۱) کرونا، آهسته آهسته رقبای ترامپ را تقویت می کند. حالا هیلاری می گوید در صدر فهرست کشورهای مبتلا به کرونا قرار گرفتیم. ترامپ قول داده بود آمریکا اول باشد!

۲) یک تحلیلگر عراقی با اشاره به تحرکات مشکوک ایالات متحده آمریکا در عراق، اعلام کرد که واشنگتن به دنبال اشغال مجدد این کشور است. خروج کارکنان سفارت آمریکا در بغداد و همچنین تعدادی از نظامیان این کشور از پایگاه های نظامی به بهانه شیوع کرونا، چیزی جز یک بازی و نقشه نیست. به احتمال فراوان، جایگزین ساختن نیروهای ویژه جنگی در پایگاه های آمریکایی در عراق با هدف اشغال مجدد این کشور صورت می پذیرد.

۳) شرکت های حفاری و انتقال نفت آمریکا از تولیدکنندگان اخطار کاهش تولید دریافت کرده اند.

۴) کره شمالی یک موشک ناشناس را به سمت آب‌های ساحل شرقی خود در دریای ژاپن شلیک کرده است.

۵) دو موشک در هوای ریاض توسط سعودی ها رهگیری شد. احتمالا یمنی ها مسئول آن بودند.

۶) پایگاه عین الاسد تحت تدابیر شدید امنیتی شاهد فرود چند فروند هواپیمای آمریکایی بوده است که ماموریت انتقال سربازان و مستشاران نظامی آمریکا را بر عهده داشته اند.

۷) ترامپ پس از مذاکره با فرماندار نیویورک، از قرنطینه ۳ ایالت منصرف شد. اقدام او می توانست یک شوک جدی به بورس های جهانی بدهد!

۸) مدير مركز ملى پيشگيرى و درمان امريكا می گوید موج دوم شيوع كرونا با قدرت بيشترى در راه است!

۹) اروپایی ها درباره لغو تحریم‌ها در خفا و آشکار با آمریکا گفت و گو کرده‌اند؛ سیر اتفاقات نشان دهنده ناکارآمدی این روش است.

۱۰) تعداد حلقه چاه نفت آمریکا این هفته با کاهش ۴۰ عددی به ۶۲۴ حلقه رسیده که میتواند محرک بیشتر کاهش تولید باشد. تعداد حلقه چاه ۱۹۲ حلقه کمتر از سال قبل است.

۱۱) شركت نفتي روسنفت روسيه از همه پروژه هاي خود در ونزوئلا خارج و اموالش را در اين كشور مي فروشد.

۱۲) تحلیلگران می گویند ۳ الی ۶ ماه زمان می برد تا تاثیر کرونا بر صنعت پتروشیمی خنثی شود.

۱۳) شهردار مسکو اعلام کرد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی ساکنان این شهر باید از فردا تا اطلاع ثانوی خود را در خانه‌هایشان قرنطینه کنند و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

۱۴) در حال حاضر معادن مس در شیلی و پرو به مدت ۱۵ روز تعطیل شده اند و هنوز مشخص نیست پس از مدت زمان مذکور فعالیت خود را از سر بگیرند یا خیر. این مساله با کاهش در مقدار عرضه می تواند مانع از کاهش قیمت گردد.

۱۵) فولادسازان دنیا تولید را کاهش داده اند و بسیاری از آن ها توقف تولید داده اند. عرضه متناسب با تقاضا در حال کاهش است.

۱۶) افت قیمت متانول به این دلیل بوده که قرنطینه هند، عرضه را در سایر نقاط بسیار سنگین کرده و قیمت ها شدیدا افت کرده است. در واقع قرنطینه هند متانول را ۱۷۵ دلاری کرده است.

۱۷) ترامپ در مصاحبه زنده گفت داروی ضدمالاریای اثربخش و ایمن است! این مساله باعث شده برخی از این دارو استفاده کنند اما یک زوج در آریزونا با مصرف آن جان خود را از دست داده اند! رسانه ها بر علیه ترامپ شده اند!

۱۸) ورود نقدینگی حقیقی به بورس طی روز گذشته ۵۵۶میلیارد تومان بوده است.

۱۹) مدیران بانک صادرات می گویند این بانک در مدار سودآوری قرار گرفته است.

۲۰) عربستان گفته قصد ندارد بیش ازین بر افزایش تولید طی ماه های بعدی اصرار کند. البته نشریه ها می گویند عربستان قصدی برای مذاکره هم ندارد.

۲۱) روحانی می گوید ما باید خودمان را به زندگی با ویروس عادت دهیم تا واکسن یا داروی آن ساخته شود. این در حالی است که مدعیان تولید دارو و واکسن، اسرائیل، هلند، آمریکا و چنین کشورهایی هستند. به نظر روحانی می گوید صبوری کنید تا آمریکا دارو برایمان بسازد.

۲۲) دلار بازار آزاد صعودی شده و به ۱۶۴۵۰ رسیده است اما هنوز علت آن مشخص نیست. برخی می گویند تحرکات نظامی آمریکا در عراق است اما به نظر این ایده درستی نباشد.

موفق باشید. ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *