۱) فولادی ها زیر بار افزایش ضریب نرخ سنگ آهن به شمش نرفتند و پیشنهاد تعیین قیمت سنگ آهن بر اساس فوب خلیج فارس را نپذیرفتند. علت این مساله ابطال های مکرر معاملات شمش در بورس کالا است. حالا گویا وزارت صمت قصد دارد دخالت خود در قیمت گذاری شمش را کنار بگذارد تا فولادی ها نیز تغییرات نرخ سنگ آهن را بپذیرند.

۲) یک عضو هیات مدیره کگهر تغییر کرد.

۳) سازمان خصوصی سازی در نظر دارد تا ایمیدرو و ایدرو را در پایان شهریور ماه عرضه کند. هر دو مالکیت بخش های مهمی از شرکت های بورسی را در اختیار دارند.

۴) تحلیلگران می گویند با توجه به حجم ذخائر متانول در هند، کره، چین و همینطور شرایط کرونا، انتظار می رود که قیمت این محصول اواخر تابستان با بهبود همراه شود.

۵) قیمت شمش فولاد در CIS به ۳۵۵دلار رسیده است لذا انتظار می رود ورق گرم به ۴۱۰دلار بازگردد.

۶) موجودی مس و آلومینیوم در بورس شانگهای به پایین ترین سطح ۲ ماه اخیر رسیده است. موجودی فولاد هم ۵٫۳درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشته است که این ها نشان می دهد تقاضا در حال تقویت است.

۷) بزرگترین معادن طلا در پرو، کانادا و آرژانتین به زودی به فعالیت خود باز می گردند.

۸) شاخص بالتیک که هزینه حمل کالاهای فله با استفاده از چند مدل اصلی کشتی را نشان می دهد، برگشت خوبی داشته است. عدد شاخص به رقم مشابه سال قبل بازگشته همچنین کف آن ۴۱۱ ثبت شده بود و همکنون ۷۵۱ است البته از سقف فاصله دارد. رشد این شاخص به معنای افزایش تقاضای باربری است.

۹) حواله دلار سامانه سنا (فروش صادراتی به جز پتروشیمی ها) در سطح ۱۴هزار تومان خرید و فروش می شود.

۱۰) علت طولانی شدن توقف سایپا و ایران خودرو این است که جلسات سازمان خصوصی سازی به دلیل کرونا برگزار نشده و این دو شرکت نتوانسته اند مجوز خود را برای ثبت دریافت کنند. ( اسیر شدیم به خدا )

۱۱) بانک پارسیان پس از افزایش سرمایه به بازار بازگشت، وملل هم ۶۵درصد از آورده افزایش سرمایه خواهد داد.

۱۲) نرخ سود سپرده یکساله بانک ها ۱۵درصد تعیین شد و از امروز لازم الاجرا است.

۱۳) روحانی می گوید در جریان عرضه اولیه شستا ، بیش از دو میلیون نفر اقدام به خرید سهام کردند . یعنی دو میلیون نفر را خوشحال کردیم! ( همین مدلی کشورداری می کنه )

۱۴) عوارض صادراتی مرغ حذف شد. این می تواند برای نمادهای مرتبط با اهمیت باشد.

۱۵) روز گذشته ورود پول حقیقی ۵۵۵میلیارد تومان بوده است. ارزش معاملات در پی نوسانات روز گذشته ۱۴هزار میلیارد تومان بوده که یک رکورد جدید است.

۱۶) فولاد مبارکه دو پروژه جدید را استارت زد. کوره های پخت آهک کلسینه و دولومیت با ظرفیت سالانه ۵۲۸ هزار تن و کلنگ زنی سنگ شکن اولیه B و خط خردایش ۲ با ظرفیت سالانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن.

۱۷) استیو منوچن وزیر خزانه داری ایالات متحده و نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان نیز می گویند به توافق بر سر دور دوم برنامه وام دهی به کسب و کارهای کوچک بسیار نزدیک هستند.

۱۸) عربستان ۴۰میلیون بشکه نفت به آمریکا صادر کرده و این می تواند باعث خشم ترامپ و شیل اویل ها شود.

۱۹) نانسى پلوسى می گوید تنها راه كليدى براى بازگشايى اقتصاد امريكا ، توسعه تست سريع كروناست. او به صورت غیر مستقیم اتهام زنی به چین را رد کرد و گفت ترامپ از جادو صحبت کرده، این مبنای علمی ندارد. او موفق نبوده است.

۲۰) معاون انتخابی «بایدن» احتمالاً «وارِن» خواهد بود.

۲۱) دکتر مینو محرز می گوید داروی ابولا مراحل نهایی کارآزمایی بالینی را طی می کند و احتمالا تا ۳ ماه آینده به عنوان داروی کرونا معرفی می شود.

۲۲) بلژیکی ها می گویند در خون شتر، آنتی بادی کرونا وجود دارد.

۲۳) روسیه رسما استفاده از هیدروکسی کلروکین به عنوان داروی ضد کرونا را اعلام کرد.

۲۴) شرکت نیومن مارکوس مستقر در دالاس آمریکا به دلیل توقف فعالیت های کرونایی، ورشکست شد.

موفق باشید. ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *