۱) رانفور در یک شفاف سازی می گوید با توجه به نظر مجمع، فرآیند تجدید ارزیابی آغاز شده اما زمان بر خواهد بود.

۲) بحث هایی در خصوص تجدید ارزیابی شاوان از محل تجهیزات وجود دارد. ازانجا که شاوان تجدید ارزیابی را تایید کرده و سرمایه اسمی آن بسیار اندک است، می توان امیدوارم به درصد بالایی از تجدید در این سهم بود.

۳) علی صحرائی می گوید “دومین صندوق قابله معامله که قرار است در بورس عرضه شود مربوط به صنایع فلزی و خودرویی است. “

۴) وپست تصمیم دارد که از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ۲۱۸درصد افزایش سرمایه دهد.

۵) پارتا تصمیم گرفته زمین ۹۵۰هزار متری خود در اردبیل را تجدید ارزیابی کند.

۶) تلیسه پیشنهاد تجدید ارزیابی به میزان ۱۳۲۶درصد ارائه کرده است.

۷) عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ پارسیان در روز چهارشنبه انجام می شود که قیمت هر سهم ۳۲۰۰ريال و سهمیه هر کد ۳۰۰ سهم است.

۸) با توجه به عبور سکه طلا از ۱۰میلیون تومان، ازین پس هر ۱۰۰ برگ اوراق گواهی سکه معادل یک سکه محسوب می شود.

۹) ساعت معاملات بسیاری از نمادها به بعد از ۱۲:۳۰ در حال انتقال است.

۱۰) دبیرکل کانون کارگزاران می گوید “فرش قرمزی که برای سهامداران پهن شده گریبان بورس را خواهد گرفت و خاموشی سامانه معاملات هشداری جدی است.”

۱۱) مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس می گوید “مذاکراتی با برخی از کشورها و افراد، درخصوص هسته معاملات و برخی از محورها انجام شده است و منتظر نتایج این مذاکرات هستیم. زیرا این کشورها نیز باید تاییدیه‌هایی را دریافت کرده، تا بتوانند این موضوع را اجرایی کنند.”

۱۲) بلوک پترول توسط هلدینگ فارس خریداری شده است.

۱۳) پتروشیمی ممسنی و کازرون از محل سلب حق تقدم افزایش سرمایه می دهند. (با توافق سهامداران و هلدینگ فارس، پترول شفاف سازی داد)

۱۴) همتی در یادداشتی می گوید “تلاطم این روزهای بازار،عمدتاً از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است. با فروکش کردن تدریجی تقاضاهای تجمیع شده ماههای قبل،وافزایش عرضه درنیما تعدیل خواهد شد. ” او در بخش دیگری ازین یادداشت، شرکت هایی که ارز حاصل از صادرات را وارد کشور نمی کنند، تهدید کرده است.

۱۵) در خصوص تعیین ضرایب سنگ آهن ” مطابق وعده اسماعیلی، معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، حداکثر تا فردا دوشنبه جلسه تعیین ضرایب جدید محصولات زنجیره فولاد برگزار شده و نتیجه گیری خواهد شد.”

۱۶) قیمت پایه محصولات پتروشیمی با دلار ۱۶۶٫۰۶۴ ريال تعیین شد.

۱۷) دلار حواله سنا به ۱۶۸,۳۷۸ ريال در بخش خرید رسید.

۱۹) مس کاتد به ۹۹۵میلیون ريال هر تن رسید! وکیوم باتوم ۲۵٫۶میلیون ريال و قیر ۶۰۷۰ هر تن ۳۵-۳۶ میلیون ريال معامله می شود که فاصله بسیار خوبی برای تولیدکننده قیر است.

۲۰) در دولت مصوب شد “تهاتر مطالبات و بدهی‌های بانک ملت با بدهی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به سازمان امور مالیاتی کشور”

۲۱) روز یکشنبه شاخص ۲٫۱درصد رشد کرد، ارزش معاملات ۲۱٫۲هزار میلیارد تومان و ورود پل حقیقی ۱۹۳۳میلیارد تومان تومان بود. فلزات اساسی، خودرو و پالایشی با ورود پول همراه شدند. بیشترین ورود پول به فملی، فولاد، چکاپا، خودرو و فخوز و لپارس بوده است.

۲۲) ظریف می گوید “در قرارداد با چین هیچ موضوع مخفی وجود ندارد و همه مراحل شفاف سازی شده و اگر به قطعیت برسد آن هم اطلاع رسانی خواهد شد”

۲۳) نمایندگان مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور با موضوع مشکلات اقتصادی تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس کردند.

۲۴) در جریان حمله موشکی به فرودگاه بغداد، رمپ نظامی فرودگاه درمحل استقرار نیروهای آمریکا مورد هدف قرارگرفته است. گروه عصبة الثائرین مسئولیت حمله موشکی به فرودگاه بغداد را برعهده گرفت.

۲۵) یک تحلیلگر سیاسی می گوید “سعودی ها و اسرائیلی ها تشنه واکنش نظامی ایران برای دستاویز قرار دادن آن در ایام منتهی به انتخابات آمریکا و برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند. تحریکی که ایران هرگز نباید در دام آن بیافتد “

۲۶) مدیر حقوقی مبارکه می گوید اصرار برای برگزار مناقصه در خصوص طرح توسعه، گرا دادن به آمریکا برای تحریم شرکت چینی طرف قرارداد است.

۲۷) ازین پس به موبایل با نرخ بالای ٣٠٠ یورو ارز اختصاص نمی‌یابد.

موفق باشید. ۱۶ تیر ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *