۱) متخصصان سازمان NIH آمریکا به میمون های تحت آزمایش خود داروی Remdesivir تزریق کردند و نتیجه مثبت بود. در این تحقیق میمون هایی که واکسن دریافت نکرده بودند دچار کرونا شدند. انتشار این خبر باعث شد تا اونس طلا از رشد بیشتر متوقف شود و مس تقویت شد و به بالای ۵۷۰۰ دلار برگشت.

۲) وارن بافت مديرعامل بركشاير هاثوى می گوید در ريزشهاى فعلى بازار ترجيح ميدهد سهم هاى ارزشمند را بخرد! وارن بافت ميگويد اقتصاد امريكا همچنان قدرتمند است. اما اين قدرت كمى ملايمتر از چيزى ست كه شش ماه پيش بود.

۳) یک مقام پزشکی در بیمارستان مسیح دانشوری گفت ، همکارانم کیت تشخیصی کروناویروس جدید (COVID-19) را شبیه‌سازی کردند و با آن در حال شناسایی این بیماری هستند.

۴) رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفته قرنطینه تهران به هیچ وجه موضوعیت و صحت ندارد. از امروز ۲۲ مرکز به عنوان درمانگاه اختصاصی کروناویروس جدید (COVID-19) در سطح شهر تهران دایر خواهد شد.

۵) یک بازرگان عراقی گفته همانقدر که از دست دادن بازار عراق برای ایران مشکل است، جایگزین کردن فولاد ایران با محصولات دیگر کشور ها نیز برای بازرگانان عراقی دشوار است.

۶) در قم ۲۱ نفر که به کرونا مبتلا بودند پس از بهبودی ترخیص شده اند. رئیس بیمارستان مسیح دانشوری هم گفته از مبتلایان به کرونا در این بیمارستان همکنون ۵۰ درصدشان بهبود کامل یافته و یا در حال بهبود هستند.

۷) یک مقام اماراتی گفته در مقابل ایران نه گزینه نظامی مناسب است نه برجام! همانطور که درگیری نظامی گزینه‌ای منطقی و عملی نیست، بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نیز بسیار دور از دسترس است.

۸) دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات‌ متحده آمریکا در نخستین دیدار رسمی خود از هند، این کشور را “یکی از شگفت‌انگیز‌ترین ملل در جهان” توصیف کرد.

۹) برخی آمارهای اولیه نشان می دهد کرونا به نفع کرک اسپرد پالایشگاه ها شده است. علت این رویداد کاهش بیشتر قیمت نفت نسبت به فرآورده های نفتی است خصوصا که خبرها مبنی بر عدم همکاری روسیه با اوپک و افزایش روزانه ۲میلیون بشکه ای ذخائر نفت آمریکا، نفت را به شتاب بیشتری کاهش داده است.

۱۰) همتی می گوید در شرایط تحریمی کنونی، مخالف پیوستن به FATF هستم؛ اصلا در حال حاضر کاملا تحریم هستیم و تجارت ما بر اساس FATF نیست که ورود ایران به لیست سیاه FATF بخواهد برای ما مشکلی ایجاد کند!!

۱۱) عرضه اولیه ها تا بعد از عادی شدن شرایط به تعویق افتاده است.

۱۲) همراه اول توانسته سهم بازار خود را افزایش دهد، این نشان می دهد سایر اپراتورها ضعیف تر عمل کرده اند.

۱۳) رزمایش مشترک عربستان سعودی و آمریکا با عنوان «مدافع دریا» در خلیج فارس آغاز شده است.

۱۴) دولت چین گفته افرادی که مبتلا به ویروس کرونا نیستند، تحت شرایط خاصی می‌توانند شهر ووهان را ترک کنند. بر این اساس ووهان از قرنطینه خارج شد.

۱۵) مرزهای تجاری ایران با ترکیه، عراق و افغانستان باز شد.

۱۶) خست وزیر ایتالیا کونته می گوید می توان پبش بینی کرد که کروناویروس تاثیر قوی بر اقتصاد ایتالیا داشته باشد. وزیر اقتصاد آلمان آلتمایر می گوید خیلی زود است تا میزان تاثیر کروناویروس بر اقتصاد آلمان را تخمین بزنیم.

۱۷) طى ٢٤ ساعت گذشته فقط ٤١٦ نفر در چين به كرونا مبتلا شده اند در حالی که پیشتر حداقل روزی ۱۰۰۰نفر تا ۲۰۰۰نفر مبتلا می شدند. آمار مبتلایان نسبت به بهبودی ها بسیار کمتر است.

۱۸) كاخ سفيد به زودى تقاضاى بودجه اضطرارى يك ميليارد دلارى جهت مديريت اثرات شيوع كرونا در امريكا را به كنگره ارسال خواهد كرد!

۱۹) پنج سرباز تركيه در درگيريها با ارتش بشار اسد و شبه نظاميان مورد حمايت روسيه كشته شدند. لیر در حال سقوط!

۲۰) مقام چینی در روسیه اعلام کرد محققان در چین واکسنی برای کرونا تولید کرده اند که در آزمایش های اولیه موثر عمل کرده است، اما برای قطعیت موضوع و تولید انبوه آزمایش های بیشتری لازم است.

۲۱) افزایش سرمایه ها از تجدید ارزیابی در حال تایید توسط حسابرسان، یکی پس از دیگری!

۲۲) در میان گزارش ماهانه ها، افزایش نرخ های فروش و تحقق فروش مقداری مناسب در عموم شرکت ها مورد توجه بازار قرار گرفته است. پرچمدار بانکی ها، ملت، گزارش ماهانه خوبی داد، پتروشیمی ها در مواجه با تحریم مقدار فروش خوبی داشتند، اثر رشد دلار هم در نرخ فروش شرکت های داخلی و صادراتی دیده شد.

موفق باشید. ۶ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *