خوب است بدانیم که …

۱) برنی سندرز در میتینگ انتخاباتی خودیک روحانی به نام امام قزوینی را همراه خود داشت. در حالی این روحانی سید و شیعه! که برنی یک نامزد یهودی است! پیروی در میشیگان بسیار مهم است و باید دید امام قزوینی که محبوبیت بالایی در میشیگان دارد چه تاثیری بر آرای سندرز خواهد داشت. ( صلح است میان کفر و اسلام، با ما تو هنوز در نبردی؟)

۲) ترامپ می گوید به زودى از سناى امريكا درخواست خواهد كرد براى حمايت از اقتصاد امريكا طرح كاهش مالياتى جديدى را سريعا تصويب كند! وی گفته در کنفرانس پیش رو پاسخ سهمگين و دراماتيك به شيوع ويروس كرونا خواهيم داد.

۳) استيون منوچن، وزير خزانه‌دارى امريكا نیز می گوید «آمادگى تزريق نقدينگى سنگين جهت حمايت از اقتصادمان را داريم؛ اقتصاد آمریکا شرایط خوب و قوی دارد».

۴) در خصوص بحران نفت، وزیر خزانه داری استیو منوچن به همراه سفیر روسیه در ایالات متحده در نشستی حضور یافتند. این وزارت بر اهمیت عادی سازی شرایط بازار انرژی تاکید دارد.

۵) شرکت نفتیRosneft می گوید آماده است تا تولیدات نفت را از ماه آپریل افزایش دهد. این شرکت می گوید آماده هر سناریویی برای قیمت های نفت است. واکنش روسیه نسبت به اقدامات سعودی!

۶) وزیر نفت الجزایر می گوید ما در اوپك پلاس طى روز جمعه همه موافق بوديم كه عدم حصول توافق منجر به آثار منفى بر بازار خواهد شد. ما نيازمند يك تفاهم فورى براى كنترل بازار هستيم. البته از شنبه هم وزراى نفت اوپك پلاس با هم در ارتباط بوده اند!

۷) بازدهی اوراق دوساله خزانه داری امریکا برای اولین بار در تاریخ به زیر صفر رسید.

۸) آژانس انرژی اتمی از ایران درخواست کرده تا اجازه دسترسی و بازرسی از دو مکان مورد مناقشه را صادر کند.

۹) شریف مافی می گوید دولت سوئیس ۵۰ شرکت را برای فعالیت در کانال مالی معرفی کرده که نکته مثبت آن در این است که این ۵۰ شرکت الزاما نباید مالکیت سوئیسی داشته باشند. بلکه دفتر آنها باید در این کشور باش. یعنی مالکیت آن‌ها ممکن است برای هر جای دنیا باشد که این امر یک انعطاف خوبی برای تجارت بین دو کشور است.

۱۰) کره شمالی روز دوشنبه موشک های به سواحل شرقی خود پرتاب کرد.

۱۱) دلار در سامانه نیما به ۱۳۸۰۰ تومان رسیده است!

۱۲) موجودی سنگ آهن بنادر مهم چین برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت و به ۱۱۰/۵۷ میلیون تن رسید. ورود محموله های سنگ آهن با کاهش مواجه بوده و همین باعث شده تا قیمت سنگ آهن از شوک نفتی بی تاثیر باشد. در حالی سنگ آهن ۲دلار کاهش یافته که عملا فولاد در چین هیچ کاهشی را تجربه نکرده است البته عامل اصلی حمایت دولت هم هست. موجودی انبارهای چین در بالاترین سطوح تاریخ است و اگر قیمت ها افت کن، تولیدکننده چینی تا مرز ورشکستگی پیش می رود.

۱۳) اگر ۱۸ مارس نرخ بهره آمریکا به سمت صفر برود احتمالا شاخص دلار بسیار تضعیف شود. همین باعث شده تا کامودیتی ها امروز مثبت باشند. مس به بالای ۵۶۰۰دلار و روی به بالای ۲۰۰۰ دلار برگشته است.

۱۴) دولت آمریکا به زودی با صدور توصیه‌نامه‌ای، به هرکسی که نفت ایران را «بر خلاف تحریم‌ها» روی آب ذخیره و نگهداری می‌کند، هشدار خواهد داد.

۱۵) مدیرعامل سایپا به شرکت سایپا آذین دستور داده که ماسک بهداشتی تولید کنند.

۱۶) منابع خبری موثق می گویند که روز گذشته رئیس سازمان بورس با وزیر اقتصاد جلسه داشته و امروز نیز با حضور سایر اعضا جلسه ای برگزار می شود. سایر اعضا استعفا یا برکناری رئیس سازمان بورس را تکذیب کرده اند.

۱۷) عضو هیات مدیره ذوب آهن معتقد است که فولاد جهانی از نزول قیمت نفت آسیب نخواهد دید. احسان دشتیانه می گوید کاهش قیمت نفت موقتی و عمدتا به دلیل شیوع کرونا است که تقاضا را کاهش داده و از حدود ۲ ماه آینده شرایط عادی تر می شود و با توجه به اینکه فولادسازان ایرانی حداقل محصول دو ماه آینده را پیش فروش کرده اند، ازین مساله اثری نمی گیرند.

۱۸) تاپیکو با خرید ۵درصد دیگر از سهام تاصیکو به مالکیت ۱۲درصدی رسید.

۱۹) هلدینگ فارس قصد دارد سهام پتروشیمی هنگام را به فروش برساند.

۲۰) وامید در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۵درصد وسپه را می فروشد.

۲۱) حدود ۵۰درصد شیران توسط صنعت و معدن ۳۰ فروردین عرضه می شود.

۲۲) فردا چهارشنبه، زکوثر عرضه می شود. هر کد ۴۰۰ سهم ۱۳۱۲۰ ريالی می تواند درخواست خرید بدهد.

موفق باشید. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

محبوبیت محبوبیت محبوبیت محبوبیت محبوبیت 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *