به گزارش تجارت‌نیوز، گروه صنایع کاغذ پارس که با سرمایه ثبت شده ۲۳۵۵ میلیارد ریالی و نماد چکاپا در بورس فعال است روز یکشنبه گزارش صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه امسال خود را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش که در وبسایت کدال منتشر شده است، چکاپا در سال مالی ۹۸ خود بیش از ۴هزار و ۱۵۱میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که در مقایسه با مدت سال مالی قبل رشدی ۳۳درصدی را نشان می‌دهد.

با کسر هزینه‌ها و مالیات از سود ناخالص این شرکت، سود خالص پایان دوره چکاپا یکهزار و ۴۱۶ میلیارد ریال گزارش شده که در مقایسه با سود یکهزار و ۱۷۴میلیارد دلاری سال ۹۷ رشدی ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بر این اساس گروه صنایع کاغذ پارس برای هر سهم خود ۶۳۲ریال سود محق کرده که در مقایسه با سال گذشته ۳۱درصد بیشتر بوده است.

چکاپا در حالی در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۲۴هزار تن کاغذ رول سفید را در داخل کشور به فروش رسانده که فروش صادراتی این محصول در این مدت صفر بوده است در عین حال فروش صادراتی خمیر ویرجین و رول فلوتینگ چکاپا در مقایسه با سال گذشته نیز به ترتیب ۸۸ و ۹۸ درصد کاهش داشته که نشان دهنده تاثیر تحریم‌ها بر درآمد این شرکت است.

با این حال شرکت صنایع کاغذ پارس این ضعف در فروش صادراتی را در بازار داخل جبران کرده و علاوه بر افزایش فروش ۲۵ درصدی از نظر تناژ محصولات، رشد قیمت‌ها نیز به کمک این شرکت آمده تا در نهایت فروش داخلی چکاپا در مقایسه با سال گذشته ۱۵۳درصد افزایش پیدا کند.

هر چند افزایش قیمت مواد اولیه موجب افزایش کل هزینه‌های شرکت نیز شده اما میزان افزایش هزینه‌ها کمتر از افزایش درآمدها بوده تا سودآوری شرکت در سال مالی ۹۸ افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر بررسی گزارش عملکرد ماهانه چکاپا در دی‌ماه حاکی از آن است که این شرکت در این مدت توانسته ۳۲۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با ماه آذر تنها دو درصد بیشتر بوده است.

عملکرد چکاپا در بورس نیز نشان می‌دهد این نماد اگرچه در یکماه گذشته رشدی منفی داشته است اما بازدهی سه ماهه و ۹ ماهه آن به ترتیب ۳۶ و ۲۶۶ درصد بوده است.

تجارت نیوز

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *