۱) شب گذشته ترامپ یک کنفرانس خبری برگزار کرد. او در خصوص ایران گفته علاقه مند است که در زمینه کرونا به ایران کمک کند. وی گفت چینی ها در خصوص کرونا به پیشرفت خوبی رسیده اند و روند مبتلایان جدید نزولی است. ترامپ گفت روز دوشنبه با تمام شرکت هایی که تلاش می کنند واکسن بسازند جلسه ای خواهد داشت.

۲) دونالد ترامپ می گوید ایالات متحده توافق بزرگی با چین داشته است و توافق بزرگتری را به زودی با این کشور شروع خواهد کرد. ترامپ بار دیگر با انتقاد از فدرال رزرو می گوید فدرال رزرو باید رهبر باشد نه یک پیرو! او می گوید ایالات متحده باید نرخ های بهره پایین یا مشابه سایر نقاط داشته باشد.

۳) برخلاف انتظارها ترکیه حملات خود بر علیه سوریه را مجددا آغاز کرده و کاروان بزرگی از ادوات نظامی را شامگاه شنبه به استان ادلب در شمال غرب سوریه فرستاده است. در حالی ترکیه انتظار حمایت ناتو را دارد که مکرون به اردوغان گفته حملات به ادلب را فوراً متوقف کنید!

۴) کمیسیون ملی بهداشت چین گفته پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کروناویروس جدید (COVID-19) به بهتر شدن حال بیماران دیگر کمک کرده است. این درمان به ۱۵۷ بیمار داده شده که بعد از آن، ۹۱ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند.

۵) جوبایدن در کارولینای جنوبی پیروز شده اما همچنان برنی سندرز در مجموع پیشتاز است.

۶) ضریب ارزش سهام برای محاسبه تضمین اعتبارات اعطایی به مشتریان کارگزاری ها از ۶۰درصد به ۵۰درصد کاهش یافت. بنابراین آن هایی که در سقف اعتبار بودند باید اندکی از سهام خود عرضه کنند. نیمی از کارگزاری ها نیز سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند دارند که احتمالا اعتبار مشتریان باید تسویه شود.

۷) چین ۱۳ دستگاه تنفسی، ۵۰ هزار و ۴۰ کیت تشخیصی آزمایشگاهی کروناویروس و ۳۵ هزار و ۴۰ سوآب دهانی برای نمونه‌برداری ویروس کرونا به ارزش ۹میلیون یوان به ایران کمک کرده است.

۸) علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصمیمات مقام ناظر بورس در خصوص دامنه نوسان و سقف اعتباری مشتریان حمایت کرده است. وی گفته این طرح را می‌توان یک تدبیر انقباضی در جهت کاهش سرعت معاملات بورس دانست. با توجه به افزایش حجم نقدینگی موجود در بازار سرمایه احتمال ایجاد حباب در سهام برخی شرکت‌ها و وارد شدن ضرر و زیان به سهام اولی‌ها وجود دارد. بنابراین این تهمیدات برای افراد تازه وارد به بازار سرمایه مثبت خواهد بود.

۹) رایان هم افزا در بازار فرابورس درج شد.

۱۰) در حالی که چین آمار نزولی در مبتلایان دارد و شرکت های فعال این کشور در حال تولید مجدد هستند، در کره جنوبی شرکت هیوندایی و ال.جی فعالیت خود را متوقف کرده اند. در ایران نیز یک شرکت بورسی به دلیل نگرانی از کرونا، تولید را متوقف کرده است.

۱۱) یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حذف غبار کارخانه‌های فرآوری خشک سنگ‌آهن کشور در شرکت گل‌گهر راه‌اندازی شد. غبار جمع آورى شده توسط این مجموعه، به منظور استحصال کنسانتره موجود در آن به صورت اسلاری به کارخانه فرآورى غبار ارسال خواهد شد و کنسانتره موجود در آن بازیافت مى‌شود این در حالی است که پیشتر غبار ایجاد شده، به صورت باطله بدون استفاده می‌ماند.

۱۲) طالبان و آمریکا به توافق رسیدند. نیروهای ناتو طی ۱۴ ماه از افغانستان خارج می شوند.

۱۳) صادرات محصولات فولادی ازین پس نیازمند تایید وزارت صمت است.

۱۴) مدیرمالی بانک تجارت گفته حذف سود روزشمار حدود یک درصد هزینه پول این بانک را کاهش داده است. بخشی از منابع با هدف اعطای تسهیلات در بازار بین بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در همین راستا مازاد نقدینگی بانک تجارت نیز که در آذرماه ۹۸ به حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بالغ شده است در بازار مذکور معامله می‌شود.

۱۵) یک اپیدمیولوژیست می گوید بیماری کرونا احتمالا طی سه تا چهار هفته پیش رو به روند کاهشی و خاموشی خواهد داشت.

۱۶) صندوق بین المللی پول گفته گسترش سریع ویروس کرونا یک تاثیر منفی بر رشد اقتصادی جهان خواهد داشت و صندوق بین المللی پول احتمالا پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی جهان کاهش خواهد داد. گسترش کرونا رشد اقتصادی چین را در سال جاری میلادی به ۵٫۶ درصد کاهش خواهد داد، این رقم ۰٫۴ درصد کمتر از چشم انداز اعلام شده در ماه ژانویه بوده است.

۱۷) پارس خودرو ۲٫۶۳درصد سهام مگاموتور را عرضه می کند.

۱۸) ومعادن در تاریخ ۲۰ اسفند ماه به مجمع افزایش سرمایه می رود.

۱۹) دجابر قصد دارد ششدانگ پنج دستگاه آپارتمان در یک ساختمان به مساحت تقریبی ۷۷۸/۱۰متر مربع به نشانی تهران ،شهرک غرب ،بلوار شهید دادمان،خیابان فخار مقدم،نبش گلبرگ۴شرقی را به فروش برساند.

۲۰) استاندار استان مرکزی گفته واگذاری شرکت واگن پارس نیز به مجموعه مپنا به عنوان یک دستور کار جدی مطرح است و در حال پیگیری هستیم.

موفق باشید. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *