۱) مقامات چین اعلام کردند که نخستین واکسن ضد ویروس کرونا را احتمالا از اواخر ماه آوریل روی انسان‌ها آزمایش می‌کنند. شرکت آمریکایی گرفکس و انستیتوی ویروس‌شناسی دانشگاه فیلیپ در ماربورگ آلمان نیز به نتایج مشابهی دست یافته اند.

۲) شمارش اولیه آراء در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت نوادا بیانگر پیروزی سناتور برنی سندرز است. جو بایدن، معاون سابق رییس جمهوری آمریکا و پیت بوتجج، شهردار سابق شهر ساوث بند ایندیانا به ترتیب دوم و سوم شده اند.

۳) الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش که به تهران سفر کرده می گوید گر پیشنهاد بهتری مطرح شود و مورد توافق طرفین باشد می‌تواند جایگزین برجام شود. ما آماده میزبانی مذاکرات ایران و آمریکا هستیم.

۴) بانک مرکزی چین با هدف حمایت از رشد و رونق اقتصادی و مقابله با تاثیرات منفی ویروس کرونا، نرخ بهره را کاهش داده به شکلی که نرخ بهره وام های یکساله را از ۴٫۱۵ درصد به ۴٫۰۵ رسیده است.

۵) بانک‌های دولتی ترکیه در راستای کمک به کاهش شدت تضعیف لیر و در بحبوحه رویارویی نظامی با نیروهای تحت حمایت روسیه در سوریه، سیل دلار را به سوی بازارهای آنکارا سرازیر کردند. موسسات و بانک‌های دولتی ترکیه برای حفظ ثبات لیر روز گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار به بازار تزریق کردند. برابری لیر به دلار ۶٫۱ است!

۶) شرکت آرامکوی سعودی قصد دارد برای بهره برداری از ذخایر گازی غیرمرسوم ۱۱۰ میلیارد دلار در میدان گازی جفورا سرمایه گذاری کند.

۷) تولید ۱۰ ماهه سیمان در کشور از مرز ۵۱ میلیون تن گذشت که ۱۲٫۲درصد بالاتر از مدت مشابه در سال ۹۷ است.

۸) دکتر روحانی در دیدار وزیر خارجه هلند گفت بدنبال پایان برجام نیستیم و راه گفت و گو با اتحادیه اروپا در این زمینه را نبسته ایم. وی افزود همه باید تلاش کنیم برجام حفظ شود.

۹) پس از کاهش سود بازار فرآورده‌های نفتی، احتمال می‌رود شرکت‌های حفاری نفت شیل آمریکا، سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید را با سرعت بیشتری نسبت به آنچه در سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌شد، کاهش ‌دهند.

۱۰) وال استریت ژورنال بر خلاف ادعایی که روز گذشته در روزنامه دنیای اقتصاد مطرح شد می گوید اقدام FATF علیه ایران با ذکر ماده ای دائمی تر شده است، چراکه به امریکا و متحدانش توانایی مسدود سازی مسیر رفع تحریم ها علیه تهران را می دهد، حتی اگر ایران قوانین ضدپولشویی و ضدتروریسم را تصویب کند.

۱۱) فروش تعهدی به صورت آزمایشی و فقط برای نماد های #وساپا #سفارس #فاراک #وتجارت #فملی آغاز می شود.

۱۲) مدیر عامل شرکت ویتول گفت کاهش بیشتر تولید لیبی و ونزوئلا و برنامه‌های اوپک برای پایین آوردن بیشتر تولید به جبران ۲۰۰ میلیون بشکه کاهش تقاضای نفت کمک خواهد کرد و بازار را در نیمه دوم سال جاری میلادی در شرایط بهتری قرار خواهد داد.

۱۳) رئیس کل اسبق بانک مرکزی درباره دلایل گرانی ارز گفت در حال نزدیک شدن به آخر سال هستیم همچنین کسری بودجه ای که دولت طول سال داشته، منجر به افزایش نرخ برخی از کالاها شده است.

۱۴) مدیرعامل فارس می گوید امسال کارهای عملیاتی سه پروژه بزرگ پالایشگاه گاز بیدبلند، پروژه الفین ایلام و شرکت اوره و آمونیاک لردگان تمام می‌شود و وارد فاز عملیاتی و تولید محصول تجاری می‌شوند. جعفر ربیعی در ادامه گفت در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت‌های موجود هلدینگ حدود ۲۴ میلیون تن است. این ظرفیت در سال آینده ۶ میلیون تن و سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیون تن افزایش می یابد.

۱۵) دبیر انجمن سیمانی ها می گوید بسته شدن مرزهای عراق، نگرانی برای صادرات سیمان محسوب نمی گردد؛ چرا که بخش عمده صادرات صنعت سیمان از مرزهای جنوبی کشور انجام می شود.

۱۶) بیمه آسیا مجتمع مسکونی ۴۰ واحدی نوساز می فروشد.

۱۷) مدیرعامل پاسارگاد می گوید باتوجه به محدودیت‌هایی که تحریم بر اقتصاد ملی تحمیل کرده است، هر تصمیمی در FATF گرفته می شد، بدتر از این نمی شد و ایجاد نگرانی های بیش از حد، یا براساس عدم تسلط اظهارنظر کنندگان بر موضوع از نظر تخصصی است یا براساس منافع دیگری‌ است

۱۸) ذوب آهن قرارداد فروش ۵۰۰۰ تن ریل با قراردگاه خاتم منعقد کرده است.

۱۹) برای اولین بار در کشور فولاد مبارکه موفق به طراحی و تولید ورق‌های عملیات حرارتی‌پذیر شد.

۲۰) فولاد شادگان، از زیرمجموعه های فولاد خوزستان است که رکورد تولید ماهانه در بهمن ماه ۹۸ را با تولید ۶۹۹۱۷ تن محصول شکسته است.

موفق باشید. ۴ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *