۱) فولاد مبارکه رکورد طولانی ترین کنفرانس را با ۶۶ سوال و جواب ازان خود نمود. این شرکت می گوید برای ۴ سال موجودی الکترود دارد و پروژه تولید الکترود ۴۲درصد پیشرفت داشته است.تولید گندله در سنگان طی سال جاری ۲٫۵میلیون تن خواهد بود. طرح ۵میلیون تن کنسانتره هم به ۹۳درصد پیشرفت رسیده است.

۲) کوره بلند شماره ۱ ذوب آهن که به دلیل کمبود سنگ آهن از سال ۱۳۹۴ متوقف بود، به مدار تولید بازگشت.

۳) مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تولید و عرضه خودرو شاهین و خودروی جدید کراس اور سایپا و نیز دو خودروی فیس‌ لیفت شده ساینا و کوییک در سال ۹۹ خبر داد.

۴) یک مقام وزارت صمت می گوید تغییری در مرجع تعیین قیمت خودرو صورت نگرفته است؛تکلیف قیمت خودرو به زودی مشخص میشود.

۵) از تاریخ ۱۳ اردیبهشت تا ۳۱اردیبهشت پذیره نویسی صندوق ETF مالی دولت صورت می گیرد. سهام بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین در این صندوق وجود دارد.

۶) سهام پگته گیلان و لاستیک یزد در روزهای آینده عرضه اولیه می شود.

۷) وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که با اتمام عرضه سهام دولتی، کار دولت با بورس تمام می‌شود یا نه، گفت کار دولت و کار اقتصاد هیچ وقت با بورس تمام نمی‌شود هر قدر اقتصاد پیشرفته‌تر، مدرن‌تر و عمیق‌تر شود نیاز آن به بورس بیشتر می‌شود.

۸) معاون وزیر بهداشت می گوید ایران به یک درمان موثر بر کرونا بسیار نزدیک شده است.

۹) برخی رسانه های ژاپنی می گویند رهبر کره شمالی مرگ مغزی شده است. خصوصا که سامانه های موشکی و دفاعی کره شمالی، کره جنوبی و چین به حالت آماده باش درامده است.

۱۰) چند ۱۰۰ آمریکایی با خوردن مواد شوینده راهی بیمارستان شده اند. این اتفاق پس ازان صورت گرفت که ترامپ پشت تریبون به شوخی گفت مایع سفید کننده بخورید تا کرونا نگیرید و فکر نمی کرد، مردم به حرف او گوش دهند. فشارها بر ترامپ به شدت افزایش یافته و حالا او مجبور شده تا کنفرانس خبری خود را لغو کند. جوبایدن در پیامی از مردم آمریکا خواسته تا مایع سفیدکننده نخورند!! او در پیام خود به مردم آمریکا گفته: “نمی‌توانم باور کنم که باید به شما بگویم لطفا مواد سفیدکننده ننوشید”

۱۱) مخازن بنزین در دنیا پر شده، حالا اگر مصرف بنزین رشد نکند، امکان تولید فرآورده ها و طبعا گازوئیل هم وجود ندارد. این مساله می تواند به یک چالش برای سیستم حمل و نقل و نیروگاه تبدیل گردد.

۱۲) سخنگوی دولت در خصوص صندوق های ETF دولت می گوید نها صندوق‌های بسیار ایمنی برای سرمایه‌گذاری هستند. تداوم نشاط بازار، سیاست و استراتژی دولت است.

۱۳) ورود مردم به بورس شتاب می گیرد. شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی از افزایش ۲ برابری ظرفیت احراز هویت سهامداران در هفته‌های آتی خبر داد.

۱۴) بکهنوج عمر مفید دارایی های طبقه اموال و ماشین آلات را به میزان ۱۰ سال افزایش داده است. این مساله هزینه استهلاک را کاهش داده و سود خالص را بالا می برد.

۱۵) کوبل دارو به یک داروی مفید برای کنترل تشنج رسیده است. این شرکت از گروهان دعبید است.

۱۶) روز شنبه ۶ اردبهشت، ورود پول به بازار رکورد زد. ۱۴۸۴میلیارد تومان تراز حقیقی ها مثبت بود.

۱۷) مردم آلمان روز شنبه در اعتراض به ادامه محدودیت‌ها در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا به تظاهرات پرداختند.

۱۸) فولادسازان در چین به حالت قبل از کرونا بازگشته اند.

۱۹) معاملات فولاد در بورس کالا باز هم ابطال شد اما حالا هم خریدار شاکی است، هم فروشنده! مرکز پژوهش های مجلس مداخله دولت در قیمت گذاری محصولات مختلف زنجیره فولاد را یکی از دلایل ریشه ای عدم توازن در زنجیره فولاد دانسته است.

۲۰) ملی مس و زیرمجموعه ها رکوردهای جدید در تولید ثبت کرده اند.

موفق باشید. ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *