تاپیکو

تاپیکو دوباره وپترو خرید … تعداد ۹۰ میلیون سـهام شرکت «سرمایه گذاري صنایع پتروشیمی» با نماد «وپترو» (معادل حدود ۵ درصد سـهام منتشـره) با قیمت ناخالص هر سهم ۱۰٫۰۰۰ ریـال(جمعًا ۹۰۰ میلیـارد ریال) به صورت نقـد در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ توسط این هلدینگ خریداري گردید. بدین ترتیب درصد مالکیت این شـرکت در سـهام شرکت فوق از۳۹٫۶ درصد به ۴۴٫۵ درصد افزایش یافت.شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با نماد وپترو پذیرفته شده در بازار اول بورس بوده و موضوع فعالیت آن سرمایه گذاری در شرکتها و مجتمع ها و طرحها و واحدهای تولیدی و صنعتی عموماً و صنایع پتروشیمی خصوصاً ، بمنظور ایجاد ، راه اندازی و یا توسعه اینگونه واحدها می باشد.

زفکا

زفکا از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/۹/۶/۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. لذا به نظر مي رسد نوسان قيمت سهام شرکت طي روزهاي معاملاتي اخير متناسب با وضعيت مالي و عملکرد شرکت نبوده و عمدتا ناشي از شرايط بازار و عرضه وتقاضا مي باشد.

وصندوق

وصندوق عرضه صنایع شیر در بازار سرمایه
این مقام مسئول در خصوص واگذاری سهم وصندوق در صنایع_شیر گفت: صنایع شیر ۳ مجموعه بزرگ شامل مجموعه پگاه ها، حدود ۴ گاوداری و حدود ۵ شرکت پخش و بازرگانی است. در حال حاضر برخی از شرکت‌های پگاه در بازار سرمایه عرضه شده و تصمیم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بر این است که در ابتدا تمامی این شرکتهای زیر مجموعه در بورس عرضه و پس از آن شرکت مادر که همان صنایع شیر است، در بورس عرضه شود.

این منبع آگاه در خصوص ارزش بازار صنایع شیر بیان کرد: در صورتیکه ارزش بازار به فروش شرکت های بورسی و غیربورسی و تعداد گاوهای گاوداری که حدود ۱۲ هزار گاو و تلیسه است را در نظر بگیریم، میتوان گفت صنایع شیر ارزشی در حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان مارکت دارد، البته در این میان بحث تجدید ارزیابی هم مطرح است که باعث میشود ارزش صنایع شیر بسیار بیشتر از این باشد.

بتا سهم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *