۱) طی روز جاری، نظر نهایی اتاق ایران در خصوص میزان افزایش نسبت های محصولات زنجیره فولاد در قبال شمش فولاد خوزستان به وزارتخانه اعلام می‌شود.

۲) فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد خوزستان افزایش قیمت فروسیلس را پذیرفتند.

۳) مدیرعامل شستا می گوید به ۱۸هزار میلیارد تومان سود تجمیعی رسیده ایم و تعداد شرکت های زیان ده را از ۱۴ به ۳ کاهش می دهیم. به جالی مطالبات از دولت، سهام دریافت می کنیم.

۴) وضعیت به نفع شرکت های تولید کننده محصول پلیمری در جریان است. اتیلن ۴۵دلار رشد، نفتا ۵ دلار رشد، در یک هفته اخیر! مارجین سود به نفع تولید با خوراک مایع است.

۵) نرخ متانول هند از چین بالاتر رفت و به ۱۶۱دلار رسید. نشریه Argus می گوید که متانول به ۲۲۰دلار می رسد اما تحلیلگران می گویند با موج دوم کرونا نرخ متانول در ۲۰۰ دلار باقی می ماند.

۶) فاصله بین میلگرد ذوب آهن با شمش به بیش از ۱۰میلیون ريال هر تن رسید. این در حالی است که عموما این فاصله در حد ۲میلیون ريال بوده و به همین دلیل میلگرد برای ذوب آهن اصفهان سودآور نبود.

۷) دلار حواله ای سنا در بخش خرید به ۱۶۰۰۰ تومان رسید. بانک مرکزی ازین پس نرخ دلار نیما را اعلام نمی کند!

۸) دولت ۹هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با سررسید بالای ۴سال را به نرخ ۱۵٫۶درصد به فروش رساند. منابع آگاه می گویند دولت قصد دارد به زودی اوراق ۲ ساله با نرخ ۱۵درصد منتشر کند اما انتشار اوراق با نرخ ۱۵٫۶درصد برای بالای ۴سال آینده نشانه خوبی برای ثبات p.e بازار است.

۹) معاون وزیر صمت می گوید افزایش قیمت سیمان باید در قالب ضوابط هیات تثبیت قیمت باشد و بر همین اساس پایان هفته جاری جلسه ای با انجمن سیمان خواهیم داشت. هیات تثبیت پیشتر گفته هیچ کالایی نباید بیش از ۲۵درصد افزایش قیمت داشته باشد.

۱۰) تعرفه تلفن ثابت در مجمع اخابر مطرح و ۴برابر شدن آن تصویب شد!

۱۱) وامید توانست یکی از املاک خود را به فروش برساند که ازین بابت سود شناسایی می کند.

۱۲) شورای رقابت برای تعیین نرخ محصولات مبین و بفجر جلسه برگزار می کند.

۱۳) شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ۸۰۰دستگاه اتوبوس از خاور خریداری می کند.

۱۴) رنیک در مناقصه اجرای باقی مانده یک سد شرکت کرده است.

۱۵) کشتی ایرانی به ونزوئلا می رود اما این بار مواد غذایی خواهد برد.

۱۶) مدیرعامل صندوق ثروت ملی روسیه می گوید با بهبود اقتصاد جهانی و تقاضای نفت دلیلی برای کاهش تولید نفت وجود ندارد.

۱۷) معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن تصمیم دولت برای ساماندهی بازار اجاره در این هفته و تدوین طرح خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد خبر داد.

۱۸) زنجان قصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و آورده نقدی دارد.

۱۹) بانک مرکزی ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد برای نخستین بار از زمان موافقت نامه سواپ ارزی بین چین و ترکیه، شرکت‌های ترک از یوان برای پرداخت وجه لازم برای واردات خود از چین استفاده کرده‌اند.

۲۰) ذوب آهن تامین ریل پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران را پیشنهاد داد.

۲۱) فاذر ابتدا ۴۰۰درصد افزایش سرمایه از آورده می دهد و پس ازان افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی.

۲۲) مجسمه آلبرت پایک فرمانده ارتش کنفدراسیون و از سران برده دار در واشنگتن دی سی به آتش کشیده شد. واکنش ترامپ به این موضوع در توئیتر هم مورد توجه قرار گرفت. وی گفت “پلیس واشنگتن دی سی وظیفه اش را انجام نمی دهد و تماشاگر به زیرکشیدن و سوزاندن مجسمه بود ‌ اینها باید فورا بازداشت شوند . این برای کشور ما شرم آور است.”

۲۳) ترامپ می گوید ” اگر ایران تا انتخابات آمریکا منتظر بماند،‌ باید برای توافق دوبرابر هزینه كند. ایران هم می‌خواهد جو بایدن برنده شود. بگذارید من صریح به شما بگویم. من می‌توانم بهترین توافق و سریع‌ترین را با ایران انجام بدهم.

۲۴) پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد!

۲۵) مصطفی الکاظمی قصد دارد در نخستین سفر دوره‌ای خود به عنوان نخست‌وزیر عراق به چند کشور از جمله ایران، آمریکا و عربستان سفر کند.

۲۶) ترامپ در صحبت های انتخاباتی روز گذشته خود گفت ” اگر من پیروز انتخابات نشوم، کل کشور مینیاپولیس می‌شود!”

۲۷) بولتون در کتاب خوب به مسائلی اشاره کرده که شدیدا وضعیت را به ضرر ترامپ تغییر داده است. او از رابطه بین مرگ خاشقچی برای نجات ایوانکا پرده برداشته است.

۲۸) ورود پول روز گذشته ۱٫۲۶۸میلیارد تومان. ارزش معاملاتی ۱۶٫۱هزار میلیارد تومان. ورود نقدیگی به بانک و گروه عرضه برق و بخار. خروج پول از دارویی. توجه حقیقی ها به نمادهای دماوند، دی، خبهمن، حفاری، وبصادر، رمپنا. توجه حقوقی به شستا، اوان.

موفق باشید. ۱ تیر ۱۳۹۹

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *