شش گام چین برای سرنگونی دلار

🔹چین برای پایان دادن به سیطره دلار راهبردی کامل متشکل از چندین گام تدوین کرده است:

نخست: تقویت یوان و تبدیل آن به ارزی جهانی و صدور “پترویوان” به عنوان رقیب دلار آمریکا.
دوم: خرید بیشترین میزان ممکن از معادن طلا در آمریکای جنوبی و قاره آفریقا. تولید چین حدود ۵۰۰ تن در سال شده است.
سوم: آمادگی برای صدور ارزهای دیجیتال به عنوان ارزهای کاغذی. در چهار ایالت چین این تجربه خود را آغاز کرده است و نتایج نخستین آن تشویق کننده است.
چهارم: تاسیس باشگاهی جهانی برای مبادلات تجاری با ارزهای داخلی برای اعضای آن مانند روسیه،هند،ایران،ترکیه و بیشتر کشورهای “بریکس” و برپایی بورسی در شانگهای برای ترویج قراردادهای نفتی با استفاده از “پترویوان” چین.
پنجم: تاسیس بانک آسیایی برای سرمایه گذاری با عضویت ۶۰ کشور با سرمایه نخستینی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار تا جایگزین صندوق بین المللی پول طی ده سال آتی شود و از جمله اعضای آن روسیه،مصر،عربستان،یونان و انگلیس است.
ششم: جاده ابریشم که از آسیا تا آمریکای جنوبی کشیده شده است و در این میان از آفریقا نیز عبور می کند.
استفان روچ،اقتصاددان سابق در بانک مورگان استنلی پیش بینی کرد ارزش دلار حدود ۳۵ درصد در سال آینده به علت متزلزل شدن رهبری آمریکا در جهان و شکست این کشور در مدیریت کرونا کاهش یابد.
🔹متاسفانه بیشتر کشورهای عربی و خلیج فارس ارزهای خود را به دلار وابسته کرده اند و ارز مورد استفاده برای پس انداز آنها دلار است. از این رو در میان بزرگترین بازنده ها خواهند بود. برخلاف کشورهای اتحادیه مغرب عربی که درایت بیشتری داشتند و ذخایر ارزی آنها متنوع است.
🔹جانبداری خود را از این حرکت بین المللی به رهبری چین و روسیه برای سرنگونی دلار با توجه به سواستفاده آن از سوی آمریکا به عنوان سلاحی برای گرسنه نگه داشتن ملت های سوریه، لبنان، ایران، ترکیه و ونزوئلا و نابودی اقتصاد آنها اعلام می‌کنیم. همه این ها به این علت بود که به سیاست های حمایتگرانه آمریکا از اسرائیل نه گفتند و تا اندازه ممکن استقلال خود را حفظ کردند. رهبری اقتصادی،سیاسی و نظامی آمریکا در جهان به سرعت در حال تضعیف است و نظام مالی و امنیتی جدیدی در حال صعود است.
✍️ عطوان عبدالباری_ مترجم: مهری بهرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *