۱) قیمت شمش فولاد در CIS با رشد ۱۲دلاری به ۳۳۷دلار رسید. شمش فولاد ایران ۳۴۰دلار معامله می شود. ورق گرم فاصله خود را با شمش حفظظ کرده و ۳۹۰دلار هر تن معامله می شود. روز گذشته قرضه خریداری شده توسط ترکیه ۱۲درصد رشد کرد بنابراین احتمالا طی روزهای آینده قیمت CIS به سمت ۳۵۰دلار یک گام بر می دارد.

۲) آژانس اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که میانگین تولید نفت ایالات متحده آمریکا در سال جاری۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و از ۱۳ میلیون بشکه به ۱۱٫۷۶ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

۳) میلگرد ذوب آهن در بورس کالا ۶۲-۶۴ میلیون ريال قیمت خورد! قیمت خوبی است و فاصله با اهمیتی نسبت به شمش ۴۵میلیون ريالی دارد.

۴) کاخ الیزه اعلام کرد که ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در تماس با روحانی ابراز امیدواری کرد ایران به تعهدات هسته‌ای خود بر اساس برجام بازگردد.

۵) وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرده است که ایالات متحده و عراق در ماه ژوئن امسال درباره موضوعات مختلف از جمله آینده حضور نیروهای آمریکایی در آن کشور گفتگو خواهند کرد.

۶) ائتلاف آمریکایی از پایگاه نظامی ابوغریب در شمال بغداد خارج شد و آن را به نیروهای عراقی تحویل داد.

۷) یک منبع خبری می گوید «مقتدی صدر» نشستی با «هادی (ابوحسن) العامری» رئیس ائتلاف فتح با حضور شخصیت‌های دیگری از گروه‌های سیاسی شیعی برگزار کرده و بر نامزدی «مصطفی الکاظمی» رئیس کنونی سرویس اطلاعاتی عراق برای نخست وزیری توافق شده است. طبق قانون اساسی، نخست وزیر را شیعیان عراق تعیین می کنند.

۸) گروه بهمن خط تولید ساخت موتورهای یورو ۶ را راه اندازی می کند.

۹) دولت یک صندوق ETF از شرکت های بزرگ بورسی خود ایجاد می کند و هر کد ملی ایران می تواند نهایتا ۲ میلیون تومان از صندوق خریداری کند. برخی تصور می کنند که دولت سهام این شرکت ها را به صورت خرد عرضه می کند که تصوری اشتباه است.

۱۰) تیپیکو قصد دارد یک شرکت آنتی بیوتیک ساز خود را روانه بازار کند.

۱۱) به احتمال قوی سود بانکی برای حقوقی ها ۱۵درصد تعیین خواهد شد.

۱۲) هجرت ۱۲۴میلیارد تومان اوراق درآمد ثابت به جای مطالبات از وزارت بهداشت دریافت کرده است.

۱۳) تولیدکنندگان نفت در جهان عصر روز پنجشنبه به وقت ایران، در یک ویدئو کنفرانس شرکت می کنند تا در خصوص طرح کاهش تولید نفت به توافق برسند.

۱۴) ترامپ می گوید ترامپ در كنفرانس خبرى امشب گفت :

۱۵) شركتهاى توليد كننده نفت ما از همان ابتداى سقوط قيمت نفت، توليدات خود را كاهش داده اند!هيچكس از اوپك تا اين لحظه درخواست رسمى جهت كاهش حجم توليدات نفتى امريكا را نداشته، اگر درخواست کنند، بررسی می کنم.

۱۶) دولت آمريكا اميدوار است طى ۴ الى ۸ هفته پيش رو اقتصاد را بازگشايى كند. منوچن می گوید اقتصاد امريكا به محض رها شدن از قيد و بند قرنطينه ، رشد بسيار سهمگينى ثبت خواهد كرد!

۱۷) هند از حدود ۱۰ روز دیگر از قرنطینه کامل بر می گردد. بخش مهمی از تقاضای پتروشیمی جهان در هندوستان است.

۱۸) از امروز چهارشنبه، نماد آپ توسط تامین سرمایه لوتوس بازارگردانی می شود.

۱۹) شستا ابتدای اردیبهشت عرضه می شود. ۱۲درصد این هلدینگ عظیم به بورس می آید.

۲۰) مرز زمینی ایران و ترکیه برای تبادل کالا بازگشایی شد.

۲۱) روسیه تست انسانی سه دارو به نام های «مفلوخین»، «کالیداویر» و «گیدروکسی خلوروخین» که برای مداوای کرونا بکار گرفته می‌شود را آغاز کرد.

۲۲) اسرائیل داروی ژاپنی Favipiravir را با نام Avigan تولید کرده است. در واقع هیچ محصول جدید اسرائیل همان محصول ژاپن است.

۲۳) این هفته ۴۰ داوطلب در پنسیلوانیا واکسن جدید کرونا را دریافت می کنند.

۲۴) وزیر بهداشت در جلسه مجلس گفت ان‌شاءالله تا آخر اردیبهشت‌ ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید.

۲۵) ورود پول روز گذشته به بازار ۸۰۴میلیارد تومان بوده است.

موفق باشید. ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *