در حالی شیوع ویروس کرونا کاهش ۲۱ درصدی معاملات مسکن را در کشور به‌دنبال داشته که با تداوم این روند پیش‌بینی می‌شود سال ۹۹ این بخش رکود غیرتورمی را آغاز کند.

فروردین ماه هر سال، بازار مسکن روزهای کم فروغی را پشت سر می‌گذارد و تعداد معاملات در ماه همواره روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است. فروردین امسال مطابق آمار بانک مرکزی تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران به ۳۴۲۳ فقره رسید که نسبت به اسفند ۹۷ و ماه مشابه سال گذشته (فروردین ۹۷) به‌ترتیب ۷۳٫۳ و ۳۲٫۲درصد کاهش را ثبت کرد.

برای فروردین سال ۹۹ نیز همین وضعیت را می‌توان پیش بینی کرد، البته در این پیش بینی باید شیوع کرونا ویروس (کووید ۱۹) را نیز در نظر گرفت. بر اساس آنچه که دیروز رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته تعداد معاملات مسکن طی اسفندماه ۹۸ در کشور ۲۱ درصد کاهش یافته است. این کاهش دقیقا بر خلاف رویه معمول ماه‌های پایانی سال بوده، در واقع می‌توان گفت ویروس کرونا بازار مسکن را زمینگیر کرده است.

مصطفی قلی خسروی با اشاره به آمار معاملات مسکن از اول تا ۲۶ اسفند ۹۸، اظهار کرد: در این مدت در شهر تهران ۱۱ هزار و ۶۵۳ قرارداد خرید و فروش امضا شد که نسبت به ماه قبل ۲۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در کل کشور نیز طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۹۸ بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۳ قرارداد خرید و فروش ملک امضا شده که نسبت به همین مدت در بهمن امسال و اسفند سال گذشته به ترتیب ۲۱ و ۲۷ درصد کاهش یافته است.

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *