کامبک تمام عیار !

امروز یکشنبه  بازار در یک کامبک  تمام عیار ۲ گل خورده  را جبران کرد و با  قدرتی هر چه تمام تر در مسیر پیروزی قرار گرفت  تا  یکی از بهترین  روزهای خود را داشته باشد  البته خرابی سیستم ها نیز عامل مهمی برای درجا زدن ها و گیج بودن های بازار بود ولی رفته  رفته  بهتر شد و شرایط هم  با  بهبودی سیستم ها  بهبود یافت . به نظر بازار با دیدن  دلار و اتفاقات  ان خیلی تن به  ریزش نمیدهد و این اصلاحات هم اتفاقا کمک میکند تا شرایط بازار برای روزهای آتی بهتر شود  . همین فردا  ممکن است  بازار به هر دلیلی با  خبرهای خاصی دچار التهاب شود ولی این  را دقت کنید که اصلاح هم راهی قابل هضم در مسیر بازار است  .
همانطور که رشد و  افزایش بخشی از این بازار است، به نظر ریزش و اصلاح را نیز باید بخش مهمی از بازار دانست . این را باید پذیرفت که  خواه یا ناخواه قیمت‌ها به نقاطی رسیده که در بسیاری نسبت به ارزندگی آنها تردید به وجودامده و  در این شرایط اصلاح می تواند یکی از راه‌های کاهش این نگرانی و شرایط خاص باشد اصلاح می تواند انرژی منفی ذخیره شده در نمادها را آرام آرام خالی کرده و مسیر را برای رشد بعدی آماده کند درست شبیه همان حجامت که یک  بار برای شما  مثالش را زدیم … وباید اذعان داشت  اصلاح  شبیه خون های کثیفی است که از بدنه بازار بیرون می‌رود و بازار با انرژی تازه مسیر خود را آغاز می‌کنند .

در مسیر جدید برای بازار سرمایه چند نکته مهم است پیش از این نیز نوشتیم که ما تیر پر خبری را داریم و ۱۰ روز اول مرداد نیز شرایط به همین شکل است فرض بر این بگذاریم تاکید می کنم فرض را بر این بگذاریم که ما در مورد مسائل سیاسی صحبت نمی کنیم که  البته از دید ما آنچه روند ها را در بازار با تغییر مواجه می‌کند و مسائل بازار را  رقم میزند مسائل سیاسی است  .

اما فعلاً این موضوع را بررسی نکرده و نخواهیم کرد در بین مسائل جاری و ساری  بازار با عوامل مختلفی مواجه می‌شویم گزارش های ۱۲ ماهه ، گزارش سه ماهه ، گزارش ماهانه تیر و اخبار مجامع چهار موضوع هستند که تحولات آتی و  ذاتی بازار را در بر می گیرند و هر یک از این موارد تاثیر بسزایی در روند بازار خواهد بود البته در کنار این موارد بازی‌های دلار به خصوص دلار نیما ، تحولات اقتصادی بورس کالا و شرایط خاص قیمتی از مهمترین این موارد است بازارهای جهانی هم سر جای خود در مجموع این سلسله عوامل دست در دست هم در وضعیت بازار موثرند و این احتمال را می دهیم که حتی اگر بازار تحت تاثیر عوامل مختلف میل به اصلاح داشته  باشد  خیلی طولانی نیست و به  سرعت برگشت و رشد را در پیش میگیرد .

یک نکته مهم  برای این  روزها  …

یکی از دلایل رشد بازار بی شک  دلار است وقتی دلار رشد میکند  در بازار هم فروشنده های نادم و پشیمان  زیاد پیدا می شود و فضا کمی خاص شده و به سمت نگهداری سهام می رود  و باعث می شود تا بازار هم با فضای بهتر و مناسب تری مواجه  باشد و در کل فاز خوب و مثبتی را بگیرد اما  یک نکته پس این  رشد دلار نهفته است همیشه در جهش های ارزی و رشد دلار یک  اتفاق بعد از مدتی رخ داده و ان افزایش حاشیه های بازار و به  طور کلی حاشیه های سیاسی است  .
کمی ازاین موضوع میترسیم و به نظر یکی از نگرانی های بازار همین موارد است  که  صد البته باعث می شود  تصمیمات  عجیب گرفته شده و فضا  ناگهان  به  شکل دیگری نمود پیدا کند امیدواریم هر چه  بیشتر ازاین  فاز  و این  اتفاقات و رویداد ها  دور باشیم ولی این امید  را داریم  تب ارزی همین جاها پایان گرفته و بازار با فروش کردن این تب نیز نگرانی هایش کمتر شود   …
بتا سهم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *