۱) معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی می گوید “۱۳ بنگاه دیگر در قالب ETF واگذار می شوند. هفت شرکت نیز از قبل پذیرش داشتند و به مرور یا تدریجی و یا بلوکی عرضه می شوند.”

۲) رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید “طبق طرح ساماندهی جاماندگان سهام عدالت، ایثارگران، کارگران و بازنشستگان و نیز اقشار کم‌درآمد جامعه در اولویت واگذاری سهام عدالت هستند که براساس برآوردهای انجام شده، ۶ دهک جامعه را در برمی‌گیرد.”
۳) مالیات خانه های خالی در سال اول به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان خواهد بود که در سال سوم هم، ۱۵۰ میلیون تومان خواهد شد.
۴) وزیر اقتصاد می گوید “از ابتدای سال تاکنون ورودی نقدینگی حقیقی و حقوقی خالص به بازار سرمایه معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است که در تلاش هستیم این سرمایه ورودی را حفظ و به بازار اولیه و نهایتاً به حوزه تولید و توسعه سرمایه‌گذاری سوق دهیم.تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه تا پایان خرداد ماه ۱۵ میلیون و ۲۵۱هزار کد می باشد.
۵) دبیر انجمن صنایع قطعه سازی می گوید “به دنبال قیمتگذاری خودرو، برای ایجاد تعادل و تناسب میان قیمت‌گذاری خودرو و زنجیره تامین، قرار است از سرچشمه تا انتهای محصول نهایی، یک شیوه قیمت‌گذاری دستوری اعمال شود. “
۶) عبدالرضا شیخان با تشریح جزئیات جلسه تولیدکنندگان سیمان با مسئولان سازمان حمایت گفت “در این جلسه موضوع قیمت گذاری سیمان مطرح و مقرر شد قیمت کارخانه‌ای این محصول بر اساس مصوبه اخیر انجمن سیمان و سازمان حمایت اعمال شود. “
۷) پورابراهیمی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار افزایش قیمت سنگ آهن شده است. او گفته قیمت داخلی ایران ۵۰درصد قیمت FOB خلیج فارس است.
۸) مدیرعامل سرچشمه طرح های توسعه این شرکت را تبیین کرد. وی گفت “افزایش ماشین‌آلات معدنی به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی، پروژه تولید مواد شیمیایی و حمل آن، تولید لاستیک‌های سنگین، پروژه فلوتاسیون پروژه های شرکت هستند ضمنا افزایش خاک‌برداری و فعالیت‌های معدنی منجر به رشد سود در سال ۹۹ شده است.
۹) براساس پیش بینی بانک مرکزی آمریکا (BAC) ادامه افزایش قیمت سنگ آهن ممکن است ماندگاری بیشتری در نتیجه تقاضای قوی فولاد چین داشته باشد.
۱۰) قیمت ورق گرم C مبارکه ۱۰۲میلیون ريال هر تن روز چهارشنبه ثبت شد. کریستال ملامین خراسان ۱۹۸میلیون ريال قیمت خورد. بنزن ۸۰میلیون ريال معامله شد. اوره گرانول ۳۲٫۲میلیون ريال معامله شد. الکیل بنزن شیران هم به ۲۰۰میلیون ريال نزدیک شد.
۱۱) دلار سامانه سنا ۱۸۲-۱۸۳ هزار ريال در بخش حواله.
۱۲) عملکرد PMI تولید چین در ماه جولای منتشر شده و رقم ۵۱٫۱ را نشان میدهد که بیشتر از ۵۰٫۷ انتظار اقتصاددانان و بهتر از عملکرد ماه قبل است.
۱۳) تولید مس در شیلی و پرو به شدت کاهش یافته که آن ها ۴۰درصد مس دنیا را تولید می کنند. البته تحلیلگران می گویند آن ها به کف تولید رسیده اند و ازینجا می توانند به رشد تولید فکر کنند.
۱۴) بیکرهیوز میگوید تعداد حلقه چاه نفت آمریکا با افت ۱ حلقه ای به ۱۸۰ رسیده که کمترین سطح ۱۱ ساله است! این موضوع میتواند از تولید نفت آمریکا در میان مدت بکاهد.
۱۵) کاهش غیر منتظره در سطح ذخایر نفت خام آمریکا منجر به تقویت قیمت نفت شد اما نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مقدار تولید را کاهش داد.
۱۶) بدهی های ملی آمریکا به شدت در حال افزایش است و این عامل تقویت اونس طلا است اما در طرف دیگر خبرهای متعدد از ساخت واکسن کرونا شنیده می شود. حالا که دلار ارز مطمئنی نیست، تقاضا روی یورو متمرکز شده است.
۱۷) واکسن کاندید شده شرکتJohnson&Johnson نشان از محافظت خوب در مطالعات پیش بالینی دارد.
۱۸) اتحادیه اروپا با شرکت‌ “سانوفی” سازنده واکسن و داروسازی‌های معتبر قرار دادی امضا کرده است تا ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت بخرد.
۱۹) از یک ماه آینده، روسیه واکسن کرونایی خود را وارد بازار می کند.
۲۰) چین می گوید سیستم ناوبری چینی رقیب GPS آمریکا را تکمیل کرده است.
۲۱) ترامپ می گوید “با رای گیری از طریق ای میل ، انتخابات ۲۰۲۰ غیر دقیق ترین و تقلب آمیزترین انتخابات تاریخ و شرمی بزرگ برای آمریکا خواهد شد . انتخابات را به تاخیر بیاندازید تا مردم بدرستی و در امنیت و سلامت رای بدهند”
۲۲) مجلس سنا و رئیس حزب اکثریت که از حزب ترامپ است، به همراه بایدن و رئیس کنگره آمریکا با طرح ترامپ مبنی بر تعویق انتخابات به شدت مخالفت کردند.
۲۳) مایکل مک گلون استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ ، می گوید “طلا هنوز به طور بنیادی گران نشده است و فضای بیشتری برای صعود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر وجود دارد.”
۲۴) فدرال رزرو ایالات متحده همانند انتظارات نرخ بهره خود را در عدد ۰.۲۵٪ ثابت نگه داشت.
موفق باشید. ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ولید هلالات
#دلار  #طلا  #بازار_سرمایه  #بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *