۱) سلمان خادم‌المله می گوید ” پس از انجام کلیه شروط تعیین‌شده از جمله افزایش سرمایه شرکت، انتظار می‌رود سهام شرکت تامین سرمایه امین در خردادماه عرضه شود.”

۲) روز گذشته ۶۴۳میلیارد تومان خروج پول صورت گرفت که به معنای خالص فروش حقیقی ها است. ارزش معاملات خرد ۲۴٫۵هزار میلیارد تومان گزارش شد.

۳) روز گذشته خودرویی ها با شورای رقابت در خصوص قیمت محصولاتشان جلسه برگزار کردند که نتیجه آن اعلام نشده و احتمالا هنوز به توافق نرسیده اند.

۴) روز گذشته مصوبات وزیر صمت که به تازگی عزل شده کنار گذاشته شد و تغییراتی در خصوص نرخ و مقدار صادرات فولادی ها در نظر گرفته شد. فرمول به نوعی تغییر کرد که حالا در صورت تقاضا، قیمت در بورس کالا می تواند مشابه قیمت جهانی باشد همچنین شرکت ها می توانند ۴۰درصد محصول خود را صادر کنند که در آینده ممکن است مورد بازنگری قرار گیرد و در صورت نبود تقاضای داخی، امکان صادرات بیشتر وجود دارد.

۵) سهام ایران خودرو در پرتفوها نشست، منتظر بازگشایی نماد باید بود. روز گذشته در آشفته بازار، سایپا ۶میلیارد سهم صف خرید بود.

۶) دولت تنها ۱۲درصد یونیت های صندوق مالی یکم را به فروش رسانده است. البته ایرانی ها عادت دارند لحظه آخر همه کار کنند و تا چهارشنبه هفته بعدی مهلت دارد!

۷) تفاهم‌نامه‌ای با موضوع «ثبت هوشمند پلاک با دوربین» در حاشیه معابر شهر مشهد میان شرکت های‌وب و شرکت الیت امضا شد.

۸) علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید “دولت برنامه های مدون و منسجمی برای استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه تدارک دیده است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد. ترساندن مردم از حضور در این بازار اقدامی غیرکارشناسی و نادرست است.”

۹) نرخ برق نیروگاهی در حالت آمادگی ۱۸۵ ريال و نرخ فروش هر کیلووات ۶۰۰ ريال اعلام شد. پیشتر نرخ فروش ۴۱۶ ريال بود.

۱۰) معاون وزیر اقتصاد می گوید “دولت با عرضه سهام به دنبال پوشش کسری بودجه نیست. ما به دنبال وسعت بخشیدن به بازار و منفعت مردم هستیم.”

۱۱) وزير خارجه چين رسماً اعلام كرد: “توافق تجارى با امريكا بايد مورد بازبينى و بازنگرى قرار گيرد.”

۱۲) سناتورهای جمهوریخواه به رهبری لیندسی گراهام قانون تحریم های چین را معرفی کردند. این تحریم ها به دليل عدم كنترل شيوع ويروس كرونا است!

۱۳) ترامپ می گوید ” بر سر توافق تجاری امضاء شده با چین دوباره مذاکره نمی‌کنیم”

۱۴) ترامپ می گوید “مادامی که سایر کشور ها در حال سود بردن از نرخ های بهره منفی هستند، ایالات متحده نیز باید این هدیه را بپذیرد.”

۱۵) نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس می گوید “سیاستگذاران در مخالفت با نرخ های بهره منفی متفق القول بوده اند.” (عدم تمایل به نرخ بهره منفی، چون به بازار سیگنال می دهد که وضعیت اقتصادی بحرانی است)

۱۶) شاخص هزینه مصرف کنندهCPI ایالات متحده در ارزیابی ماهیانه آوریل منفی ۰٫۸درصد اعلام شد.

۱۷) پس ازانکه عربستان تصمیم گرفت یک میلیون بشکه دیگر از تولید خود بکاهد، حالا امارات ۱۰۰ هزار بشکه و کویت ۸۰هزار بشکه از تولید می کاهند.

۱۸) کارگزاری بانک مرکزی در راستای کاهش هزینه‌های معاملاتی، تسهیل دسترسی بانک‌ها و موسسات مالی غیر‌بانکی به اوراق بدهی دولتی و نیز اتکای تامین مالی دولت از محل فروش اوراق بهادار، در نظر دارد بازار اولیه فروش این اوراق را در بازار بین‌بانکی ایجاد کند.

۱۹) دیوان عالی ایالات متحده آمریکا بررسی درخواست افشای اسناد مالی ترامپ را شروع کرد. ترامپ از انتشار اسنادی که می تواند جزییات دارایی های او و عملکرد مالی شرکت خانوادگی او را روشن کند خودداری کرده است.

۲۰) تست سرد فولادسازی کاوه به پایان رسید. فاز ۲ در مسیر آغاز تولید!

موفق باشید. ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *