سمگا

مجوز افزایش سرمایه ۵۰% سمگا از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی جهت جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزايش سرمايۀ شرکت توسعه گردشگري آريا زيگورات (سهامي خاص) و افزايش توان عملياتي شرکت را صادر کرد.

خبرخوب برای وایران تسویه وام ۴۰۰ میلیاردی بانک پارسیان

با توجه به وضعیت نقدینگی شرکت، جهت کاهش هزینه های مالی یکی از وام های بانک پارسیان به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال طبق برنامه در تاریخ ۱۰/۱۲/۱۳۹۸ تسویه گردید (در گزارش تفسیری ۹ ماهه ۱۳۹۸ ذکر شده است ) . تسویه وام مذکور به دلیل گران بودن نرخ سود آن، ضمن اینکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های قیمت تمام شده به میزان ۵/۴ میلیارد ریال گردید، آزاد سازی سپرده مسدودی وام مذکور موجب تزریق مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال به گردش عملیات شرکت شد.

در مجموع با توجه به اقدامات انجام شده EPS سال ۱۳۹۸ که در گزارش قبلی ۴۰۳ ریال پیش بینی شده بود ، مبلغ ۴۴۰ ریال برآورد می‌گردد. با توجه به مذاکرات انجام شده معادل وام تسویه شده در صورت نیاز شرکت در سال آینده با نرخ سود کمتر قابل دریافت است.

دتماد

دتماد از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/۹/۶/۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. لذا به نظر مي رسد نوسان قيمت سهام شرکت طي روزهاي معاملاتي اخير ناشي از عرضه و تقاضا و تغييرات روند بازار سرمايه صورت پذيرفته است.

بتا سهم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *