۱) اولین تولید آزمایشی خط پنج میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان، زیرمجموعه فولاد مبارکه انجام شد. با این حساب فولاد مبارکه در تامین ۵میلیون تن سنگ آهن خودکفا می شود.

۲) ذوب آهن اصفهان طبق قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا نسبت به تحویل ریل جهت محور زاهدان – چابهار اقدام کرد. تحویل محصول با توجه به پیشرفت پروژه صورت میگیرد.

۳) روز گذشته جلسه ای در خصوص قیمت گذاری زنجیره فولاد برگزار شد. نماینده فولاد مبارکه در اینباره گفت “بهترین مدل تعیین قیمت، قیمت‌گذاری بر مبنای توزیع سود عادلانه براساس هزینۀ سرمایه‌گذاری است. افزایش قیمت در سال ۹۹ هیچ‌گونه توجیهی ندارد، از این رو فولاد مبارکه با هرگونه افزایش قیمت مخالف است.”

۴) دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت “قیمت جدید سیمان با تایید نهادهای ذیربط در هفته جاری تعیین تکلیف می‌شود.”

۵) روز گذشته شرکت های دارویی موجی از شفاف سازی ها در خصوص تغییر نرخ ارز را منتشر کردند. برخی از دارویی ها بخش مهمی از محصول خود را ازین پس به نرخ نیمایی خواهند فروخت.

۶) بازده معادل بانکی اخزا بین ۱۳٫۸درصد و ۱۴٫۴درصد است. روند بازدهی آن نیز نزولی است.

۷) عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان آبمیوه و کنسانتره ایران می گوید ظرف سه روز آینده افزایش قیمت محصولات این گروه اعلام می شود.

۸) گروه مپنا روی تکنولوژی خودروهای برقی در حال کار است و توانسته‌ایم پکیج خودروی برقی که اغلب قطعات آن ایرانی است را فراهم کنیم. به عنوان اولین شرکت تخصصی داخلی با گرفتن مجوز از سازمان هواپیمایی کشور، به تعمیرات هواپیماهای مسافربری ورود کرده ایم و تمامی تأمین سرمایه لازم برای ایجاد زیرساخت‌های این امر توسط خود گروه مپنا انجام شد. ( ✈️=💀)

۹) شرکت های شوینده افزایش نرخ ۲۰ – ۲۵ درصدی برای انواع محصولات خود دریافت کردند.

۱۰) قیمت مصوب شکر تولید داخلی در سال ۱۳۹۹به ازای هر کیلو ۶۳،۰۰۰ ریال درب کارخانه توسط کارگروه تنظیم بازار و وزارت صمت تعیین شد.

۱۱) مدیرعامل خدیزل ضمن رونمایی از مینی بوس های جدید این شرکت از افزایش تولید خبر داد. وی گفت “با کشورهای سوریه و عراق که نیازمند محصولات این شرکت هستند، مذاکراتی انجام شده و همچنین برای شرکت‌های تجاری قزاقستان مدارکی ارسال شده اما هنوز تبدیل به قرارداد نشده است”

۱۲) در صورت جلسه شورای عالی ترابری با افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیط قطارهای مسافری و ۵۰ درصدی قطارهای حومه‌ای موافقت شده است.

۱۳) سخنان نوبخت باعث شده تا شایعه در خصوص افزایش قیمت گازوئیل پررنگ شود. نوبخت گفته “دولت بار دیگر قصد دارد بخشی از یارانه‌های پیدا و پنهان را برای افزایش منابع دولت حذف کند.”

۱۴) پلتس قیمتCFR ضایعات وارداتی سنگین پرمیوم ترکیه در روز جمعه را با افزایش۱٫۷۵ دلاری در روز برابر با ۲۶۰ دلار متریک تن اعلام کرد. این مساله باعث افزایش بهای تمام شده تولید فولاد در ترکیه می شود و به نفع قیمت فولاد جهانی است.

۱۵) مدیر عامل گروه صنعتی سدید از صدور حکم قطعی و بلامنازع توسط دستگاه ‌قضایی در خصوص مالکیت هلدینگ گروه صنعتی سدید بر ۳۳ درصد از سهام شرکت فرآب و صدور و ابلاغ اجرائیه‌های مرتبط، خبر داد.

۱۶) تقاضا برای خرید میلگرد و تیرآهن افزایش یافته و باعث شده تا قیمت شمش با مقاطع فاصله بیشتری پیدا کند. این خبر خوبی برای ذوب آهن اصفهان است که عمدتا میلگرد را با فاصله اندکی از شمش فروخته و مدت ها سود شرکت را فروش شمش تامین کرده است. حالا فاصله شمش با میلگرد به ۱۵میلیون ريال هر تن رسیده است.

۱۷) روز گذشته ورود پول حقیقی به نمادهای “دی – فولاد – دماوند – شغدیر – وبملت – فملی” بیش از سایرین بود. جمع ورود پول حقیقی ۹۹۰میلیارد تومان بوده و ارزش معاملات ۱۰٫۵هزار میلیارد تومان گزارش شد.

۱۸) شغدیر برنامه ای جهت احداث واحد کلرآلکالی دارد. سرپرست شرکت می گوید “مطالعات فنی و اقتصادی طرح احداث واحد کلر آلکالی سال جاری انجام می شود”

۱۹) نشست خبری دکتر قالیباف، ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۱۹ خرداد در وزارت اقتصاد برگزار خواهد شد. (گفته می شود که جناج اصولگرا مخالف اقتصاد آزاد و بازار سرمایه است. آیا قالیباف می خواهد از اقتصاد بر پایه بازار حمایت کند؟)

۲۰) سفیر آمریکا در سازمان ملل بر این باور است که آمریکا براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، حق دارد فرآیند بازگشت تحریم‌ها را آغاز کند اما ایران می گوید آمریکا که ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است، هیچ حقی برای آغاز هیچ کاری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ را ندارد.

۲۱) آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران را به روسیه داد. البته گویا مسکو مخالف هرگونه تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران است.

۲۲) اعضاى اوپك پلاس در ويديوكنفرانس خود به توافقى جهت تمديد “يك ماهه” كاهش توليدات دست يافتند.

موفق باشید. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *