۱) روز گذشته در اقدامی ناهماهنگ بخشی از سهام عدالت در بازار عرضه شد که معادل نیمی از کل درخواست های فروش سهام عدالتی ها بود که اثری ناچیز بر بازار داشت. از امروز سهام عدالت به قیمت پایانی و پس از اتمام معاملات بازار برای فروش عرضه می شود لذا بر روند بازار اثر نمی گذارد.

۲) شایعاتی وجود دارد که برخی صندوق ها درخواست خرید بلوکی فولاد، کچاد، کگل، شپنا، شتران و چند شرکت دیگر را از سهام عدالت دارند.

۳) از امروز امکان درخواست خرید دادن برای اوراق درآمد ثابت دولت وجود دارد اما عرضه توسط دولت چند روز دیگر است. اینکه با نرخ ۱۵درصد روی ارزش سررسید معامله شود یا به کسر، می تواند بر ذهن اهالی بازار اثر داشته باشد.

۴) بانک ها با موافقت بانک مرکزی، به هر شخص به اندازه مانده سهام عدالت، کارت اعتباری خواهند داد اما سازوکار آن اعلام نشده است.

۵) بخشی از مواد اولیه دارویی و تایر مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست و ازین پس دلار نیما دریافت می کنند. این مساله می تواند منجر به دریافت افزایش نرخ فروش به موازات رشد ماده اولیه شود و مورد پسند سهامداران است.

۶) ارزش معاملات خرد روز گذشته ۸۳هزار میلیارد ريال بود اما ۱۲٫۴ هزار میلیارد ريال ورود پول حقیقی ثبت شد.

۷) سیمان خاش صادرات سیمان از طریق بندرعباس را برای اولین بار انجام داده است. اختلاف قیمت سیمان صادراتی با نرخ داخلی منجر به توجه فعالان صنعت شده است.

۸) ذوب آهن قصد دارد شرکت پویش بازرگان ذوب آهن را وارد بورس کند.

۹) خگستر قصد دارد ۲۲۵میلیون سهم سمند را عرضه کند.

۱۰) در سال جاری پالایش پارسیان، بیدبلند، الفین ایلام، متانول کاوه، پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی لردگان به بهره برداری می رسند. گفته می شود ماه آینده بیدبلند با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

۱۱) چین با دبیرکل اوپک گفته برای برقراری ثبات جهانی در صنعت نفت آماده همکاری است. این اولین بار است که دوست سنتی آمریکا به سمت رقیب سنتی آمریکا حرکت می کند!

۱۲) اعضای اروپایی برجام در بیانیه ای مشترک اقدام آمریکا علیه ایران در زمینه همکاری هسته ای را محکوم کردند.

۱۳) در نشست خبری ترامپ، بحثی در خصوص تحریم یا تعرفه بر علیه اقتصاد چین مطرح نشد لذا بازار جهانی آن نگرانی قبل را ندارد و فردا بازار جهانی متعادل باز می شود.

۱۴) درگیری میان مردم معترض به گشته شدن یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس آمریکا پس از چند روز آرام گرفته بود اما ترامپ در پیامی گفته “من در کاخ سفید به اعتراضات نگاه می کردم. ماموران مخفی من منتظر حمله به معترضان بودند و این به من آرامش می داد. ماموران مخفی هر لحظه لازم بود اقدام می کردند و معترضان نمی فهمیدند از کجا می خورند!” همین جملات کافی بود تا بسیاری از رسانه ها از طرز نگاه وی خشمگین شوند!

۱۵) شرکت سیناژن داروی MS خود را صادر کرده است.

۱۶) تعداد نفتکش هایی که به سمت چین در حرکت هستند، افزایش چشمگیری داشته و همین یکی از علل اصلی رشد قیمت نفت بوده است.

۱۷) ایران می گوید تا چند ماه آینده به تولید واکسن کرونا دست می یابد.

۱۸) حذف ۴ صفر از پول ملی از سوی شورای نگهبان رد نشده بلکه با دعوت از آقای رئیس (بانک مرکزی) درخواست توضیحات داده شده است.

۱۹) نخست وزیر عراق و جهانگیری با هم تماس تلفنی داشته اند. عراق هیاتی به عربستان هم فرستاده و نتیجه اینکه کمیته دوستی ایران و عربستان تشکیل خواهد شد.

۲۰) امروز شبکه یک سیما پس از خبر ساعت ۱۹ ویژه برنامه ای در خصوص بورس خواهد داشت که ضمن برنامه پایش پخش می شود.

موفق باشید. ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *