اقدامات احساسی سرمایه‌گذاران در نمودارها منعکس‌شده و در طول تاریخ تکرار می‌شود…

مهم نیست چه عاملی سبب تقویت حالت‌های روان‌شناختی شده است، مهم آن است این موقعیت‌های ذهنی بر تصمیمات معامله‌گری شما کاملاً تأثیرگذار است!
اما نکته مهم‌تر آنکه این حالت‌های ذهنی در میان تمامی انسان‌ها مشترک است؛ درواقع طبیعت و احساسات انسانی بدون توجه به دوره‌ای که در آن قرار دارید باقی می‌ماند. حتی مردم صدسال پیش . این احساسات و عواطف انسانی از زمانی انسان پا در این کره خاکی گذاشته است وجود داشته و باقی خواهد ماند.
اغلب مردم معمولاً به‌طور غریزی تمایلات و رفتار یکسانی را از خود بروزمی دهند، همین شباهات رفتاری است که شکل‌گیری الگوهای قابل‌شناسایی در نمودارها را بارها و بارها رقم میزند.

تحلیل گران تکنیکال اعتقاددارند اقدامات احساسی سرمایه‌گذاران در نمودارها منعکس‌شده و در طول تاریخ تکرار می‌شود.

قیمت یک سهم، متأثر از عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، بنیادی و… است؛ نکته قابل‌تأمل آن است که تمام این عوامل بر روی نمودار تأثیر خود را می‌گذارد به‌عبارت‌دیگر در تحلیل تکنیکال معامله‌گران به دنبال معلول هستند و تا علت‌ها.
فقط مشکل بزرگی وجود دارد و آن اینکه تعداد عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت‌ها به‌قدری زیاد است که از حوصله وقت انسان خارج است؛ به‌عبارت‌دیگر عوامل اثرگذار بر روی قیمت‌ها زیاد است…

بامطالعه قیمت‌ها تمام تغییرات عرضه و تقاضا را تحلیل می‌شود.

درصورتی‌که تقاضا بیش از عرضه باشد، قیمت افزایش می‌یابد؛ اگر عرضه بر تقاضا پیشی بگیرد، قیمت کاهش می‌یابد. این عمل اساس همه پیش‌بینی‌های اقتصادی و سیاسی است.به‌عبارت‌دیگر، اگر قیمت‌ها افزایش یابد، بنا به دلایلی، تقاضا باید بیش از عرضه‌شده باشد روند باید صعودی شود و بلعکس. بنابراین قیمت به تحلیل نیاز دارد و همه‌چیز در قیمت لحاظ شده است.
به‌صورت خیلی ساده مادامی‌که حرکت قیمت‌ها با مانعی روبه‌رو نشود، قیمت به حرکت فعلی خود ادامه می‌دهد؛ به‌عبارت‌دیگر زمانی که روند جدیدی آغاز می‌شود، در همان مسیر به حرکت خود ادامه می‌دهد تا زمانی که عاملی خارجی بر روی آن اثر بگذارد.

فرهنگ سازی بورس

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *