۱) علی‌آبادی مدیرعامل مپنا گفت در حوزه حفاری‌ پیشرفته کار گسترده‌ای در حال برنامه‌ریزی است و در این حوزه شرکت مپنا از تمامی امکانات خود استفاده می‌کند و ما حفاری اولین چاه میدان پارسی را شروع کردیم.

۲) معاون وزیر نفت از افتتاح حجم قابل توجهی از پروژه‌های طرح توسعه پالایشگاه اصفهان در ابتدای سال آینده خبر داد و گفت با تمرکز روی پروژه‌های توسعه‌ای پالایشگاهی بندرعباس و تهران، این دو طرح نیز در حال تکمیل است.

۳) دبیرکل کانون کارگزاران بورس ضمن رد شایعه مخالفت کمیته فقهی سازمان بورس با قراردادهای خرید اعتباری گفت پیش‌ فرض‌های عقد شرعی خرید اعتباری تغییر خواهد کرد.

۴) به مناسبت ۲۲ بهمن، مشعل اصلی پروژه گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد روشن شد. شركت صنعتی و معدنی توسعه فراگير سناباد از شرکت های تابعه فولاد خوزستان، يكی از بزرگ ترين مجموعه های معدنی در منطقه سنگان است که با توليد سالانه ۲.۵ ميليون تُن كنسانتره و ۲.۵ میلیون تن گندله فعالیت می کند. در سال آینده این شرکت در ۸۰درصد ظرفیت فعال خواهد بود.

۵) با بازگشت چینی ها به بازار قیمت سنگ آهن، فولاد، مس، روی و ونفت مثبت و طلا منفی شد. در این میان کمترین افت را سنگ آهن داشته که با مثبت شدن بازار عملا به دوران قبل از کرونا بازگشت. فولاد تنها ۲۰دلار افت داشته اما مس که ۵۷۵۰ دلار رسید و بخش مهمی از افت را جبران کرد.

۶) دولت چين در كنار تزريق ١٧٤ ميليارد$ نقدينگى به بازار خود جهت حمايت سازى اقتصاد در برابر شيوع ويروس كرونا ، تصميم دارد ١٢٢ ميليارد$ از بدهيهاى دولتى را نيز به صورت اوراق قرضه به فروش بگذارد!

۷) شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نظر دارد تمام سهام تحت تملک خود در شرکت گهر انرژی سیرجان به میزان ۲۴٫۵ درصد را به قیمت تمام شده دفتری هزار و ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شرکت تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه واگذار نماید.

۸) مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران؛ فروش فملی تا پایان سال از ۱۹۷۰۰ میلیارد تومان عبور می کند! کاهش ۵۱۱ دلاری بهای تمام‌شده کاتد و ۲۴۹ دلاری مس محتوی معدنی در سال جاری…

۹) پاول می گوید تزريق سرمايه در بازار استقراض REPO و خريد اوراق قرضه خزانه دارى كه انجام داديم ، اهداف مطلوب ما در به جريان انداختن گردش نقدينگى را تا امروز با موفقيت اجرا كرده است! فدرال رزرو مصمم است كه در شرايط مورد نياز و در صورت لزوم از هر نوع ابزارى براى كنترل بازار استفاده كند!

۱۰) پیروزی برنی سندرز، سناتور چپگرا در رقابت های درون حزبی دموکرات ها در ایالت نیوهمپشایر اعلام شد.

۱۱) ارتش سوریه اعلام کرد که به حملات نظامیان ترکیه در شمال غربی این کشور پاسخ خواهد داد. اردوغان نیز گفته فردا تصمیم خود را درباره ادلب اعلام می‌کنیم و سوریه تاوان سنگینی می دهد.

۱۲) مشاور رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که نیروهای این کشور در حال حاضر از عراق عقب‌نشینی نمی‌کنند و واشنگتن خبر عقب‌نشینی را تایید نکرده است.

۱۳) دولتی ها استعفا را تکذیب کردند. سخنگوی دولت می گوید : دولت تدبیر و امید تحت ریاست رییس جمهور تا دوازدهم مرداد ١۴٠٠ در خدمت ملت پای پیمان خود خواهد ایستاد.

۱۴) وزیر اقتصاد می گوید اگر فردی پس‌اندازی دارد و قصد دارد آن را از مجرای راکد به مجرای فعال تبدیل کند، مجرای آن بازار سرمایه است. در دو سال اخیر تمرکز روی ETF‌ها بیشتر شده برای این‌که مقیاس‌ها به سمت توده مردم برده شود.

۱۵) در هر عرضه اولیه نسبت به عرضه اولیه قبلی ۱۰۰هزار کد افزوده می شود. در سه هفته اخیر ۲۰۰هزار کد جدید وارد شده اند!

۱۶) آخرین فرصت ایران برای پذیرش وضع لوایح چهارگانه FATF پایان بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد، همتی که متوجه شده FATF در مجمع تصویب نمی شود و مسکوت می ماند گفته رئیس بانک مرکزی گفت بودن و نبودن FATF تاثیر زیادی در اقتصاد ما ندارد!

۱۷) فرانسته می گوید پرتاب ماهواره توسط ایران خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است!

۱۸) اعلام آمادگی آمریکا برای تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران.

۱۹) پتروشیمی بوشهر بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور از لحاظ حجم تولید و سرمایه گذاری آغاز به کار میکند. بخشی از سهام آن متعلق به مارون است.

۲۰) بانک تجارت شفاف سازی جدیدی منتشر کرد تا در آستانه بازگشت به بازار قرار بگیرد.

موفق باشید. ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *