یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت بازار سرمایه و ترس سهامداران از کاهش دامنه نوسان گفت: با تصمیم شورای عالی بورس در خصوص عدم تغییر دامنه نوسان، یکی از ریسک‌های بازار سهام از میان رفت.

به گزارش رادیو سهام، محمود آقایی با اشاره به تصمیم شورای عالی بورس مبنی بر عدم تغییر دامنه نوسان سهام شرکت‌ها در بورس و فرابور، افزود: با این تصمیم یکی از ریسک‌های بازار سهام از سر تالار شیشه‌ای کنار رفت؛ چرا که طی چند روز گذشته یکی از عوامل افت شاخص و کاهش قیمت سهام شرکت‌ها فشار فروش ناشی از ترس سهامداران از کاهش دامنه نوسان بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود:  با وجودی که بهره گیری از ابزارهایی همچون تغییر حجم مبنا و دامنه نوسان با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مختصات بازار سرمایه ما، در مواقع و شرایط مختلف قابل استفاده و دفاع است، اما متولیان این بازار نباید به ورود نقدینگی به بازار سهام به عنوان تهدید نگاه کنند.

وی اضافه کرد: سالیان سال است که آرزو می‌کنیم نقدینگی بجای حضور در بازارهای مانند خودرو، ارز، سکه و مسکن به سمت بازار سرمایه بیاید، اما حالا که این اتفاق افتاده است، برنامه‌ای برای آن نداریم.

رادیوسهام

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *