۱) بانک مورگان استینلی آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که بحران بزرگ نفتی پشت سر گذاشته شده و از این زمان شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود و قیمت نفت از ۲۵دلار به ۳۵دلار در پاییز می رسد.

۲) شاوان در پاسخ به سوالات اعلام کرده که افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی را به سهامدار عمده ارائه نموده است.

۳) زاگرس در گزارش خود می گوید که با نرخ دلار ۱۳۴٫۷۳۰ ريال تراز ارزی مثبت خود را تسعیر کرده و در گزارش ۱۲ ماهه آن را افشا می کند.

۴) دلار نیمایی در بخش خرید روز گذشته ۱۴۴هزار ريال قیمت خورد اما اختلاف زیادی با نرخ فروش داشت و باید دید که تداوم دارد یا نه.

۵) نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد از زیرمجموعه های وسنا، واحد دوم خود را وارد مدار کرد.

۶) زر ماکارون به زودی عرضه اولیه می شود و ۱۲ درصد از سهام آن روز عرضه اولیه، به فروش می رسد.

۷) شهرداری در فکر عرضه سهام شهروند در بازار سرمایه است.

۸) دکتر قالیباف رئیس سازمان بورس می گوید ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت وجود دارد، از این تعداد ۳۶شرکت در بازار سهام فعال هستند و ۱۳شرکت دیگر نیز غیربورسی هستند. ارزش کنونی ۳۶شرکت فعال در بورس نیز معادل ۴۹۰ هزار میلیارد تومان است.

۹) سایپا طی هفته های آینده ۱۲هزار خودرو ناقص را تکمیل و به بازار عرضه می کند. همکنون روزی ۱۸۰۰ خودرو تولید می کند و در روزهای آینده به ۲۰۰۰ خودرو می رسد.

۱۰) معاومن استاندار مرکزی می گوید هیچ مخالفتی با واگذاری واگن پارس به مپنا و هپکو به ایمیدرو وجود ندارد و باید این امر انجام گیرد.

۱۱) در نماد سایپا شاهد اضافه شدن سهام جدید به پرتفوها هستیم. در ایران خودرو همچنان این اتفاق صورت نگرفته و باید منتظر اطلاعات سپرده گذاری بود.

۱۲) تایدواتر قصد دارد شرکت رهیاب رایانه گستر را وارد بازار فرابورس کند.

۱۳) عراق، آمریکا، روسیه و عربستان طبق توافق تولید نفت را کاهش داده اند. سهم عراق ۶۰۰هزار بشکه کاهش روزانه است.

۱۴) مقدار مصرف نفت توسط چین رو به افزایش است البته به نقطه قبل از کرونا نرسیده اما رشد بسیار خوبی داشته است.

۱۵) الکاظمی با سفیر ایران و آمریکا جداگانه دیدار کرده است. نهایتا تصمیم گرفته شد یک ستاد بحران برای گفتگو با آمریکا تشکیل شود.

۱۶) گلینکور میزان سرمایه گذاری در خطوط تولید جاری را ۷۲درصد کاهش می دهد. این مساله منجر به کاهش تولید در بلند مدت می شود.

۱۷) جو بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا دو سال پس از خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران در بیانیه‌ای گفت که دونالد ترامپ وعده توافق بهتری را داده بود اما این وعده محقق نشده‌ است.

۱۸) پتروشیمی خراسان در خرداد به اورهال می رود.

۱۹) روز گذشته ۲۱۷۷میلیارد تومان ورود نقدینگی به بازار بود و ارزش معاملات ۱۳هزار میلیاردتومان بوده است.

۲۰) برنامه های توکاریل: افزایش سرمایه در شرکت راهوارنیرو با افزودن ۲۴ دستگاه لوکوموتیو به ناوگان فعلی راهوار و سپس ورود به بازار سرمایه و بورس، افزایش سرمایه در شرکت توکاکشش و ورود به بازار سرمایه و بورس، اجرای طرح توسعۀ شرکت بهین‌ریل، توسعه و نوسازی شرکت آسیا سیر ارس و همچنین اجرای طرح‌های توسعۀ واگن و نیروی کشش در شرکت توکاریل پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از مجامع و شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد.

موفق باشید. ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *