تحلیل بازار

هر دوره ای، خاصیت های خودش را دارد. خیلی قیاس ها می توان بین رویدادها و مسائل داشت اما طبعا هیچ دو کالایی، هیچ دو بازاری و نهایتا هیچ دو مساله ای دقیقا مثل هم نیستند.

هر مقایسه ای که انجام می شود باید کامل باشد و اگر تمام اجزا را در آن قرار ندهیم، آنگاه فقط دنبال اثبات نظر خودمان خواهیم بود. ما اگر فقط برای راضی کردن خودمان و اثبات آنچه تصور میکنیم، قیاس انجام دهیم، کل مسیر را به اشتباه رفته ایم.

هر وقت شما یک سهام خرید می کنید، با خودتان می گویید یا رشد می کند یا افت می کند. اگر حرفه ای رفتار کنید، برای زیان احتمالی و درصد ریسکی که تحمل می کنید، استراتژی منطقی تری ترسیم می کنید و اگر حرفه ای نباشید هم که قاعدتا به زیان دیدن فکر هم نمی کنید.

اغلب افرادی که استراتژی های مدون دارند که پایه ای از علم را هم یدک می کشد، هر وقت یک سرمایه گذاری انجام دهند آن را مشابه شیر یا خط نمی دانند. بازار سهام و سهام خریدن از یک جنبه هیچ ربطی به قمار کردن ندارد. اتفاقا خیلی شبیه به دنیای بعد از مرگ است!

در قمار کردن و شیر یا خط … فقط دو جنبه وجود دارد. برد یا باخت!

در دنیای بعد از مرگ، احتمالا سه بعد وجود دارد. برد، باخت یا برزخ! در بازار سهام ممکن است سهمی بخرید که نه بالا برود، نه پایین بلکه در میان مدت ثابت بماند. در واقع برزخ بدترین چیز است که یک سرمایه گذار را درگیر خود می کند.

بازارهای برزخی، چون بالا نمی روند تا به سود برسید، همیشه به شما استرس می دهند که مبادا سهام افت کند. تحلیلگران به بازار برزخی می گویند، بازار ساید، جانبی یا رنج!

بازاری که برآیند حرکت آن صفر است، باعث می شود بیش از ۹۰درصد افراد ضرر کنند. ما باید از خودمان بپرسیم، بازار در چه حالتی است؟

اگر روند صعودی است، من ترجیح می دهم روی سهامی که قدرت پول پشت آن است و به سرعت قصد رشد دارد سرمایه گذرای کنم و شرکت هایی که مورد توجه نیستند را فراموش کنم.

اگر روند نزولی باشد که استراتژی فروش است. فرقی ندارد چه چیزی خریده اید! گوهرناب هم که باشد، فقط فروش! بدون بحث…

ولی جنبه سوم، بازار متعادل، رنج، اعصاب خورد کن، رنده روح است که ما می گوییم حرکت آن جانبی است. در چنین بازارهایی برنده کسی است که در مثبت ها می فروشد، همان سهم ها را در منفی ها مجدد خریداری می کند. بدا به حال آن معامله گرانی که بازار متعادل و رنج را با بازار صعودی اشتباه بگیرند! چون وقتی سهام مثبت و به سمت صف خرید می رود، خرید خود را انجام می دهند و وقتی منفی می شود از ترس تبدیل شدن صعود به نزول، اقدام به فروش می کنند.

در بازارهای رنج، منفی سهم های تحلیل محور را بخرید…اگر مثبت ها را بخرید، چشم به هم زدنی، درصد زیادی از سرمایه شما آب می رود.

احمق مردا که دل درین جهان بندد، که نعمتی بدهد و زشت بازستاند…

ولید هلالات

#بازار   #سهام   #پول

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *