۱) مدیرکل اداره صدور پروانه شهرداری تهران می گوید “صدور پروانه در شهر تهران طی ۱۴ ماه اخیر ۵۲درصد کاهش داشته و سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه ۹۸ نیز کاهش ۲۷درصد نشان می دهد”

۲) معاون قضایی دادستان تهران می گوید ” گروهی از صادرکنندگان که ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد نکردند و واردکنندگانی است که ارز دولتی گرفتند ولی کالایی وارد کشور نکردند، متخلف هستند. رئیس بانک مرکزی اعلام کرده به متخلفین دو هفته فرصت داده‌اند تا ارز را بازگردانند؛ قوه قضاییه منتظر این دو هفته است.”

۳) عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از آغاز عملیات اجرایی برای پذیرش شرکت‌های استانی در بورس و کشف قیمت دارایی آنها در آینده نزدیک خبر داد.

۴) صادرات تخم مرغ به طور کلی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

۵) شرکت توسعه مسیر برق گیلان در بازار دوم فرابورس ایران، با نماد «بگیلان» به طور رسمی درج نماد شد.

۶) معاون وزیر اقتصاد می گوید مشخص نیست ETF دوم مربوط به کدام گروه باشد. (البته ازانجا که دولت برنامه عرضه بلوکی پالایشی ها را اعلام کرده، طبعا ETF دوم فولادی و خودرویی است.)

۷) وزیر کشور در نامه ای به معاون اقتصادی رئیس جمهور خواهان تهاتر نفت خام و میعانات گازی با واردات اتوبوس و واگن قطار شهری شده است. (شما هم ببینید اگه چیزی از خارج کشور لازم دارید تعارف نکنید، بگین تهاتر کنن)

۸) شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک در بازار دوم فرابورس ایران با نماد معاملاتی «گدنا» در گروه هتل و رستوران درج نماد شد.

۹) رئیس شورای رقابت می گوید ” خودروسازان هر سه ماه یکبار می توانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمت ها را داشته باشند”

۱۰) ، نرخ خرید چغندر قند تضمینی پاییزه در سال زراعی ۹۹، ۶۰۲۴ مصوب شورای اقتصاد تعیین شده است. همچنین قیمت هر کیلو شکر سفید تصفیه شده و ملاس و تفاله ۶۳۰۰ تومان و نرخ کرایه حمل و نقل نیز کیلویی ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

۱۱) بانک مرکزی به بانک ها اجازه داد تا سقف صدور اوراق ۱۸درصدی را افزایش دهند.

۱۲) روز دوشنبه با برگزاری جلسه ای با حضور معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، تعیین ضرایب جدید محصولات زنجیره فولاد جمع بندی نشد و به جلسه امروز، سه شنبه موکول شد.

۱۳) عملیات تامین ریل مورد نیاز در پروژه ریل گذاری محور راهبردی راه آهن چابهار – زاهدان تماما به شرکت ذوب آهن اصفهان سپرده شد.

۱۴) حق تقدم استفاده نشده کچاد به میزان ۷۱٫۷میلیون برگ آماده پذیره نویسی شد. این شرکت پس از ثبت سرمایه به دنبال افزایش سرمایه دیگری است و قصد دارد یک شرکت حمل و نقل ریلی احداث کند.

۱۵) دو شرکت تامین سرمایه امین و تمدن در حال طی مراحل درج نماد هستند تا آماده عرضه اولیه در هفته های بعد شوند.

۱۶) شستا روز چهارشنبه مجددا بازگشایی می شود.

۱۷) روز گذشته قیمت ورق گرم مبارکه از ۷۴,۱۰۹ريال تا ۹۲,۳۹۳ريال معامله شد و اینبار دیگر خبری از ابطال معاملات نبود. همچنین قیمت PVC و PP هم نسبت به روزهای قبل رشد با اهمیتی داشته است.

۱۸) قشرین می گوید “تفکیک و تغییر کاربری باغ ۵۶ هکتاری به قطعات باغ مسکونی و تفکیک و تغییر کاربری بخشی از زمین ۱۴۵ هکتاری به کاربری اقامتی و مسکونی که به تصویب کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری خواهد رسید .”

۱۹) کاشی سازها افزایش نرخ هایی گرفتند که جزئیات آن را در کدال افشا نمودند. کسعدی ۱۵ و کترام ۱۰درصد افزایش نرخ داشته اند.

۲۰) آمارهای اقتصادی مناسب در روز گذشته به بورس های جهانی جان دوباره دارد. بسیاری از کامودیتی ها با رشد PMI سیگنال گرفتند. از چین تا لندن، کامودیتی ها سبزپوش شدند.

۲۱) قیمت الکترود گرافیتی UHP 500mm حدود ۱۰۰ دلار کاهش یافت و به ۲۳۰۰ تا ۲۴۵۰ دلار درب کارخانه EXW رسید.

۲۲) نسبت بدهی به GDP در دنیا به ۲۸۰درصد نزدیک می شود! از یک طرف بدهی رشد کرده و از طرف دیگر GDP کاهش یافته است! همین کافی است تا اونس طلا هم تقویت شود.

۲۳) رئیس دفتر ترامپ می گوید ” او آماده است تا جهت فراهم ساختن محرک های اقتصادی بیشتر اقدام کند.”

۲۴) روز دوشنبه ارزش معاملات ۱۷٫۸هزار میلیارد تومان، ورود پول ۲٫۴هزار میلیارد تومان. بیشترین ورود پول به فلزات، بانک ها و نیروگاهی بود. دوماون، وتجارت، فولاد و برکت با ورود پول همراه بودند.

۲۵) بورس چین ۵٫۷درصد رشد کرد که بالاترین بازده روزانه در ۵ سال اخیر است. علت این است که روزنامه دولتی چین گفته مهمترین مساله همکنون حفظ بازار سهام به شکل صعودی است. میزان جستجو در اینترنت جهت نحوه باز کردن حساب خرید و فروش سهام در چین به شکل با اهمیتی افزایش یافته و بیشترین کلیک را گرفته است.

موفق باشید. ۱۷ تیر ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *