۱) نامه‌ای مبنی بر حذف این ارز برای برخی داروهای خاص در فضای مجازی وجود دارد.

۲) رئیس اتاق اصناف تهران از حدف ارز ۴۲۰۰ برای واردات مواد غذایی خبر داد.

۳) روز گذشته شایعه شد که نرخ سود بانکی قرار است به ۷درصد به مرور کاهش یابد. این شایعه به علت نرخ سود بین بانکی ۱۱ درصد مطرح شد که نشان می دهد برخی بانک ها منابع آزادی دارند که حاضر هستند آن را به نرخ ۱۱درصد واگذار کنند. تحلیلگران می گویند نرخ اخزا می تواند راهنمای خوبی باشد که آیا بانک مرکزی به این سمت حرکت می کند یا نه!

۴) اقتصاد آنلاین می گوید با توجه به کاهش میزای تقاضای وام در سیستم بانکی، بانکها خواستار کاهش نرخ بهره شده‌اند.

۵) احتمالا خوردو نیز ثبت سرمایه را همین روزها انجام دهد و هفته آینده هر دو شرکت خودروساز به بازار بازگردند.

۶) شتران جدولی منتشر کرده که در آن نرخ فرآورده و اختلاف قیمت نفت خام با فرآورده در آن وجود دارد. این جدول، با اطلاعاتی که ما از پلتس برداشته ایم تفاوت دارد. احتمال بسیار بالا، قیمت نفت مصرفی پالایشی ها بسیار کمتر از ارقامی است که ما تصور می کنیم. در اویل_پرایس قیمت نفت ایران فاصله معناداری با قیمت نفت عمان، قطر و امارات دارد لذا اگر قیمت نفت ایران را از این سایت مرجع قرار دهیم، اوضاع به همان اندازه ای که شتران گفته، خوب است. مهمترین نکته جدول اینجاست که نفت کوره آنقدرها که تصور می شود، با افزایش کرک منفی مواجه نیست.

۷) بفجر می گوید نرخ های این شرکت ۳۷٫۵درصد بالاتر از سال ۱۳۹۷ اعلام شده است. مبین هم منتظر اعلام و محاسبه نرخ است.

۸) شسپا می گوید ازانجا که قیمت نفت ۳۰درصد طی ماه های اخیر کاهش یافته بود حاشیه سود رشد کرده اما برای سه ماهه بعدی با توجه به تغییرات نرخ فروش باید شرایط را سنجید.

۹) بجهرم در محاسباتی که انجام داده می گوید هر مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۷۵هزار یورو ارزش دارد.

۱۰) ضریب اعتباری به ۲۵درصد رسید. کاهش بیشتر آن نیز قابل دفاع بوده و اقدامی در جهت عدالت است…شاید ۱۰درصد عدد منصفانه ای باشد!

۱۱) معاون مالی بانک صادرات می گوید، نه تنها قیمت سهام این بانک حباب نیست که تا مجمع رشد بیشتری هم خواهد کرد. این معاونت از وضعیت سودآوری مناسب بانک صادرات خبر داده است.

۱۲) سیمانی ها به دنبال آزادسازی قیمت ها هستند اما سیمان ساوه می گوید همچون سال های گذشته ابتدای تیرماه ۲۵درصد افزایش نرخ دریافت میکنیم.

۱۳) جلسه مدیران و پیمانکاران کگهر برگزار شد. در این جلسه افزایش تولید سالیانه تا سقف ۲۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن بررسی و مسائل مربوط به تولید مطرح شد.

۱۴) ترامپ احتمالا پشت پرده با خانواده “بوش” به مشکل خورده است. مصاحبه های پیاپی بر علیه بوش! ترامپ به بوش گفته “در زمان استیضاح من کجا بودی!” در پیام دیگری هم می گوید “حمله به عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود”

۱۵) آلمان، ترکیه و سایرکشورها در حال کاهش محدودیت های قرنطینه کرونا هستند. برخی ایالت های آمریکا، مکان های تفریحی را نیز بازگشایی کرده اند.

۱۶) دولت تصمیم گرفته به جای عرضه ایمیدرو، سهام فولاد مبارکه و ملی مس را ازان جدا کرده و به همراه سایپا و ایران خودرو در قالب ETF عرضه کند لذا عرضه ایمیدرو منتفی است.

۱۷) پس ازانکه مشخص شد میزان صادرات عربستان به آمریکا برای ماه آینده به شدت کاهش خواهد یافت، قیمت نفت در سطح جهانی جهش کرد و بالا رفت. پایان جنگ نفتی؟

۱۸) محققان اروپایی، آنتی بادی که مانع از آلوده شدن سلول‌های زنده به ویروس کووید ۱۹ می‌شود را کشف کردند. ( گامی مهم برای ضربه ای مهلک به کرونا)

۱۹) کواکبیان، نماینده تهران می گوید مردم اموالشان را برای سرمایه گذاری در بورس نفروشند! ( ما خودمون پول از بورس می بریم، دارایی می خریم، شما دارایی میفروشید، میارید توی بورس؟) اگر کسی درآمد اضافی دارد وارد بورس کند.

۲۰) پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال، استقلال و پرسپولیس وارد بورس شوند.

۲۱) چین یک پرتاب سه امتیازی به فضا داشته و ماهواره نظامی فرستاده اما این دیگر شبیه “دوربینی غلطان در فضا” نیست.

۲۲) روز گذشته ورود پول حقیقی ۷۰۰میلیارد تومان بود اما ارزش معاملات خرد به ۲۰٫۸هزار میلیارد تومان رسید.

۲۳) فروش روزانه فرآورده‌های نفتی شرکت سینوپک، علی رغم ضرر سه ماهه نخست ۲۰۲۰، با رشد ۹۰ درصدی، در حال احیاست.

۲۴) عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در برنامه زنده تلویزیونی : “ذکر مصيب خوانها در بورس بايد کنار بروند ايام شادي مردم است”

موفق باشید. ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *