۱) از هفته آینده و البته به صورت کاملا” موقتی، بدون آنکه زمان داد و ستدها طولانی شود، سهام ترکیبی از صنایع مختلف در دو زمان ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۴ یا ۱۵ هر روز کاری معامله خواهند شد. در این میان به زودی جزییات و چند و چون این رویه ، نهایی و منتشر می شود.

۲) وزیر اقتصاد می گوید ” تا اول مهر، چندین صندوق پروژه مشتمل بر پروژه های دولتی و خصوصی فعال خواهند شد.”
۳) عرضه ملک در بورس اجرایی شد. شرکت عمران شهر جدید پردیس پس از پذیرش یک باب واحد تجاری در بورس کالای ایران، این واحد را در تاریخ ۲۹ مرداد ماه جاری به ارزش پایه بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال در بازار فرعی عرضه می‌کند.
۴) مدیرعامل وبانک می گوید ” احتمال عرضه وبانک در قالب ETF از سوی بانک ملی وجود دارد.”
۵) بنیاد ۹درصد وسینا را به قیمت ۲۸۰۰ تومان هر سهم ۲۵ مرداد عرضه می کند.
۶) نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در گروه سرمایه‌گذاریها بورس درج شدند. (مالکیت آن ها برای آن دسته از افرادی است که روش غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب نموده اند)
۷) قشکر می گوید که هیات مدیره مجوز انجام تجدید ارزیابی دارایی را به این شرکت داده است.
۸) در خصوص هلدینگ فارس گفته می شود که قصد افزایش سرمایه از انباشته دارد ضمنا ورود ۳ شرکت جدید به بورس و راه اندازی ۳ طرح توسعه را نیز در ماه های بعدی خواهد داشت.
۹) مدیرعامل گروه دارویی برکت می گوید “پس از اخذ مصوبه هیات مدیره هرگونه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به اطلاع سهامداران خواهد رسید.”
۱۰) معاون شعب بانک شهر می گوید ” این بانک با برنامه ریزی مدون و اجرای سیاست‌های مناسب با هدف اصلاح ترکیب سپرده‌ها، افزایش درآمد غیرمشاع توانسته در کاهش قیمت تمام شده پول موفق عمل کند.”
۱۱) حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن وتجارت به مجلس معرفی شد.
۱۲) روز گذشته ۲۷۸۰میلیارد تومان اوراق بدهی توسط دولت به فروش رسید.
۱۳) مدیرعامل فخوز می گوید “هدف این شرکت دستیابی به ظرفیت ۶ میلیون تن پایدار در کل زنجیره ارزش فولاد از سنگ تا محصول نهایی است.”
۱۴) مدیرعامل بانک سپه با مدیرعامل کگل دیدار کرد. در این دیدار گفته شد که گل گهر ۱۴ طرح به ارزش ۱۶هزار میلیارد تومان در حال اجرا دارد.
۱۵) مدیرعال وسدید می گوید برنامه تجدید ارزیابی در جریان است و این شرکت در سال ۹۸ به سود رسید و این جریان سودآوری ادامه دارد.
۱۶) محصول فروسیلیس در بورس کالا پذیرش شد.
۱۷) قیمت سنگ آهن به ۱۱۸دلار در هر تن رسید!
۱۸) انتظار می رود صادرات فولاد چین به دلیل تقاضای داخلی قوی، کاهشی باشد. عدم حضور چینی ها در بازار جهانی، منجر به تقویت قیمت شمش در سایر نقاط شده است.
۱۹) سفارشات کارخانه ای ماه ژوئن ایالات متحده که انتظارات برای آن عدد ۵.۱درصد بود با غلبه بر انتظارات به عدد ۶.۲درصد رسید.
۲۰) علی‌رغم شیوع دوباره کورونا در آمریکا، فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده در جولای با سریع‌ترین نرخ یک و نیم سال اخیر رشد کرده است که دلیل آن افزایش تقاضا به دلیل بازگشایی نسبی مشاغل مختلف بوده است.
۲۱) مصرف فولاد میلگرد و ورق گرم در بازار چین، پس از رسیدن به پیک خود در اواسط آوریل، رو به اصلاح رفته و به حوالی میانگین ۳ سال گذشته رسیده و در همین محدوده در حال نوسان است. برخی از فعالان بازار معتقدند با توجه به تداوم افزایش تولید و فشار موجودی انبارها، افزایش مصرف قدری غیر محتمل است، اما دسته ای دیگر بر این باورند که با اتمام فصل بارانهای موسمی، میتوان به افزایش تقاضا در استان های مختلف امید داشت.
۲۲) نرخ اخزا معادل بانکی به طور میانگین در سطح ۱۷٫۵درصد آرام گرفته است.
۲۳) انفجار در لبنان به دلیل محموله نیترات آمونیوم بود. بندر اصلی این شهر کامل تخریب شد! انبار گندم و ذخیره اصلی از بین رفت و حالا ۹۰درصد انبار دارو هم کامل تخریب شده است. لبنان با یک بحران جدی مواجه شده است.
۲۴) بولتون می گوید اگر ترامپ دوباره پیروز شود آمریکا از ناتو خارج خواهد شد.
۲۵) مرکز نیوآمریکن سکیوریتی می گوید “در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه) و انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال آینده، فرصت کوتاهی را برای کاهش تنش‌ها بین دو کشور فراهم کرده است.”
۲۶) امريكا و چين تا ١٠ روز آينده فاز اول توافق تجارى بين دو كشور را بازبينى و مرور خواهند كرد و به حل و فصل اختلافات كمپانيهاى تكنولوژيك دو كشور خواهند پرداخت !
۲۷) ارزش معاملات خرد ۲۸٫۶هزار میلیارد تومان. ورود پول حقیقی ۲٫۴۶هزار میلیارد تومان. توجه به گروه حقیقی ها به گروه بانکی! وپارس، وبانک، فاراک مورد توجه حقیقی ها. شپنا، وبصادر مورد حمایت حقوقی.
۲۸) دلار سامانه سنا ۱۸۵هزار ريال.
موفق باشید. ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *