۱) رییس کل بانک مرکزی می گوید “دیگر مثل گذشته در تامین ارز برای بخش‌های مختلف از جمله واردات گشاده دستی نمی‌کنیم و آن را فقط برای تامین مواد اولیه، دارو و کالاهای اساسی اختصاص می‌دهیم.”

۲) نرخ ارز در بازار آزاد به بالای ۱۸۳۰۰ تومان رسیده است. هرچند رشد ارز به لحاظ درصدی اندک است اما بازارهای کالایی با تقاضای قوی و رشد قیمت مواجه شده اند. صرافی بانک ملی نرخ خود را به ۱۷٫۸۸۰ تومان رسانده است!

۳) روز گذشته در بورس کالا برخی اقلام پلیمری نسبت به قیمت پایه با رشد با اهمیتی مواجه شدند.

۴) لری کودلاو می گوید “حتی یک درصد هم فکر نکنید که به خاطر موج دوم کرونا، قرنطینه و تعطیلی داشته باشیم” این سخنان باعث شد تا بازار کامودیتی ها بهبود یابد. مجددا نفت برنت به ۴۰دلار نزدیک شد، مس بالای ۵۸۰۰دلار و اسلب فولادی ۳۷۵ دلاری شد!

۵) شایعه برکناری یا استعفای وزیر بهداشت از سوی ارکان دولت و خود وزیر تکذیب شد.

۶) جلسه ای بین نمایندگان مجلس و خبرگان بازار بورس همچون آقای عبده تبریزی و صالح آبادی روز گذشته برگزار شده تا چالش های بازار سرمایه ارزیابی شود.

۷) در ابتدای سال گذشته روزانه ۱۵۰ هزار معامله‌گر اقدام به دادوستد سهام می‌کردند.این آمار این روزها به عدد ۸۵۰ هزار سرمایه‌گذار رسیده است.

۸) سازمان حمایت می گوید علی رغم رشد قیمت لوبکات به عنوان خوراک تولیدکنندگان روغن موتور اما آن ها در گذشته با فرض قیمت های بالاتری افزایش نرخ گرفته اند و می توانند تا سقف قیمت دریافت شده افزایش قیمت داشته باشند.

۹) در حالی معاملات شمش فولاد در ۶میلیون تومان ابطال شده که جلساتی برای بازنگری در دستورالعمل تنظیم بازار فولاد در حالی برگزاری است و نتیجه آن ۲ تیر مشخص می شود.

۱۰) تحلیلگران می گویند بدهی بانک ها به بانک مرکزی با شیب تندی در حال کاهش است. بانک ها بابت این بدهی، به بانک مرکزی هزینه مالی می دهند و این خبر مثبتی برای بانک ها است.

۱۱) هزینه اجاره کشتی به شدت افزایش یافته و همین باعث شده تا قیمت سنگ آهن ارسالی از برزیل با توجه به شرایط کرونایی، بالا باشد.

۱۲) تملت قصد دارد افزایش سرمایه بدهد. زمگسا هم تجدید می دهد اما از درصد آن خبری نداده است. شبهرن درصد افزایش سرمایه از انباشته را گزارش کرده اما می گوید درصد تجدید هنوز مشخص نیست.

۱۳) حکشتی فرآینده تجدید ارزیابی زیرمجموعه ها را آغاز کرده تا پس ازان خود نیز از محل سرمایه گذاری ها تجدید ارزیابی دهد. برخی این موارد را به سیاست شستا مرتبط دانسته اند که سهامدار عمده است و می گویند این پلن شستا در کل زیرمجموعه ها است.

۱۴) های وب با اخابر قرارداد بسته و ازین طریق های.وب هم می تواند اینترنت خانگی فیبر نوری و VDSL ارائه کند. خبرهایی از عرضه سهام برخی زیر مجموعه های همراه و اخابر هم شنیده می شود.

۱۵) سازمان امور مالیاتی اطلاعات مربوط به خانه ها را از وزارت مسکن به زودی دریافت می کند. اگر خانه ای ۳ سال خالی باشد به اندازه کل اجاره بها باید مالیات بدهد و اگر ۲ سال خالی باشد ۵۰درصد آن را!

۱۶) جهانگیری می گوید دولت قصد دارد در بازار اجاره مسکن دخالت کند که البته شاید این دخالت چندان مبنای اقتصادی نداشته باشد.

۱۷) پس ازانکه ترکیه واردات گاز از ایران را به بهانه حمله به خطوط انتقال کاهش داد و با آمریکا و فرانسه ارتباط گرفت، ظریف خود را به ترکیه رساند!

۱۸) ایران می گوید “تبعیت کورکورانه کره جنوبی از آمریکا و بلوکه کردن اموال ایران به بهانه فشارهای آمریکا قابل قبول نیست. “

۱۹) مدیر کل آژانس می گوید “ایران برای چهار ماه است به ما اجازه دسترسی به دو مکان را نداده است.”

۲۰) سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا پیش‌نویس قطعنامه‌ای نکوهش‌آمیز در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی ارائه کرده‌اند.

۲۱) موضع گیری جدید ایران این است که “هر زمان آمریکا آمادگی واقعی و غیرنمایشی را برای آغاز دیپلماسی موثر همراه با احترام به توافق‌های پیشین و قوانین بین المللی داشته باشد، دیپلمات‌های ایران بر سر میز مذاکره ای که آمریکا آن را ترک کردند حاضر خواهند شد.”

۲۲) ایران می خواد یکبار دیگر ۳ نفتکش به ونزوئلا بفرستد اما آمریکا گفته اینبار تحمل نمی کنیم!

۲۳) مدیرعامل وبصادر در واکنش به صف خرید سنگین این نماد می گوید “تشکیل صف خرید سهم بانک صادرات در روزهای اخیر، نشان می‌دهد که سهامداران و فعالان بازار منتظر خبرهای خوبی از بانک صادرات ایران هستند”

۲۴) لوکوموتیو های مپنا تایید شد و هر ماه ۲ لوکوموتیو به توکاریل واگذار می شود.

۲۵) ورود پول به بانک ها و خروج پول از پالایشی ها روز گذشته رقم خورد.

موفق باشید. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *