۱) #فروس خبر از ایجاد و نصب کوره دوم تولید و افزایش ظرفیت اسمی تولید طبق پروانه بهره برداری از ۲۵٫۰۰۰ تن به ۵۰٫۰۰۰تن درسال داده که با سازنده و بانک نیز برای تامین مالی آن هماهنگی صورت گرفته است.

۲) وامید تصمیم دارد بخشی از املاک خود را واگذار کند.

۳) ایران خودرو ملکی به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان را در حالی می فروشد که در تجدید ارزیابی آن را لحاظ نکرده است.

۴) مارون خبرهای رسمی و مشروح در خصوص راه اندازی طرح زیرمجموعه خود منتشر کرده است. میزان تولید این مجتمع سالانه بیش از ۶ میلیون تن برآورد شده است.

۵) بالاترین بازدهی در اخزا معادل بانکی ۱۸٫۷درصد است.

۶) امروز ۲۰۸ کشور گرد هم می آیند. مسئولان FATF در خصوص ایران نیز تصمیم گیری می کنند.

۷) معاون وزیر خارجه چین می گوید پکن مطمئن است شیوع ویروس کرونا بزودی به پایان خواهد رسید. وقتی کرونا به پایان برسد، تقاضای سرکوب شده مصرف کننده بسرعت آزاد خواهد شد و اقتصاد چین دوباره با قدرت بازخواهد گشت.

۸) وزیر خارجه فرانسه پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران در مونیخ گفت، پاریس از نقض توافق هسته‌ای توسط ایران نگران است.

۹) وزیر خارجه سعودی می گوید هرگاه ایران بپذیرد رفتار منطقه‌ای اش به ثبات کمک نمی کند، پتانسیل گفت‌وگو وجود خواهد داشت. وی گفته مذاکره پشت پرده نداریم.

۱۰) فاز نخست توافق تجاری چین وآمریکا از چند ساعت دیگر رسما اجرایی می‌شود

۱۱) معاملات فروش تعهدی محدود و تنها در پنج نماد در بورس تهران آغاز می‌شود.

۱۲) مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره وود مکنزی اعلام کرد که در صورت نبود اصلاحات در نیجریه، تولید نفت این کشور ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.

۱۳) دبیر انجمن خودروسازان می گوید اینکه قیمت‌ها کاهشی‌اند، عمدتا به دلیل تصمیم گرفته شده در بودجه ۱۳۹۹ است که پیش‌بینی شده برای خرید و فروش خودرو مالیات اخذ شود.

۱۴) بلوک ۲۰ درصدی شاوان در قیمت ۵۹,۷۰۶ ریال به فروش رسید. موتور پالایشی ها با این انتقال گرم شد!

۱۵) بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ تنها ۰.۰۱ درصد رشد کرده که این رشد ضعیف‌ترین رشد اقتصادی آلمان در طول هفت سال اخیر محسوب می‌شود.

۱۶) قیمت لوبکات به ۴۰میلیون ريال رسید! چند هفته قبل قیمت لوبکات به ۲۷میلیون ريال سقوط کرده بود. این محصول توسط پالایشی ها تولید می شود و بر اساس نرخ نفت کوره تعیین قیمت می گردد.

۱۷) بورس نیوز می گوید شنیده ها از وزارت صنعت معدن و تجارت حاکی از آن است که حذف ارز دولتی واردات روغن خام در مراحل نهایی قرار دارد.

۱۸) به گفته مدیرعامل شرکت مس کارخانه آهک اهر با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد ریال در خردادماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌‌رسد.

۱۹) اردوغان گفته اگر نیروهای سوریه از ادلب خارج نشوند تا پایان ماه جاری میلادی با این موضوع مقابله خواهیم کرد.

۲۰) یورو به پایین ترین سطح ۳ سال اخیر افت کرد. وضعیت اقتصادی آلمان استارت ریزش یورو را زد. برخی موسسات اروپایی از جمله Aberdeen Standard پیش بینی ارزش یورو ۱٫۰۵ را در کوتاه مدت کرده اند!

موفق باشید. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *