۱) چینی ها از فردا دوشنبه بر سر کارهای خود حاضر خواهند شد. هرچند میزان تلفات و ابتلا به ویروس کرونا کاهش نیافته اما عمده افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند در چین هستند و مرگ و میر ناشی ازان تنها در شرق آسیا صورت گرفته است.

۲) سازمان بهداشت جهانی علیه نسبت به ساخت تئوری های توطئه هشدار داد و گفت پرداختن به چنین نظریه های خطرناک است.

۳) مدیرعامل بورس کالای ایران گفت براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ برای برخی از محصولات جدید مانند طلای آب شده (شمش) گواهی سپرده راه اندازی خواهد شد.

۴) گل گهر، چادرملو، گهرزمین، سرمایه گذای امید و سرمایه گذاری معادن فلزات شرکتی ایجاد می کنند که در زمینه حمل جاده، ریل و دریا فعال است. این پروژه ۵هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و در آن از کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز استفاده می شود.

۵) شایعاتی وجود دارد که پارس خودرو به زودی خبرهایی در خصوص فروش دارایی های خود و شناسایی سود از محل آن منتشر می کند.

۶) یک گام تهاجمی توسط سازمان امور مالیاتی صورت گرفت. تمامی تراکنش‌های بیش از ۵ میلیارد تومان در ۵ سال گذشته بررسی خواهد شد.

۷) بزرگترین فولادساز دنیا (ارسلورمیتال) پس از جلسه ای که با دولت در تاریخ ۶ فوریه برگزار کرده نهایتا تصمیم گرفته میزان تولید خود را بکاهد. نیپون استیل هم دست به کاهش تولید خواهد زد و این ها به قیمت فولاد جهانی کمک می کند.

۸) رمپنا در یک طرح نفتی ورود کرد. سرمایه گذاری و اجرای قرارداد توسعه میدان نفتی پارسی و پرنج به منظور تولید ۸۵ هزار بشکه نفت خام در روز به مدت ۱۰ سال با سرمایه ۱٫۳۸ میلیارد دلار!

۹) زنگنه هم به فکر بازار اول بورس افتاد. وی در مصاحبه ای گفت یکی از منابع برای تامین مالی، صندوق توسعه ملی است اما الان با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید به منابع دیگر از جمله بورس توجه کرد.

۱۰) طبق آمارها تولید انواع محصول در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ۱۰ ماه سال ۹۸ از ۲۳٫۴ میلیون تن عبور کرد. طی این مدت ۱۳٫۳ میلیون تن کنسانتره و افزون بر ۱۰ میلیون تن گندله سنگ آهن در این شرکت تولید شد.

۱۱) قیمت الکترود گرافیتی مورد مصرف در کارخانه های فولادی به زیر ۷۰۰۰ دلار سقوط کرد.

۱۲) تحلیلگران می گویند شروع دموکرات ها در ایالت ایوا چندان قوی و مطلوب نبوده است.

۱۳) مراسم امضای قرارداد فی مابین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت مپنا جهت بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری از میادین پارسی و پرنچ با حضور وزیر نفت برگزار شد. زنگنه در این خصوص گفت درآمد حاصله از این ازدیاد برداشت برابر با ۶ میلیارد دلار خواهد بود که البته سرمایه گذار ١.۴ میلیارد دلاری را می طلبد.

۱۴) مدیرعامل شرکت سیمان آبیک از ورود این شرکت به بورس خبر داد.

۱۵) مدیرعامل پترول خبر از عرضه سهام پتروشیمی ارومیه داد.

۱۶) مدیرعامل بانک سینا می گوید کاهش قیمت تمام شده پول یکی از مهمترین عوامل سودآوری است. این بانک با اجرای سیاست های مناسب برای اصلاح ترکیب سپرده ها توانسته در کاهش قیمت تمام شده پول موفق عمل کند.

۱۷) ترکیه نیروهای بیشتری برای تقویت پاسگاه‌های دیدبانی‌اش به استان ادلب در سوریه اعزام کرده تا از پیشروی‌ بیشتر نیروهای دولتی جلوگیری کند، نیروهایی که روسیه از آنها حمایت می‌کند. ارتش ترکیه چند تلفات طی روزهای اخیر داشته و ارتش سوریه هم پیشروی می کند.

۱۸) مرزوق الغانم در نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های عربی در امان: به نیابت از همه ملت های عربی و اسلامی و همه شرافتمندان و آزادمردان جهان می گویم اینها اسناد و مدارک آنچه معامله قرن خوانده می شود، است و جایگاه مناسب و واقعی آن، زباله دان تاریخ است.

۱۹) مقتدی صدر از نیروهای هوادار خود خواست میادین تظاهرات را تخلیه کنند.

۲۰) ‌تدکروز به همراه ۳ سناتور جمهوری‌خواه دیگر، تام کاتن، مارشا بلکبرن و مارکو روبیو، با ارسال نامه‌ای به جک دورسی مدیرعامل توییتر از وی خواسته اند اکانت مقامات ایرانی را مسدود کند.

۲۱) روز گذشته حمله سایبری به گیت وی بین‌الملل زیرساخت صورت گرفت و اینترنت کشور دچار اختلال شد.

موفق باشید. ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *