۱) گزارشهاى اوليه حاكى از تفاهم ميان سعوديها (اوپك) و روسها (نوپك) جهت كاهش فورى ٠.٩ تا ١ ميليون بشكه صادرات نفت است ! بهبود قیمت نفت هم در بازارهای جهانی دیده می شود.

۲) سه الگوی پیشبینی کننده زمان پیک کرونا: الگوی JonRead: پیش بینی شده ۲۴۰ هزار نفر بیمار کرونا داشته باشیم و پیک این بحران در محدوده ۹ الی ۲۶ فوریه رخ دهد. الگوی ZhongNanshan که انتظار ۶۰ هزار نفر بیمار در محدوده پیک ۳۱ ژانویه الی ۱۳ فوریه دارد.الگوی خوش بینانه: انتظار ۲۰ هزار نفر بیمار مبتلا به کرونا را داشته و پیک بحران امروز است.

۳) برخی تحلیلگران گفته اند که چین تقریبا بر کرونا مسلط شده، بهداشت جهانی هم گفته چین در کنترل ویروس موثر عمل کرده است. چینی ها، آمریکا را به انتقاد گرفته بودند که بزرگ نمایی می کند اما حالا پذیرفته اند کار مشترک برای درمان انجام دهد.

۴) خط تولید خودروی فیات در منطقه ویژه سلفچگان راه اندازی می‌شود.

۵) سرپرست معاونت بازاریابی و فروش شرکت زامیاد می گوید در بخش خودروهای مسافری همچون ون A36-15 ایویکو زامیاد باید گفت این محصول با کاربری‌های مختلف نظیر آمبولاس و مسافری توانسته است نظر متخصصان و فعالان حوزه های مختلف از جمله بهداشت و سلامت را به خود جلب نماید هم اکنون تعداد ۲۳۰ دستگاه این محصول آماده تحویل به سازمان اورژانس کشور میباشد .

۶) پتروشیمی خراسان از برقرار شدن گاز خبر داد.

۷) قیمت سنگ آهن که به زیر ۸۰دلار سقوط کرده بود به ۸۴دلار برگشت.

۸) غشان از محل تجدید افزایش سرمایه می دهد.

۹) ایران خودرو در شفاف سازی خود به زمین ها و بحث تجدید ارزیابی به صورت مشروح اشاره کرده است.

۱۰) یکی از زیر مجموعه های وصندوق (صبا انرژی) که سود اندکی داشت در گزارش ۱۲ ماهه به ۳۶۷ میلیارد تومان سود رسیده است.

۱۱) دلار نیمایی در صنعت پتروشیمی به ۱۲۲۰۰ رسیده و در سایر بخش ها ۱۲۴۵۰ تومان است.

۱۲) پاکشو افزایش سرمایه می دهد.

۱۳) جوسپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز سه شنبه در تهران گفته است که این بلوک محدوده زمانی برای رفع اختلافات بر سر توافق اتمی با ایران را تا آینده نامعلوم تمدید خواهد کرد تا سازوکار رفع اختلاف به شورای امنیت سازمان ملل کشیده نشود.

۱۴) بزرگترین شرکت داروسازی کشور دانمارک، حدود ۲ ماه آینده تولیدش را در ایران آغاز می‌کند.

۱۵) اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از طرح پیشنهادی دونالد ترامپ برای حل مناقشه فلسطین – اسرائیل که از آن به عنوان «معامله قرن» نام برده می‌شود نسبت به تلاش اسرائیل برای الحاق دره اردن به سرزمین‌های تحت مالکیت خود به شدت ابراز نگرانی کرد.

۱۶) تانکر ترکرز گفته ایران در ژانویه روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

۱۷) «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرده است که ناو و یگان نیروی دریایی این کشور در خاورمیانه در هیچ عملیات ارتش آمریکا در این منطقه شرکت نخواهد کرد.

۱۸) سفیر ایران در عراق گفته مایل است اختلافات با عربستان و امارات جل شود.

۱۹) فرهاد دژپسند وزير اقتصاد می گوید بايد از بانك پايه بودن اقتصاد خارج شويم. بايد سهم بازار سرمايه را در اقتصاد كشور افزايش دهيم. امروزه مبلغی بالغ بر ٦ هزار ميليارد تومان در فرابورس معامله می‌شود. حجم و عمق معاملات عامل رشد در بازار بورس افزایش داشته است.بعد از شهادت حاج قاسم مديران بورس ٢ هفته جلسه گذاشتند تا بورس سقوط نكند.

۲۰) دکتر همتی در مراسم عملیاتی شدن طرح گام عنوان کرد ۴ بانک مهم ملی ملت تجارت و صادرات با این ابزار جدید گام جدیدی در زمینه تأمین مالی زنجیره تولید برداشتند.این اوراق به واحدهایی داده می شود که در ایفای تعهدات خوش نام بوده و واقعا مولد هستند و برای مواد و کالاهای واسطه نیاز به سرمایه در گردش دارند.

موفق باشید. ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *