۱) رمپنا به وعده خود جامه عمل پوشاند و خودرو برقی تولید کرد! مپنا می گوید در نمایشگاه خودرو سال جاری شرکت کرده و ازین محصول رونمایی می کند!!

۲) مدیرعامل ایران خودرو می گوید ما ۹۰۰۰میلیارد تومان بدهی بانکی داریم اما بنا داریم تا پایان سال آینده این بدهی را به صفر برسانیم ضمن اینکه بازه‌های تسویه با قطعه سازان به تدریج از ۱۲۰ روز به ۶۰ روز و کمتر کاهش خواهد یافت.

۳) تفاهم‌نامه چهارجانبه ریخته‌گری مداوم به ارزش ۲۰ میلیون یورو بین شرکت‌ فولاد خوزستان، شرکت ملی فولاد ایران، mmte و فولاد پایا اضما شد.

۴) یک منبع آگاه می گوید وصندوق در سال آینده ۱۱۰تومان سود دارد.

۵) وسنا از راه اندازی یکی از نیروگاه های خود خبر داده است. دو فاز ۱۶۲مگاواتی در جریان بهره برداری است.

۶) حپارسا به عنوان پیمانکار محمل روغن مخصوص ماشین آلات شرکت ایرانول انتخاب شد.

۷) بیمه ما ۱۶۷درصد افزایش سرمایه می دهد که عمده آن تجدید و بخشی اندوخته است.

۸) منبع آگاه در صندوق بازنشستگی گفته کارهای ارزشگذاری برای واگذاری سهام اکسین به فخوز آغاز شده و وصندوق سهام خود را می فروشد.

۹) تراز ارزی مثبت در حفاری شمال منجر به توجه بازار به این سهم شده است.

۱۰) دولت سهام خود در پالایشگاه شیراز را می فروشد. یک منبع آگاه می گوید اینبار ۲ مشتری برای خرید این سهم وجود دارد.

۱۱) دولت سهام ۵ پالایشگاه خود به جز شیراز را در قالب یک صندوق به مردم عرضه می کند. یک منبع آگاه گفته نرخ گذاری محصولات پالایشی برای ثبات سودآوری این گروه تغییر خواهد کرد.

۱۲) نماد اکتیو زیر مجموعه گروه گلرنگ در بازار بورس درج نماد شد.

۱۳) فاز یک پتروشیمی فجر روز گذشته از مدار خارج شد که در تلاش هستند تا رفع نقص کنند.

۱۴) سفید سوئیس گفته امروز ۱۸۰ هزار بسته از داروهای مورد نیاز برای پیوند اعضا وارد ایران شد که این یک علامت سیاسی است و ربطی به انسان دوستی ندارد! ( که اگر داشت تحریمتان نمی کردیم )

۱۵) خپارس گفته پس از فروش سرمایه گذاری های خود، تجدید ارزیابی هم می دهد!

۱۶) یک صندوق ۲۰هزار میلیارد تومانی خارج از بورس ایجاد می شود تا منابع آن وارد بازار شود! سازمان خصوصی سازی متولی آن است و صندوق مزبور قابل معامله خواهد بود.

۱۷) حجم ارز قابل تامین برای دارو و تجهیزات پزشکی سالانه حدود ۳ تا ۳.۵ میلیارد دلار است. روز گذشته مدیرکل اداره امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت دلار ۴۲۰۰ تومانی سال ۹۹ هم پا بر جا است اما پس ازان در یک کنفرانس دیگر گفته شد که ادامه آن ممکن نیست!؟

۱۸) مدیرعامل چادرملو گفته این شرکت مشمول حقوق دولتی نیست بلکه بهره مالکانه می دهد لذا رقم پرداختی این شرکت ارتباطی به جمع ارقام بودجه دولت ندارد و چادرملو طبق قرارداد با ایمیدرو طرف است.

۱۹) سهام در چین ۸درصد سقوط کرد اما کامودیتی ها مثبت باز شدند! برخی می گویند به کف کامودیتی ها رسیدیم…

۲۰) یوسف مولایی می گوید چون مسئله خروج از N.P.T ماهیتی امنیتی دارد و ارتباط مستقیمی با حوزه فعالیتی و وظایف محوله شورای امنیت سازمان ملل دارد، هرگونه اقدام برای خروج از این معاهده توسط ایران می‌تواند آثار و تبعات جدی برای کشور در پی داشته باشد. به گونه ای که شورای امنیت سازمان ملل بدون صدور قطعنامه از طریق شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یا بدون استناد به گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند به صرف اقدام ایران در خروج از N.P.T به پرونده هسته‌ای ایران ورود مستقیم پیدا کند و آن را به فصل ۷ منشور سازمان ملل بکشاند.

۲۱) جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است امروز به ایران سفر و با رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر امورخارجه ایران دیدار کند.

۲۲) آتش به قلب استرالیا نزدیک شده و قابل کنترل نیست! با نزدیک‌شدن آتش‌سوزی گسترده استرالیا به «کانبرا»، مقامات دولت استرالیا حالت آماده‌باش حداکثری را در پایتخت اعلام کردند.

۲۳) صندوق توسعه چین ۱۷۴میلیارد دلار نقدینگی برای بهبود وضع اقتصادی تزریق می کند.

۲۴) روز گذشته در بورس کالا کاتد مس ۶۹میلیون تومان هر تن معامله شد. شمش فولادی به ۴٫۷میلیون تومان رسید!!

موفق باشید. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *