۱) خبری موثق نشان می دهد که کمیسیون تلفیق مجلس طرحی آماده کرده تا از حساب های بالای ۱ میلیارد تومان مالیات اخذ شود.

۲) شیوع ویروس جدید در چین باعث شده تا ۳ شهر این کشور کلا قرنطینه شوند. کارمندان در محل کار زیر چطرهای پلاستیکی کار می کنند. سال نو چینی از امروز آغاز می شود اما هیچ خبری از شلوغی در ایستگاه های قطار و فرودگاه ها نیست. این مساله منجر به تضعیف کل کامودیتی ها از جمله محصولات پتروشیمی، نفت و فلزات شده و اونس طلا را تقویت کرده است.

۳) چین طی ۴ روز گذشته یک بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی ساخته است.

۴) نرخ سود اخزا به زیر ۱۹درصد سقوط کرد. آگاهان می گویند قرار است سود بانکی به ۱۵درصد کاهش یابد.

۵) وزیرخارجه پاکستان از اعلام آمادگی تهران و ریاض برای مذاکره استقبال کرد .

۶) دیروز تظاهراتی بر علیه حضور آمریکا برگزار شد. آن ها شعار نه آمریکا و نه اسرائیل می دادند. این تظاهرات توسط روحانیون بلندپایه شیعه در عراق مدیریت می شد. آمریکا گفته ما با دولت عراق قرارداد داریم و رای پارلمان عراق برای خروج کافی نیست.

۷) یک ماه دیگر عراق مجددا باید از آمریکا بابت خرید انرژی از ایران معافیت از تحریم بگیرد. اگر عراق آمریکا را اخراج کند، این کشور نیز تحریم می شود که شدیدا در این موقعیت به نفع ایران است. مقامات کرد عراقی مخالف اخراج آمریکایی ها هستند.

۸) اروپا یک گام عقب نشست. در صورتی که ایران روند کاهش تعهدات هسته‌ای خود در برجام را که در پنج گام انجام شده، محدود کند، اروپایی‌ها پرونده هسته‌ای را به شورای امنیت ارجاع نخواهند داد.

۹) کویت به ایران اطلاع داده که حمله به سردار توسط پایگاه آمریکا در این کشور مدیریت نشده است.

۱۰) مدیرعامل بانک صادرات گفته با کاهش مطالبات و قطع اضافه برداشت بانکی و استقراض از بازار‌های بین بانکی، هزینه‌های مالی بانک کاهش یافت و بانک به مرحله سود رسید.

۱۱) مدیرعامل ذوب آهن گفته شرمنده سهامدارانم که بازدهی کمی نصیب آن ها شده، من هم سهامدار این شرکت هستم.

۱۲) محمدی، مدیرعامل فولاد خوزستان می گوید تحریم ها بر این شرکت اثر نداشته و مقدار صادرات حتی بهتر از قبل است.

۱۳) بانک ملت به لحاظ میزان دارایی در کشور اول شد. این شرکت به استناد گزارش سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۴۵هزار میلیارد تومان دارایی دارد. (البته توجه کنیم دارایی های این شرکت از محل بدهی است اما به هر حال اول شده است.)

۱۴) مدعیان هفتگی بیکاری ایالات متحده که انتظار می رفت عدد۲۱۴K را نشان دهد به عدد۲۱۱K رسید. دوره قبل عدد۲۰۴K بوده است.

۱۵) کریستین لاگارد می گوید نتیجه فاز اول توافق تجاری بین ایالات متحده و چین به طور نسبی شرایط نامطمئن را کاهش داده است. آسودگی خاطر از نشست بین ترامپ و فن در لین(رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا) وجود دارد.

۱۶) شاخص بخش تولیدیMarkit PMI ایالات متحده در ارزیابی مقدماتی ماه ژانویه که انتظارمی رفت عدد ۵۲.۵ را نشان دهد به عدد ۵۱.۷ رسید. دوره قبل عدد ۵۲.۴ بوده است. بخش خدماتی این شاخص نیز که پیش بینی عدد ۵۲.۹ برای آن می شد به عدد ۵۳.۲ رسید. دوره قبل عدد ۵۲.۸ بوده است.

۱۷) فدرال رزرو نيويورك ۱٫۶۰ ميليارد دلار اوراق قرضه خزانه دارى امريكا خريد كرد. تزریق دلار، تضعیف شاخص دلار! به نفع کامودیتی ها

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *