۱) ساخت واكسن ويروس كرونا توسط Moderna باعث جهش در بازارهای جهانی شد. این شرکت می گوید هر ۸ نفری که واکسن دریافت کرده بودند، ایمن شده اند.

۲) كمپانى DYNAVAX به عنوان دومین شرکت، اعلام كرد واكسن ويروس كرونا را كشف كرده و كيفيت و اثرات آن اوايل ماه جولاى اثبات رسمى خواهد شد!

۳) ایران به نقل از منابع چینی می گوید پادتن به دست آمده از فردی که سال ۲۰۰۳ به سارس مبتلا شده بوده توانسته ویروس کرونا را مهار کند.

۴) کمک‌هایی به ارزش حدودا یک میلیون دلار شامل کیت تشخیص ویروس کرونا و تجهیزات دیگر از کره‌جنوبی به ایران ارسال شده است.

۵) شیخ حسن روحانی می گوید “مراقب بورس هستیم ، همه مراقب این بازار هستند. امسال تحولات بزرگی در این بازار رخ می دهد و این بازار باید رونق بیشتری پیدا نماید. اگر چه بورس از فراز و نشیب برخوردار است، اما مدیریت هم می‌شود”

۶) شایعاتی شنیده می شود که قیمت اتان تعدیل شده و به زودی ابلاغ می شود. در پی این رویداد، حالا آریاساسول هم به عرضه اولیه نزدیک شده است.

۷) روز گذشته دلار تا مرز ۱۸۰۰۰ تومان پیش روی کرد. قیمت خرید حواله دلار هم به ۱۵۰,۵۸۳ رسیده است.

۸) روز گذشته قیمت محصولات فولادی در چین سقف زد. همچنین قیمت شمش در CIS به ۳۵۰ دلار رسید و جالب آنکه سنگ آهن ۶۲درصد به بالای ۹۶دلار هر تن رسید.

۹) آلمان و فرانسه از طرح ۵۰۰ میلیارد ‌یورویی برای رونق ‌اقتصاد ‌اتحادیه اروپا حمایت کردند.امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه می گوید این برای اولین بار است که فرانسه و آلمان پیشنهادی مبنی بر افزایش بدهی های مشترک به اتحادیه اروپا ارائه می کنند.

۱۰) مشاور کاخ سفید کوین هاست می گوید ایالات متحده ممکن است به بسته چهارم اقتصادی نیازی نداشته باشد.وی می گوید احتمالا شاهد اقتصادی باشیم که به اندازه کافی قدرتمند باشد و نیاز به فاز چهارم محرک های اقتصادی وجود نداشته باشد. کوین هاست می گوید به نظر می رسد که چین به توافق انجام شده قبل از ویروس پایبند است.

۱۱) موضع ایران در خصوص عربستان رسما اعلام شد. “ایران چه با میانجی و چه بی‌میانجی آماده گفت‌وگو و رفع سوءتفاهمات با عربستان سعودی است. “

۱۲) رسانه های اصولگرا می گویند “علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت می شود”

۱۳) وزیر دفاع پیشین اسرائیل می گوید ” ایران کار عقب‌نشینی و خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز کرده است.”

۱۴) روز گذشته تاصیکو ۵۰۰میلیون سهم فولاد مبارکه را خریداری کرد.

۱۵) روز گذشته ارزش معاملات ۱۶هزار میلیارد تومان بود و پس از چندین روز ضعف در ورود نقدینگی به بازار، ۱۳۸۵میلیارد تومان پول به بازار وارد شد.

۱۶) مدیرعامل شاراک می گوید ” این شرکت با رکوردشکنی تولید در سال گذشته، ۴۵ درصد محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کند.”

۱۷) تولید آزمایشی نخستین خودرو ایرانی با ۵. ۹۲ درصد ساخت داخل و مشارکت قطعه سازان در بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.

۱۸) دسانکو بابت مطالبات خود اوراق خزانه دولتی دریافت کرده است.

۱۹) برای تمام مردم یک پیام ارسال شده که در خرید صندوق ETF دولت شرکت کنند. برخی نهادها نیز به کارکنان خود وام ۱ میلیون تومانی داده اند. در حالی هر واحد صندوق ۱۰هزار تومان به فروش می رسد که ارزش روز آن حدود ۲۰هزار تومان است.

۲۰) قیمت پایه بورس کالا بر اساس ۸۸درصد قیمت فوب با سقف رقابت ۱۲درصد تعیین شد. به بیانی قیمت داخلی فولاد به قیمت جهانی معامله می شود.

۲۱) کگهر و تامین سرمایه امید قصد افزایش سرمایه دارند.

موفق باشید. ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *