۱) عربستان رکورد صادرات نفت را زد و این مساله به قیمت نفت جهانی شوک منفی داد تا یکی از پایین ترین ارقام تاریخی آن رقم بخورد. در پی این رویداد قیمت مس به ۵۱۰۰دلار و روی ۱۹۰۰دلار رسید. اوره نسبتا با ثبات است، فولاد نوساناتی در حد ۲دلار دارد و سنگ آهن نیز بالای ۹۰دلار مانده است.

۲) یکی از دلایل فشار بر کامودیتی ها تضعیف ارزها در مقابل دلار است که باعث شده شاخص دلار به عدد ۱۰۰ نزدیک شود!

۳) اعداد عجیبی در بحث تزریق نقدینگی به اقتصاد آمریکا شنیده می شود. فدرال رزرو ۱٫۲۵تریلیون دلار اوراق استقراضی خرید خواهد کرد!

۴) منوچن می گوید متوقف کردن بازارها، نگرانی ها را تشدید می کند حتی ۱۱ سپتامبر هم بازارها تعطیل نشدند! این اظهار نظر به دنبال شایعاتی مطرح شد که بر تعطیلی بازارها دلالت داشت.

۵) اروپایی ها در حال تعطیل کردن کارخانه ها هستند و احتمالا مرزها را به روی همدگیر خواهند بست. نيسان و فولكس واگن ، دايملر آلمان فعالیت را متوقف کردند.

۶) ترامپ می گوید چينيها به ما تهمت زده اند كه از طريق ارتش امريكا ، ويروس كرونا را با چين منتقل كرده ايم. اين كامل اشتباه و فيك است همه منبع اين ويروس را ميدانند.

۷) روز گذشته چندین نهاد بین المللی از کشف و تولید واکسن کرونا خبر دادند. در ایران داروابوریحان در حال تولید داروی مالاریا است که به بهبود بیماری کمک می کند.

۸) بیش از ۱۲ تن از سناتورهای جمهوریخواه ایالات متحده طی نامه ای به ولیعهد عربستان سعودی خواستار انجام اقداماتی از سوی وی جهت آرام کردن تنش‌های بازار نفت شدند. (درحالی که زمان جورج بوش شیر نفت دست آمریکا بود، حالا سناتورها با التماس و خواهش می خواهند نظر خود را به گوش عربستان برسانند.)

۹) شاخص خرده فروشی در آمریکا به منفی ۰٫۵درصد رسید!!!

۱۰) پس از آمریکا، هند هم تصمیم گرفت ذخائر استراتژیک خود را با نفت ارزان پر کند! ۹ نفتکش غول پیکر برای این کار فعال شدند.

۱۱) پس از بحران کرونا، ۷۰هزار افعال ایران را ترک کرده اند.

۱۲) مدیر مرکز تحقیقات بالینی دانشگاه کوئینزلند یکی از این داروها به کسانی که که تست ابتلا به ⁧ کرونا⁩ آنها مثبت بود، داده شده است،باعث ناپدید شدن ویروس از بدن آنها و بدنبال آن بهبودی کامل بیمار از عفونت شده است.

۱۳) کویت به ایران ۱۰میلیون دلار کمک کرونایی کرد.

۱۴) شرکت بلک راک، که بزرگترین حجم دارایی تحت مدیریت را در بین شرکت های سرمایه گذاری دارد پس از عرضه اوراق قرضه کشورهای در حال توسعه، منابع آن را به صورت نقد نگه داشته است!!

۱۵) منابع خبری از اصابت چندین راکت به منطقه سبز بغداد که ادارات دولتی و سفارتخانه های شماری از کشورها از جمله آمریکا در آن قرار دارد خبر داده‌اند.

۱۶) ملی مس با شرکت راه آهن تفاهم نامه امضا کرد. این تفاهم‌نامه مشتمل بر احداث ۲۴ کیلومتر ریل در خاتون‌آباد، سرچشمه و بندرعباس و خرید ۶۰۰ واگن و ایزوتانک و احداث سه ایستگاه تخلیه و بارگیری است.

۱۷) بر اساس اطلاعات موجود، پس از ارائه گزارش ۱۲ ماهه توسط بانک ملت و کسر ذخائر احتمالی از حساب سود انباشته، در صورتی که سود انباشته بانک کفاف بدهد، وبملت می تواند مجددا افزایش سرمایه ۱۶۰رصد از اندوخته را انجام دهد در واقع این مساله منوط به ارائه گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی است. ازانجا که طی سال ۹۸ تسعیر ارز مجددا ۳۰۰۰تومان برای وبملت خواهد بود، اندوخته این بانک بیشتر هم می شود!

۱۸) روز گذشته شایعه افزایش سرمایه اخابر از محل تجدید ارزیابی، این سهم را تا صف خرید پیش برد.

۱۹) سایپا ۶۷درصد کساپا را ۱۰ اردیبهشت عرضه می کند.

۲۰) روز گذشته خرید حقیقی ها به صورت خالص ۱۴۰میلیارد تومان مثبت بود.

۲۱) در تاریخ ۳ اردیبهشت ۴۳درصد سیمرغ بلوکی به فروش می رسد همچنین بانک تجارت از محل فروش دارایی ۸۵۴میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

۲۲) نرخ دیه نسبت به سال قبل ۲۰درصد افزایش یافت.

۲۳) غالبر، ساذری، ارفع … افزایش سرمایه می دهند.

۲۴) شفادارو ملک می فروشد.

موفق باشید. ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *