۷) روز گذشته عراق صحنه درگیری های شدید بود. یک میدان نفتی به دلیل حملات صورت گرفته، تعطیل شد!

۸) اجلاس داووس آغاز شده اما در لحظات آخر برنامه حضور ظریف را لغو کردند. ترامپ با مقامات پاکستان و عراق در داووس دیدار می کند.

۹) ایران از طریق ظریف مجددا هشدار داده که اگر اروپا کج روی کند، از NPT خارج شود. حتی روسیه هم اظهار نگرانی کرده و گفته دوست ایرانی ما می داند که ما ازین مساله خشنود نخواهیم شد.

۱۰) پس از ترکیه و روسیه، ارتش آلمان هم شاید به لیبی لشکر کشی کند.

۱۱) شورای شیمی آمریکا در گزارشی اعلام کرده فاز نخست توافق تجاری که واشنگتن و پکن به تازگی آن را امضا کرده اند، تاثیر ناچیزی بر تعرفه هایی داشته است که موجب کاهش مبادلات محصولات شیمیایی و پلاستیک دو کشور شده است. جنگ تجاری منجر به افت قیمت محصولات پلیمری و متانول در سطح جهان شده است.

۱۲) امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از مذاکرات خوب با دونالد ترامپ بر سر مالیات های دیجیتال می گوید.

۱۳) صندوق بین المللی پولIMF پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۳.۴% ماه اکتبر به ۳.۳% کاهش داده است. این کاهش عمدتا به دلیل هند است.

۱۴) بدهی دنیا به روند صعودی خود ادامه میدهد و با عبور از مرز ۲۵۵ تریلیون دلار به ۳۲۲% تولید ناخالص داخلی GDP آن رسیده که بالاترین سطح تاریخ است.

۱۵) خدیزل در خودرویی ها فراتر از انتظار بود، وصندوق هم در یک گزارش پیشبینی کرده که طی سال جاری و آینده به ترتیب حدود ۱۰۰ تومان eps داشته باشد.

۱۶) سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دیروز گفت، نوع قاچاق کالا از فرآورده های سوختی به کالای اساسی تغییر کرده است. برخی اینطور برداشت کرده اند که حذف دلار ۴۲۰۰ در دستور کار قرار گیرد.

موفق باشید. ۱ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *