۱) متخصصين ارشد سلامت در امريكا معتقدند كه در صورت انتشار گسترده ويروس كرونا در دنيا ، ميتوان انتظار داشت كه كه تا يك سال آينده ۶۵ ميليون نفر به علت ابتلا به آن تلف شوند!

۲) تحلیلگران می گویند بر اساس سوابق موجود در بحران حاصل از بیماری های اپیدمی، احتمالا اثر روانی و اقتصادی ویروس کرونا در هفته آتی، بیشترین بوده و سپس به مرور از بین میرود.

۳) حکیم در نشست با جوانان عراق گفت، حضور آمریکا در عراق باید پایان یابد. به آنها اعلام کردیم خودمان توان محافظت از کشورمان را داریم.

۴) در میان گزارش های دی ماه تاکنون، گزارش نوری، بموتو، تاصیکو، فاسمین، فخوز و تنوین مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است.

۵) پتروشیمی نوری از محل سود انباشته ۲۰۰درصد افزایش سرمایه می دهد.

۶) حسابرس مجوز ۱۶۰درصد افزایش سرمایه بانک ملت از محل سهام جایزه را تایید کرد.

۷) سه شنبه نماد فروی عرضه می شود. بتاسهم می گوید این عرضه اولیه حدود ۸۰۰ ريال بر سود باما خواهد افزود.

۸) از ۷ بهمن ماه بازارگردانی بجهرم آغاز می شود.

۹) مدیرعامل کاشی الوند تمرکز بر افزایش کیفیت در کنار طراحی و تولید محصولات جدید و با ارزش‌افزوده بالا را ازدلایل اصلی حفظ بازار فروش محصولات این شرکت عنوان کرد. مهدی فکری ضمن اشاره به تولید محصولات جدید این شرکت در سایزهای خاص گفت: کاشی الوند در آبان ماه با فروش ۷۳۴ هزار مترمربع کاشی‌های دیوار، کف، پرسلان مات، براق و فول پلیش در سایز‌های مختلف رکورد ۵ ماه قبل از این ماه را در مقدار و ارزش فروش شکست و توانست ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد حاصل از فروش داشته باشد.

۱۰) فرشاد مقیمی از رئيس کل بانک مرکزی برای حمایت از صنعت پیشرو کشور و سرعت بخشيدن به فرآيند پرداخت تسهیلات ۲۵۰۰ هزار میلیاردی به ایران‌خودرو قدردانی کرد.

۱۱) پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال و اوایل سال آتی ۲۵۰۰ صندوق فروشگاهی از سوی رکیش نصب و راه‌اندازی شده و تعداد تراکنش‌های حاصله از آن به بیش از ۳۰ میلیون تراکنش برسد.

۱۲) گهرزمین مزایده فروش ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی با عیار ۵۱ درصد را برگزار می کند.

۱۳) وزیر دفاع کره جنوبی گفت با وجود اعزام نیروهای نظامی این کشور به منطقه غرب آسیا، در صورت بروز درگیری میان آمریکا و ایران، سئول در این درگیری دخالتی نمی‌کند.

۱۴) زنگنه می گوید هم‌اکنون روزانه بیش از ٦٠٠ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف و بیش از ٨٥٠ میلیون متر مکعب گاز در روز تولید می‌شود اما مصرف بسیار زیاد است.

۱۵) معاون رئیس جمهور گفته با عدم تصویب FATF تحریم یکجانبه آمریکا را بر علیه خودمان جهانی می کنیم.

۱۶) صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید امیدی به تصویب FATF در مهلت باقی‌مانده نیست .

۱۷) ظریف گفت مذاکره با آمریکا غیر محتمل نیست؛ به شرط آنکه آمریکا با تغییر رویه، تحریم‌ها را بردارد.

۱۸) ترامپ در خصوص صحبت های ظریف گفته، با پیش شرط مذاکره نمی کند. وی در توئیتی گفته است، وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!

۱۹) در عراق، نیروهای امنیتی که درصدد برچیدن چاد‌رها و موانع سیمانی متعلق به معترضان بودند، با آنها درگیر شدند. این چادرها و موانع در نزدیکی میدان تحریر و بر روی پلی در امتداد رود دجله برپا شده بود.

۲۰) در ده ماه نخست ۲۰۱۹ بازار جهانی مس تصفیه شده با کمبود ۴۳۹ هزار تن عرضه و تولید روبرو بوده است. این مساله منجر به تقویت قیمت مس جهانی شد اما همکنون ویروس جدید چینی بازار جهانی را به تعطیلی کشانده و قیمت مس کاهش یافته است.

موفق باشید. ۶ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *