۱) مدیرعامل پتروشیمی گچساران می گوید “بخش عمده‌ای از مشکلات ایجادشده ناشی از شرایط تحریم با اتخاذ تدابیر لازم رفع شده و منابع مالی لازم برای اجرای پروژه با مساعدت سرمایه‌گذاران و پیگیری‌های لازم در حال تامین است. “

۲) روغن‌های مایع ۱۲درصد و روغن‌های جامد و نیمه جامد ۱۴درصد افزایش قیمت دریافت کردند.

۳) رئیس سازمان امور مالیاتی مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مورد “عدم بررسی مالیات سنوات گذشته شرکت هایی که وارد بورس می شوند” را به ادارات مالیاتی ابلاغ کرد.

۴) شرکت پخش البرز توزیع حدود ۱۵۰ هزار عدد قرص فاویپیراویر ۲۰۰ میلی‌گرمی را برای درمان بیماران کرونا در بین استان‌های مختلف بر عهده گرفت.

۵) بترانس از برنامه تجدید ارزیابی خود رونمایی کرد.

۶) وزارت صمت خواستار افزایش قیمت خودرو جهت نیمه دوم سال شده و می گوید تاخیر در اعلام افزایش نرخ منجر به ایجاد مشکلاتی در خودروسازان می شود.

۷) روز گذشته مجمع شاراک به دلیل آماده نبودن گزارش حسابرس برگزار نشد اما در حاشیه مجمع گفته شد که متوسط قیمت نفتا در سال گذشته ۴۵۰دلار بوده که با کاهش قیمت نفت، خوراک مجمع با کاهش شدید مواجه شده و حاشیه سود بهار بسیار بهبود یافته است.

۸) نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید شرکت بورس املاک و مستغلات قرار است با سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد تومان کار خود را آغاز کند که ۵۰ درصد این سرمایه به صورت پذیره‌نویسی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. (اگر امکان خرید برای عموم مهیا شد، حتما بخرید)

۹) پتروشیمی جم در دعوا با پتروشیمی مهر در خصوص ۸۷۲میلیون دلار برنده اعلام شد. جم هیچگاه این رقم را تسعیر نکرده لذا تسعیر ارز حاصل ازان رقم با اهمیتی است!

۱۰) شرکت هایی که شستا در آن ها مالکیت دارد از جمله عرضه اولیه شرکت های ملارد شیر، زغال سنگ پرورده طبس، چوب خزر کاسپین، شیمی بافت، کارگزاری صبا تامین، سرمایه گذاری هامون شمال، سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، آنتی بیوتیک سازی ایران، سیمان آبیک، تامین سرمایه امین، افق تامین انرژی طوس، خدمات ارتباطی رایتل … در مسیر عرضه به بورس هستند.

۱۱) ازین پس هر چهارشنبه یک عرضه اولیه صورت میگیرد.

۱۲) درج نماد پتروشیمی ارومیه در دست اقدام است و عرضه اولیه این شرکت نخستین عرضه اولیه فرابورس در فصل تابستان خواهد بود.

۱۳) مدیر پرتفوی تاپیکو از عرضه اولیه سهام چوب خزر کاسپین و محصولات کاغذی لطیف پس از تایید هیات پذیرش فرابورس تا پایان تابستان و سه شرکت از صنعت سلولزی و تایر تا پایان سال خبر داد.

۱۴) پارس خودرو برنامه تولید کوییک آر را اعلام کرده و می گوید که قادر است در هر روز ۱۰۰ دستگاه ازین خودرو فوق مدرن پیچیده تولید کند.

۱۵) اوراق مدت دار اخزا بین ۱۳٫۷درصد تا ۱۵٫۷درصد بازدهی معادل بانکی معامله می شوند.

۱۶) سبدمیلگرد به ۷۸میلیون ريال رسیده و تیرآهن ذوب ۸۷میلیون ريال معامله می شود. اوره پریل به ۲۹میلیون ريال نزدیک شده است.

۱۷) در خصوص چین ” بخش خدماتی اقتصاد این کشور در ماه ژوئن با سریع‌ترین نرخ یک دهه اخیر خود رشد کرده است که دلیل آن تقویت تقاضای مصرف کنندگان همزمان با کاهش محدودیت‌ها بوده است. “

۱۸) شاخص حمل دریایی “بالتیک”، از میانه ماه می تا به امروز از ۴۰۷ به ۱۸۹۴ واحد افزایش یافته است. (رشد شاخص نشان از تقویت مراوردات عمدتا در کامودیتی ها است)

۱۹) قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه در روز گذشته با توجه به انجام شدن دو معامله در بازار، افزایش یافت. (رشد آن به نفع قیمت شمش در CIS و ایران است)

۲۰) روز گذشته ورود پول به گروه پالایشی، فلزات اساسی، خودرو بود. فولاد، شتران، فملی، رمپنا، برکت با ورود پول حقیقی همراه بودند ضمنا وبملت، ومهان، ومعادن، صبا توسط حقوقی ها حمایت شد. شاخص کل ۰٫۵درصد مثبت و شاخص هم وزن ۰٫۴درصد منفی بود. ارزش معاملات رکورد زد و به ۲۷٫۳هزار میلیارد تومان رسید اما ورود و خروج پول حقیقی تقریبا در مرز صفر بود.

۲۱) واکسن ضد کرونای آمریکا تا پایان ماه وارد مرحله آخر می‌شود و تاکنون موفق عمل کرده و در بدن افراد علیه ویروس کرونا آنتی بادی تولید کرده است.

۲۲) رهبر کره شمالی با موهای آب شونه کرده خود گفت “هیچ نیازی برای نشست رو در رو با آمریکا، از آن جا که این کشور مذاکره را تنها وسیله‌ای برای مهار بحران سیاسی خود می‌بیند، احساس نمی‌کنیم.”

۲۳) میدل ایست مونیتور در یادداشتی می گوید که امارات در حال نزدیک کردن خود به ایران است. (امارات می تواند با عرضه درهم خارج از برنامه، دلار را شدیدا در ایران تضعیف کند)

۲۴) تحلیلگر هاآرتس اسرائیل می گوید “آتش سوزی های سریالی در نطنز، پارچین ، اهواز و احتمالا آتش سوزی های متعدد دیگر یک خرابکاری از ناحیه اسرائیل و یا عوامل دیگر کشورهای خارجی است تا ایران پاسخ دهد و دستاویزی برای تحریم تسلیحاتی گردد”

موفق باشید. ۱۵تیر ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *