۱)) حساب توئیتری نمایندگی چین در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نوشت: آمریکا با خروج از برجام نتوانست به تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل عمل کند. این کشور حق ندارد که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند، چه برسد به فعال کردن مکانیسم بازگشت!

۲) میدل ایست آی به نقل از “منابع آگاه” مدعی شد ولیعهد سعودی از نخست‌وزیر عراق خواسته است میان ریاض و ایران میانجیگری را آغاز کند.

۳) میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری در واکنش به تلاش‌های اخیر دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: آمریکا مدعی است که از وضعیت اعضای برجام و همچنین از حقوق آن برخوردار است. [این] توهم است.

۴) ظریف خطاب به آمریکا: ” از آنهایی که می گویند ماده ضدعفونی بخورید، بعید نیست بگویند در قطعنامه ای که از آن خارج شده اند، عضو هستند”

۵) رویترز مدعی شد، کاهش صادرات نفت ایران به علت شیوع کرونا و تحریم‌ها در ماه آوریل رکورد زده و به روزانه ۷۰ هزار بشکه رسیده است.

۶) استيون منوچن وزير خزانه دارى امريكا ميگويد ” لازم است چينيها اطلاعات كاملى در خصوص ويروس كرونا به جهان بدهند. در اين حالت ، رئيس جمهور ميتواند در اعمال گزينه هاى خود عليه چين بازنگرى كند.”

۷) رویترز گزارش می دهد که ایالات متحده شرکت هووای را از دستیابی به فناوری های چیپست و نیمه هادی ایالات متحده منع می کند.

۸) دولت چين به زودى با اتكا به قوانين امنيت سايبرى ، اقدام امريكا عليه هواوى را تلافى ميكند و محدوديتهاى سنگينى عليه كمپانيهاى بزرگ امريكا از جمله اپل ، بوئينگ ، سيسكو و كوالكوم اعمال خواهد كرد! (علت تقویت اونس)

۹) واکنش آمریکا به واکنش چین: “در شرايط فعلى ببينيم چه ميشود و چه ميكنند!”

۱۰) فدرال رزرو معتقد است “تداوم شيوع كرونا به مرور زمان خريدهاى خانوارها را كاهش خواهد داد . و بدهيهاى كلان دولتها رشد سنگينى خواهد كرد. ( تداوم تقویت اونس)

۱۱) سناتور دایان فاینستاین، عضو ارشد دموکرات در کمیته قضایی سنای ایالات متحده، پیشنهاد کرده است آمریکا و ایران برای پرهیز از هرگونه درگیری ناخواسته و تمرکز بر مقابله با شیوع ویروس کرونا، ملاقات‌هایی در سطح وزرا انجام دهند.

۱۲) اوپك پلاس ممكن است توافق كاهش توليد حدود ١٠ ميليون بشكه اي خود را (٩/٧ ميليون بشكه) كه در ماه هاي مي و ژوئن اجرا مي شود، تا پايان سال ٢٠٢٠ تمديد كند.

۱۳) مقامات بانک مرکزی می گویند که بحثی در خصوص کاهش سود بانکی مطرح نشده است اما شایعات زیادی در خصوص این تغییر همچنان شنیده می شود.

۱۴) مدیرعامل هلدینگ فارس می گوید “هلدینگ خلیج فارس ابزارهای مختلفی برای حمایت از بازار دارد. صندوق های بازارگردان بازوی حمایتی بازار هستند.

۱۵) سیمان شاهرود می گوید ” طبق روال سالیانه، افزایش نرخ سیمان تا شش ماه اول سال از سوی انجمن صنعت سیمان اعلام می‌گردد”

۱۶) مدیرعامل بانک صادرات می گوید “شیوع کرونا وقفه‌ای در کار بانک ایجاد نکرد یعنی هم نرخ تأمین مالی و هم نرخ تسهیلات همزمان پایین آمده بنابراین اگر ما هزینههای خود را مدیریت کنیم، قطعا روند سودآوري را ادامه خواهیم داد و من مانع مهمی برای تحقق سود در سال جاری نمیبینم.”

۱۷) محسن رضایی از تدوین بسته ای جهت هدایت سرمایه به سمت بورس خبر داده است. او می گوید ” هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید و ایجاد اشتغال مولد اهمیت ویژه‌ای دارد. یک بسته سیاستی جدید در مجمع بدین منظور در حال تهیه است و اگر بسرعت اقدامات تکمیلی درجهت بهره برداری از سرمایه های بدست امده درتولید و ایجاد اشتعال استفاده نشود این سرمایه ها وارد بازار طلا و ارز و کالاهای مصرفی و روزمره مردم می شود و تورم را افزایش و ارزش پول ملی را باز هم کاهش خواهد داد.”

۱۸) مدیرعامل کاوه می گوید “تولید شمش فولاد در فروردین ماه امسال ۱۱۵ درصد بیش از مدت مشابه پارسال بوده است.”

۱۹) روز چهارشنبه ارزش معاملات ۲۲٫۲هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی ۷۳۵میلیارد تومان بوده است.

۲۰) طهماسب مظاهری، رییس سابق بانک مرکزی می گوید “در دو سال اخیر وضعیت نظام بانکی کشور رو به بهبود است و تنگنای مالی که بانکها دچار آن بوده اند بسیار کم شده است.”

موفق باشید. ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *