تأثیرپذیری آخرین معامله سهامی بر روند کاری‌ معامله‌گران بازار سرمایه

بخاطر اینکه در هر آستانه معاملاتی، توزیع احتمالی میان دفعات سود و ضرر وجود دارد و پس بایستی نسبت به نتیجه آخرین معامله‌، بی‌تفاوت باشید.

آخرین معامله نباید بر روند کاری‌تان تأثیر بگذارد تا شما بتوانید آستانه معاملاتی‌ را در سری‌های معاملاتی‌ای که برای ساخت سود به آن‌ها نیاز دارید را محقق کنید.
مارک داگلاس می‌گوید، در هر آستانه معاملاتی، توزیع احتمالی میان دفعات سود و ضرر وجود دارد و به همین دلیل است که باید نسبت به نتیجه آخرین معامله‌، بی‌تفاوت باشید.

اگر با برنامه معامله می‌کنید و به‌صورت مناسبی در هر معامله ریسکتان را هم کنترل می‌کنید، تا حد زیادی قادر خواهید بود که خودتان را از احساسات منفی‌ای که معامله گران بعد از سود یا ضرر تجربه می‌کنند، برهانید؛ چراکه شما می‌دانید که حتی در ارتباط با معاملات زیان ده هم طبق برنامه‌تان عمل کرده‌اید؛ شما در میان سری معاملاتی خود ضرر ساخته‌اید و به راهتان ادامه می‌دهید. کماکان، برطبق برنامه‌تان عمل کنید. وقتی‌که یاد بگیرید به‌دوراز تأثیرات آخرین معامله‌، روال معاملاتی‌ را ادامه دهید، به‌صورت طبیعی قادر خواهید بود تا نحوه تعامل با بازار را یاد گرفته و قدم درراه موفقیت گذارید.

آخرین معامله ، نمایی کوچک از عملکرد معاملاتی‌ و حالت ذهنی‌ به هنگام معامله است.

اگر معامله‌گری در بلندمدت موفق باشد، با نگاهی گذرا به آخرین معامله وی، نقش برنامه معاملاتی را در موفقیتش ببینیم؛ در حقیقت، صرف‌نظر از نتیجه، وی به‌طور منظم و مستمر از برنامه‌اش پیروی کرده است زیرا معامله‌گران حرفه‌ای می‌دانند که اصولی که آن‌ها را به موفقیت می‌رساند، مواردی همچون استمرار، نظم، صبر و ثبات دقیقاً همان چیزهایی هستند که ما را در مقابل نتایج آخرین معامله‌، که می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری و معامله‌مان در معامله بعدی را به طرز منفی تحت تأثیر قرار دهد، واکسینه می‌کند.

فرهنگ سازی بورس

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *