۱) روز گذشته با حضور شورای عالی بورس آقای حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس سازمان بورس تعیین شد. در خصوص قوانین جدید که قرار بود از ۲۵ فروردین اجرایی گردد، وزیر در بخشی از صحبت ها می گوید اختیار تغییر یا توقف اجرای آن با رئیس جدید است و در مصاحبه دیگری می گوید به دلیل نگرانی ها، اجرای آن متوقف شده است.

۲) پلیس راهور می گوید ۵۶ درصد کاهش تردد در جاده‌ها داشتیم. این مساله می تواند برای گروه بیمه نیز به عنوان یک نکته تلقی شود که کرونا توانسته هزینه خسارت را برای یک دوره کاهش دهد.

۳) نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک می گوید سال ۹۸ قیمت مسکن دوبرابر تورم رشد کرده اما برای سال ۹۹ انتظار نمی رود که قیمت مسکن از تورم پیشی بگیرد.

۴) سهام دولت در گروه پتروشیمی، خودرو، فلزی، معدنی، پالایش نفت، بانک و بیمه از ۱۵ اردیبهشت ماه در قالب صندوق های قابل معامله در بورس با تخفیف به مردم و بر اساس کد ملی به فروش می رسد. برخی می گویند دولت تلاش می کند تا فضای بازار را همچنان مثبت و پر رونق نگه دارد تا بتواند صندوق های خود را در بازار عرضه کرده و ازین محل منابعی به دست آورد.

۵) برخی فعالان بازار می گویند شرکت هایی که قرار است توسط دولت از گروه خودرو، پالایشی، پتروشیمی، بانک و بیمه، فلزات و معادن در صندوق های قابل معاملات عرضه شود، طی هفته های آینده مورد حمایت خواهد بود.

۶) وبملت، وتجارت، وبصادر، بیمه البرز، بیمه اتکایی امین، ایران خودرو، سایپا، ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت تبریز، اصفهان، تهران و بندرعباس از سوی دولت در قالب صندوق ETF عرضه می شوند. مردم عادی می توانند بین ۲ تا ۵ میلیون تومان خریداری کنند.

۷) یک برآورد غیر رسمی در وزارت اقتصاد نشان می دهد که پس از عرضه صندوق ها ETF در بازار، تعداد فعالان بازار بورس به ۶میلیون نفر افزایش می یابد!!!

۸) جهانگیری می گوید امکان فروش سهام عدالت در بورس باید فراهم گردد! البته قبل ازان باید زیرساخت ها توسعه یابد چون اگر بدون توسعه زیرساخت ها، عدالت قابل معامله گردد، سیستم ها توان پاسخگویی نخواهند داشت.

۹) وزیر دفاع آمریکا به صورت مخفیانه وارد پایگاه عین الاسد شده است. برخی می گویند معاول اول ترامپ نیز در پایگاه حضور دارد.

۱۰) یک گروه شبه نظامی به نام قبضه الهدی، سفیران آمریکا و بریتانیا را در عراق تهدید کرده که اگر ظرف ۴۸ ساعت ازین کشور خارج نشوند، آن ها را مورد هدف قرار می دهد.

۱۱) آمریکا در نظر دارد کمک ٥ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول بە ایران را بلوکە کند.

۱۲) مقام‌های آمریکایی می گویند که بخش عمده نیروهای آمریکایی در عراق باقی خواهند ماند چون تهدیدات ایران اجازه کاهش این نیروها را نمی‌دهد.

۱۳) آمریکا در مقام نخست شمار فوتی های ناشی از کرونا قرار گرفته و این خبر خوبی برای ترامپ نیست. گفته می شود وی با سهل انگاری باعث شدت گرفتن موج کرونا در جامعه شده است.

۱۴) شرکت داروسازی آمریکایی ایلای لیلی از آغاز مطالعه بالینی داروی baricitinib به منظور ارزیابی اثربخشی و ایمنی آن در درمان بیماران بستری شده مبتلا به COVID-19 خبر داد.

۱۵) نتایج یک مقاله منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد که براساس یک آنالیز جدید بیش از دو سوم از ۶۱ بیمار شدیدا بدحال مبتلا به COVID-19 بعد از مصرف داروی Remdesivir وضعیتشان بهبود یافت.

۱۶) نرخ بازده معادل بانکی اخزا در حال سقوط به زیر ۱۷درصد است!

۱۷) امروز بورس کالا میزبان شمش فولادی است.

۱۸) هندوستان قرنطینه را تمدید کرد، ترکیه و روسیه وارد قرنطینه شدند، ایرانی ها به کار بازگشتند و از هفته بعدی اصناف تهران هم بازگشایی می شوند.

۱۹) بیدبلند خلیج فارس در آستانه بهره برداری است و قرار است که کارکنان آن با روش های بسیار سختگیرانه در خصوص کرونا تست شوند لذا به نظر می رسد که عزم جدی برای آغاز کار بیدبلند وجود داشت.

۲۰) برخی از مراجع، می گویند افرادی که بیم ابتلا به کرونا دارند، می توانند روزه نگیرند و بر آن ها واجب نیست.

۲۱) ومعادن تامین سرمایه تمدن متعلق به توسعه صادرات را خریده است.

۲۲) مرقام از عرضه محصولی تحت عنوان Ipc Core Windows 10 رونمایی کرده است که قابل نصب بر روی کلیه برندهای دستگاه‌های خودپرداز (ATM) می‌باشد.

۲۳) وزارت بازرگانی چین گزارش داد تجارت این کشور پس از یک سقوط وحشتناک در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی به خاطر شیوع ویروس کرونا، در ماه مارس رونق پیدا کرده است.

موفق باشید. ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *